AES Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 Hei! Jeg har et ASUS A7V133-c hovedkort, med en AMD t-bird på 1,2Ghz. Men ved oppstart står den oppført som en på 900Mhz. Kan noe forklare meg hvorfor, og kansje hvordan dette kan fixes?? Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 Gå inn i chiset features (?) i biosen din, der står det noe om hva cpu hastighet som skal vises ved oppstart (hvis jeg ikke husker helt leif da?) Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 Sett hovedkortet til å kjøre 133MHz buss. På endel hovedkort er det en jumper som gjør det. Se i manualen. Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 9. august 2001 Del Skrevet 9. august 2001 Du kan jo prøve å flashe biosen. Det er ikke sikkert at den bios versjonen støtter høyere cpu enn 900MHz. Jeg hadde det problemet på en PC jeg bygde en gang. Det var en Celeron 633MHz, og når jeg startet opp viste den at det var en P3 633MHz. Da flashet jeg biosen og alt gikk bra :smile: Eller så kan det være at den bare står oppsatt på å være 900MHz i biosen. Jeg satt sammen en 1GHz T-Bird for en stund siden, første gang jeg startet opp stod det at det var en 500 MHz, da var det bare å gå inn i biosen å stille opp Multiplier til 100*10,0 i stedet for 100*5,0 Det er ihvertfall mitt forslag. Lenke til kommentar
eirik_bk Skrevet 9. august 2001 Del Skrevet 9. august 2001 Jeg fikk det samme kortet i dag(knallbra kort). Det du må gjøre er og gå inn i biosen og øke fsb'en til 133MHz da setter det automatisk PCI divideren til 1/4 og da får du en PCI bus på 33,25 som er det normale. jeg gikk opp 500 poeng i 3dmark 2001 og 700 i rdmark 2000 når jeg byttet fra MSI K7T turbo til Asus A7V133-c(skulle egentlig ha A7V133,men de var utsolgt på komplett stovener) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå