festen Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Egentlig er klimaet i Norge relativt ekstremt. Det er nok mange som lider av depresjon om vinteren, men ikke ville vært deprimert om de levde i Spania f.eks. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Egentlig er klimaet i Norge relativt ekstremt. Det er nok mange som lider av depresjon om vinteren, men ikke ville vært deprimert om de levde i Spania f.eks. Og ingen mennesker som blir deppa pga vær burde få SSRI.. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Egentlig er klimaet i Norge relativt ekstremt. Det er nok mange som lider av depresjon om vinteren, men ikke ville vært deprimert om de levde i Spania f.eks. Der kan lysbehandling være en ting å prøve, eventuelt i samarbeid med melatonin på kvelden. Kroppen produserer melatonin mer eller mindre så lenge det er mørkt, når du bruker lysbehandling(over 10000lux, ca en halvtime) stoppes denne prosessen. På kvelden kan det være fordelaktig å ta en lav dose melatonin for å regulere inn enn normal rytme. Ett par uker med en slik behandling og iallefall jeg har plutselig en normal døgnrytme, jeg kommer meg i seng rundt 10 på kvelden og er oppe gjerne før 8 på morgenen, noe som egentlig har vært utrolig vanskelig for meg tidligere. - Kolbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå