LonelyMan Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Hva er et godt intervall for å bytte tennplugger på bilen? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 På fleste biler vil jeg tro de holder nermere 100.000 km. På en eldre bil ville jeg i det minste sjekket dem litt oftere om det er lett å komme til pluggene. På min Smart Roadster mener jeg det gjøres på 60.000 km (B) servicen. Men den bilen er nå litt sær og har et service interval på bare 10.000 km. Sikkert noen mer kyndige som kan svare. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 På min Smart Roadster mener jeg det gjøres på 60.000 km (B) servicen. Men den bilen er nå litt sær og har et service interval på bare 10.000 km. Hver 30 000 på Smart Men, sjekk instruksjonsboka, det skal stå der. Det varierer mye fra bil til bil hvor ofte de burde byttes. Lenke til kommentar
virrum audio Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Varierer både fra bil til bil, og type plugger. Er det lpg plugger skal disse skiftes hyppig. Men manualen til din bil vil nok gi et konkret svar Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Skift plugger så ofte som det står manualen. Hvis du ikke vet når siste skift var kan du sjekke gnist og farge på alle pluggene nå og bare starte på "0" km. Dette skal være mer en nok. På mine kjøretøy skifter jeg plugg hvis den er feil farge*, det ikke kommer gnist eller kjøretøyet plutselig blir tungstartet. I praksis betyr det at jeg "aldri" bytter plugg. * = Feil farge på plugg kommer av feil blanding av luft/bensin, det er viktig å rette opp dette hvis ikke vil samme problem gjenta seg. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Så hvis luftfilteret er tett og motoren får for lite luft og for mye bensin, kan dette i praksis gjøre pluggene ødelagte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå