Hobsten Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Lager denne for å få en oversikt over hvilke biler man bør styre unna i denne prisklassen. Som nevnt i tittelen så er det snakk om bil til maks 25k siden dette er en første bil. Er nok mange andre tråder ang. samme tema (t.o.m på første siden) men eg lager denne spesifikt for å få en grei oversikt over biler man ikkje bør kjøpe. Om dere har anbefaling til bilmerker i denne prisklassen så er også de godt mottat. Vil helst kjøpe en bil som ser OK ut og holder 2-3 år. Med andre ord: Vil ikkje kjøpe meg arbeid. Liker Audi sine biler, men hørte at delene var dyre så da vil eg helst styre unna, siden i denne prisklassen blir det nok litt kjøping av deler etterkvert kan eg tenke meg. Liker også BMW, men har hørt at BMW ofte er skamkjørt og tatt lite vare på. All feedback blir satt pris på! Endret 5. mars 2012 av Hobsten Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Vil helst kjøpe en bil som ser OK ut og holder 2-3 år. Med andre ord: Vil ikkje kjøpe meg arbeid. Å kjøpe bil til max 15k er ren lotto. Så å forvente at en får et problemfritt bilhold i 2-3 år blir helt feil forventninger. Du bør heller kartlegge på hva du kan forvente av utgifter fremover, og du bør iallefall kunne sette av minst 4-5000 i året til reperasjoner. Har du ikke råd til at støtdemperne ryker, eksosanlegget ruster i stykker, dynamoen slutter å fungere, så har du rett og slett ikke råd til å ha bil, simpel as that. En god regel for å kjøpe trygt gammelt er å kjøpe en liten japansk bil (honda, toyota, nissan, mitsubishi) med noenlunde lav KM, nylig servicehistorikk og som har hatt minst mulig tidligere eiere. Biler du bør styre unna er de som er typisk ungdomsbiler (BMW, Audi, Mercedes, Golf, Volvo og div. japansk) disse er som regel rævkjørte og har levt et hardt liv, bilen bør også være så tilnærmet original som mulig. Kan også å anbefale å kjøpe bil innenfor samme fylke, eventuelt nærmeste nabofylke. Det finnes ikke noe fasitsvar, da det finnes både dårlige og gode eksemplarer av de fleste modellene, enn må nesten se hvilke biler man har tilgjengelig i nærheten, og ta en teknisk vurdering av bilen, samt hva man kan forvente av slitasje i fremtiden (bruk nettsider som honestjohn.co.uk og broom.no for å se etter vanligste feil). HUSK! De gode billige bilene blir ofte solgt de 2 første dagene. Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Å kjøpe bil til max 15k er ren lotto. Så å forvente at en får et problemfritt bilhold i 2-3 år blir helt feil forventninger. Vil si det er så godt som umulig få å en feilfri bil i 2-3 år i denne prisklassen, men når eg meiner at den skal holde i 2-3 år, så vil det si at reprasjonskostnadene ikkje blir dyrere enn det eg f.eks. betalte for heile bilen. Opp til 4-5k avgifter pr. år på reperasjon er eg forberedt på. Men å kjøpe en bil som stopper å virke etter 2 mnd og som koster 20k+ å fikse, det er da eg meiner at bilen ikkje har holdt seg. Takker for tips. Skal følge med litt rundt på de merkene du anbefalte Endret 1. mars 2012 av Hobsten Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Virker som en veldig grei bil. Einaste eg ikkje liker er at den har automat gir. Foretrekker manuell. Endret 2. mars 2012 av Hårek Slettet link til salgsannonse. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 ok. du om det. er forresten jeg som selger bilen men hadde samme dilemma som deg før jeg kjøpte meg bil med automat. nå er synet noe annet. liker automat best jeg, slipper å gire i byen og slipper å tenke på giring i hele tatt. enkelt og greit Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Noen som har en mening om Volkswagen Passat? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Til 15 000 vil jeg tro det er langt mellom de gode eksemplarene. Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 Endret budsjettet til 25 000 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå