Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, mail appen får ikke noe innkommende meldinger eller jeg får heller ikke sendt noe meldinger når jeg er på skole. Hjemme så fungerer det helt fint.

Spurte IKT folka på skolen, de sa at det var noe de ikke kunne gjør noe med og at det var fylkeskomunen som har blokkert alt bortsett fra http.

 

Noe måte jeg kan få den til å fungere?

Prøvde å endre innstillingene i mail appen til å kjøre på port 80, men fungerte ikke det heller.

Noen som vet noe som helst om det, liker ikke å måtte sjekke mailen på nettet.

 

Min maskin: Mac OS X 10.6.8

Min mail: Gmail

 

Noe mer dere trenger å vite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis IKT-avd. sier at alle porter bortsett fra 80 er blokkert, er det vel ikke så mye du får gjort med det (bruker ikke mac, og kan ikke noe om det)

 

Du kan sikkert alltid få til noe "workarounds" som f.eks sette opp proxy server til å kjøre (om det støttes av din mailklient).

 

Eller ville jeg bare brukt web-løsningen til Gmail, synes selv denne er helt fin å bruke på jobb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...