Dahlen Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Hei! Har en Router som har en forankoblet switch. Det som skjer er at på det trådløse nettverket mister jeg ofte internettforbindelse(har fortsatt trådløsforbindelse til router), men på samme tid har jeg internett via ethernet, den går også fra router. Noen som vet hva som skjer ? Ofte mister jeg nettet i 10sek, og det er nok til å disce fra ett spill o.l. Signalstyrken er 100% Jeg har en Dlink DIR 635 Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Jeg hadde akkurat samme problemet som deg, med akkurat samme router, til slutt ga jeg opp og skiftet router. Har ikke mistet nettet en eneste gang siden. Endret 1. mars 2012 av Like clockwork Lenke til kommentar
Dahlen Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 ok, byttet nylig ut en Sitecom router med Dlink'en, har samme problem med begge. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Skjer dette på flere klienter? Sjekk om det er firmware-oppdateringer til router, og ny driver til nettverkskortet ditt. Du kan også prøve å bytte channel på det trådløse nettet. til 1, 6 eller 11. Hva er innstillingene for wifi på routern? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Som sagt over her ville jeg i første omgang byttet kanal den trådløse routeren sender på. Hvilken kryptering bruker du? WEP eller WPA/WPA2? Bruk helst WPA2. Lenke til kommentar
Dahlen Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Ja, det skjer på alle clientene. Har sjekket nettverkskort driver og firmware. Bruker WPA2. Finner ikke setup'n til å skifte channel(?) Ser den står på channel 12. legger ved screen av settings. Endret 1. mars 2012 av Dahlen Lenke til kommentar
Dahlen Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 Da fant jeg en tube video for å skifte channel, den sto på 6 og jeg satte den til 1. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Pass på at routeren får nok kjøling. Den bør ikke stå oppå annet utstyr med lunk på. Videre kan du prøve å resette routeren og evt slette NV-RAM (hvis det finnes mulighet for dette under firmware menyen). Lenke til kommentar
gsn Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Da fant jeg en tube video for å skifte channel, den sto på 6 og jeg satte den til 1. Endret dette noe? Forøvrig en liten liste som viser hvilke kanaler som overlapper og hvilke som ikke gjør det. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå