Jakoozie Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Heisann! Jeg og min kjæreste kjøpte vår første leilighet sammen nå i oktober. Kjellerleilighet på 40 kvm, murbygg fra tidlig 1900-tall, renovert i 2003. I januar oppdaget vi at det var fukt på soveromsveggen, bak senga. (var litt vanskelig å oppdage dette av denne grunn) Vi forhørte oss rundt og snakket med fagfolk, som sa at det antakelig skyldes dårlig ventilasjon, kombinert med at grunnmurspappen stakk opp fra bakken, og at det dermed er vann som renner ned i sprekken. Vi fikk utbedret ventilasjonen, og tettet grunnmurspappen av håndverkere kort tid etter. På dette tidspunktet orienterte vi også huseier om situasjonen, men vi krevde ikke noe penger av ham da vi anså problemet løst. I dag fant kjæresten min at det fortsatt var fukt bak på veggen bak senga, akkurat som før. I tillegg er det nå fukt bak sofaen i stua, som er på andre siden av bygget. Hva kan vi gjøre nå? Det ble aldri opplyst om noen problemer med fukt ved kjøpet. Det eneste som ble opplyst om var at ventilasjonen var mangelfull. Har vi noen rett til å gå på huseier? Han har bodd her i leiligheten i fire år, visstnok uten å ha opplevd noe dom helst fukt. Men hvorfor skulle det plutselig komme fukt akkurat nå? Vi er ganske desperate. Ettersom en utbedring av problemet muligens innebærer å rive hele grunnmuren, eller i de minste grave opp rundt hele huset, er dette noe som definitivt ville ruinere oss... (arbeidet som ble gjort på leiligheten rundt jul var vanskelig nok for oss å få råd til) Leiligheten er forøvrig i Bergen. I forfjor ble det satt rekorder for mengder nedbør. Det regnet også en del i fjor, men ikke nok til at det kunne være utslagsgivende. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Ta kontakt med forsikringsselskapet deres. Jeg måtte bytte ut varmekablene på mitt bad kort tid etter jeg kjøpte min leilighet da firmaet som hadde lagt de hadde gjort en ganske grov feil. Elektriker fant ut at de hadde kortsluttet på fem steder... livsfarlig om jeg hadde vært der inne da en av kortslutningene hadde funnet sted. Firmaet hadde gått konkurs, så jeg kunne ikke rette noen sak mot dem. Tidligere eier av leiligheten hadde ingen grunn til å vite om problemet. Men forsikringsselskapet tok saken, og betalte for hele jobben minus egenandelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå