TheClown Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Prelude: Jeg er klar over at jeg har noe nedsatt hørsel etter mange år med iPod-bruk. Jeg er bare 20 år gammel, og har ikke vært utsatt for spesielt mye bråk med unntak av musikk som jeg har roet ned en del de siste åra. I går hadde jeg en slags dottfølelse i venstre øret og jeg var nesten "døv" på øret på den siden. Høyre side er helt fin og har vært det lenge. I dag våknet jeg med en slags lav piping i øret som jeg ikke får til å gå bort. Dette er sinnsykt slitsomt i lengden. Jeg er riktignok ikke "døv" på dette øret lenger, men pipingen har nå vart i 2 timer. Jeg tror (eller HÅPER), dette ikke er tinitus, da jeg tror det er mer som skal til for å få dette frem. Spørsmålet mitt er; kan det være noe annet som får denne pipelyden til å komme? Jeg prøvde å ta vann i øret i dag tidlig, og det gjorde vondt. Vanligvis når jeg vasker ørene når jeg dusjer tar jeg i litt vann i øregangen, og dette gjør aldri vondt. Kan jeg har fått en slags ørebetennelse? Har også vært lettere forkjølet noen uker. Kan også legge til at jeg ikke har vært spesielt flink til å rense ørene mine i det siste. All hjelp/tips settes stor pris på. Når burde jeg forresten ta meg en tur til fastlegen min? Dette er sinnsykt irriterende i lengden. Endret 1. mars 2012 av TheClown Lenke til kommentar
42 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Anbefaler deg å komme deg til legen med en gang, han finner ut hva det er Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Du kan oppleve piping i øret av forskjellig ting, noen ganger nesten helt tilfeldig, men og for eksempel hvis du er kraftig forkjøla. Eller om det presser på trommehinna. Om det er kronisk tinnitus er det umulig å si. Dra til legen med en gang du så får sjekka øret og slått deg litt til ro i stedet for å stresse. Jeg dro til legen for 6 år siden når jeg var ganske forkjøla og hadde fått piping i øret. Legen sa det var forkjølelsen, så jeg antar det er en seig forkjølelse siden det piper ennå... :| Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg anbefaler også at du kommer deg til en lege Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå