Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pergo Quickheat erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hallo. Eg holder på med oppussing i leiligheten min som er bygget i 1960 årene. Skal da starte med det billigeste rommet kjøkkenet og jobbe meg ut i stua. Driver no å sikler etter oppvarming på gulvet på kjøkkenet i hvertfall sia dette kommer til å øke verdien ved videresalg, og komfort selvsagt.

Har da sett på ein del systemer og prøvd denne fantastiske google til å samle opp noken gode tips og råd. Men det er for det meste nedspammet av reklame for sine egne produkter og lite bruker opplevelser. Så da vender eg meg til ein utømmelig kjilde av infomasjon som da er diskusjon.no å håper svaret kan ligge her.

Støping er utelukket og har sett at alloc sitt lav-volts system er piss pga høg strøm med haugevis med kontaktpunkter. Men coop ops bygg har Pergo sitt quickheat system i hyllene og dette ser nesten for bra ut til å vere sant. Fungerer dette bra? har folk som bur under meg så det er ikkje steinkaldt i gulvet så det er bare denne lille extra eg er ute etter. Varmefolie er også eit produkt som er tatt opp og sia eg er automatiker så har eg lov til å legge sjøl.

Det er da på tregulv. høyden er ikkje eit problem sia tak til gulv er ca 250+++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigste rommet kjøkkenet? :p neida

Ah, det er et slags varmekabelteppe? Som en da ifølge brosjyren kan legge under hva som helst. Begynte dette svaret med hvorfor ikke gå for parkett istedefor laminat, men det har jo ikke noe for seg nå.

Så nei, har ikke noe erfaring med Pergo Quickheat, men 1000kroners spørsmålet er vel om du trenger det når du sier at du har folk som bor i etasjen under deg. Vil tro at varmen fra de er tilstrekkelig for å få en god lunk i gulvet ditt. Og oppvarming med varmekabler/"varmeteppe" er en dyr form for oppvarming, iforhold til panelovner o.l.

Og tror det har mer å si for videresalgsprisen at du har parkett på kjøkkengulvet enn at du går for pergo quickheat og så må spare det inn på å velge laminat.

Lenke til kommentar

tar ikkje parkett fordi det kommer til å bli voldtatt og stygt før eg selger den igjen. er 23 år i skrivende stund

den har eit forbruk på 55W pr kvadratmeter og er bare for å ta vekk det kalde gulvet som ofte kommer ved laminat

Skal vere noelunde billigt også.. blir rundt 5-7000 kr å få det lagt på kjøkkenet 3*2m på gulvet med varme og resten kaldsone under skap og inntil vegger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...