Zemeckis Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hei Jeg skal snart sette opp nettverk for å dele internett mellom 2 pc`er.Jeg har aldri gjort dette før.Har både win2k og xp pro.Se sig for pc`ene.Pc1 bruke xp og pc vil bruke win2k,vil det bli lett eller vanskelig for meg og sette opp nettverk på begge maskinene,for en newbie som meg?Trur dere?Har ikke kjøpt noe Router enda,men er Denne grei,brukervennlig og enkel i bruk?Vil gjerne ha erfaringer,og positive og negative ting om denne routeren :wink: Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg bruker den 3Com routeren og har ikke hatt noen negative ting med den. Har 3 maskiner + trådløst. Ingen problemer med oppsett. Bra forklaring på hvordan du setter opp routeren og maskinene som skal kobles til den. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Så i win2k er det lett å sette opp nettverk?Har visst hørt at i ME og Xp er det kjempe enkelt men den bruker vennlige veivisere.Hvis jeg bruker veiviseren og lager sånn disket greie,vil du funke til win2k eller bare xp? Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 I XP så høyreklikker du bare internett koblingen pg velger properties, trykk deretter på en tab som heter advanced. Øverst er settingen for xp firewall, under kan du velge om du vil dele internett koblingen din med andre på nettverket og i hvor stor grad.. Håper dette hjelper litt.. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har ikke prøv XP ennå (er mer enn fornøyd med 2k), men å sette opp nettverk i 2k er lett som bare det. Routeren som du har sett på har innebygd DHCP så du behøver ikke tenke på oppsett av IP adresser og subnet etc. Å sette opp deling av mapper er også enkelt, høyreklikk på mappen i windows utforsker og velg deling. Er det noe du lurer på så bare spør. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Dersom du har en internett-oppkobling via NGT så trenger du strengt tatt ikke kjøpe noen router heller, siden routeren man får med der kan brukes til å koble til flere bokser uten noe ekstra-utstyr. (Kan hende andre internett-leverandører har lignende system også) Ellers må jeg si meg enig med cm630et: Det er veldig lett å sette opp nettverk på Win2K ... Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 ikke så vanskelig å dele internett, nei... Går ut i fra at du har en router fra ISP'en din... sånn setter du opp oppsumert: Du plugger kablen fra isp boksen til wan porten på 3com routern, Så plugger du nr 1 på 3com routern til en data, og nr 2 til den andre datan... enkelte routere er så lette å sette opp at du trenger bare å plugge i, andre må du fikse litt med, men skal være så eneklt at den gjennomsnittlige mann burde klare det... Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Har adsl fra telenor,så da har jeg ikke adsl router men modem.Skal nå kjøpe en router med innebygget switch da :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå