Gå til innhold

Ny spille pc, er ikke oppdatert på komponenter lenger..

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal kjøpe meg ny pc som i all hovedsak skal brukes til spilling. Har ikke vært så oppdatert på hva som er nytt og bra det siste året, og trenger dermed litt hjelp til hvilke komponenter jeg skal velge for å oppnå best mulig ytelse til en pris på rundt 10 000 kr.

Har allerede satt meg opp et oppsett som ut ifra det jeg har lest meg opp på de siste to dagene skal være rimelig bra deler.

nypc.gif

Det jeg er spesielt usikker på er ram og hovedkort.

Noe annet jeg lurer på er om at 2700k som er på tilbud til 2499,- vil gi noen spesiell merkbar forskjell i spill? Jeg tenker på å overklokke prosessoren da jeg har lest at 2500k skal være veldig lett å overklokke..?

Vil det komme noe nytt snart som vil gjøre pcen utdatert etter kort tid, eller vil maskinen holde bra til spilling noen år?

Ellers så har jeg alt av skjerm osv så jeg trenger bare selve boksen med innhold :p

På forhånd tusen takk for all hjelp :)

- Sondre

EDIT: Kommer sannsynligvis til å kjøpe en Noctua D-14 kjøler ved en senere anledning, så vil den passe fint sammen med dette?

Endret av tgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt sammen en maskin med en i5 2500k for ikke så lenge siden, en upåklagelig prosessor, tror den er bortimot perfekt for en spill pc (pris/ytelse). Nå skal det sies at jeg også hadde en ssd disk i oppsettet som bidro til svært korte lastetider.

Det vil alltid komme nye og kjappere prosessorer, men det gjør ikke at de som er på markedet idag blir tregere. :-)

Har forresten også en Corsair strømforsyning som jeg personlig er veldig fornøyd med. Kan ikke svare på det med kjøleren...

Lenke til kommentar

Heisann!

Skal kjøpe meg ny pc som i all hovedsak skal brukes til spilling. Har ikke vært så oppdatert på hva som er nytt og bra det siste året, og trenger dermed litt hjelp til hvilke komponenter jeg skal velge for å oppnå best mulig ytelse til en pris på rundt 10 000 kr.

Har allerede satt meg opp et oppsett som ut ifra det jeg har lest meg opp på de siste to dagene skal være rimelig bra deler.

nypc.gif

Det jeg er spesielt usikker på er ram og hovedkort.

Noe annet jeg lurer på er om at 2700k som er på tilbud til 2499,- vil gi noen spesiell merkbar forskjell i spill? Jeg tenker på å overklokke prosessoren da jeg har lest at 2500k skal være veldig lett å overklokke..?

Vil det komme noe nytt snart som vil gjøre pcen utdatert etter kort tid, eller vil maskinen holde bra til spilling noen år?

Ellers så har jeg alt av skjerm osv så jeg trenger bare selve boksen med innhold :p

På forhånd tusen takk for all hjelp :)

- Sondre

EDIT: Kommer sannsynligvis til å kjøpe en Noctua D-14 kjøler ved en senere anledning, så vil den passe fint sammen med dette?

Stort sett eneste forskjellen på i5-2500k og 2700k er hyper threading. Har vel en litt større buffer, men poenget er ihvertfall at hyperthreading ikke gir noen merkbar ytelse i spill. Så skal du ha en dedikert gaming pc er i5-2500k veien å gå.

Ang. noctuakjøler passer den fint med oppsettet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...