Gå til innhold

Hvordan bli en farlig type?

Anbefalte innlegg

Hør gjerne også på "cefey", han var bryter i sine yngre dager og ble sterk ved å ta armhevinger. Kosttilskudd, det er fali det. Lev heller på brødskiver, en fyr på gymmet sa at kosttilskudd bare er tull.

Du kan stappe sokker eller noe under genseren, utpå skuldrene og armene. Evt. ta på deg flere t-skjorter. Dette vil ikke gjøre deg noe særlig farligere, men du ser i hvert fall ut som en rimelig farlig type. Det er i hvert fall min erfaring.

Kan også tilføye at det å se stygt på folk, gjerne skule litt mot de du ikke liker, hjelper med å skape et "bad boy"-image. Da oppfattes du som en særdeles skummel fyr.

Endret av EirikYeah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@cefey:

Men i alle dager, da. Alle disse forutsetningene du gjør er jo helt idiotiske. Du kan jo ikke uten videre forutsette over 15 timer trening i uka, deriblant fotball, styrke, jogging og MMA som om det er generiske utgangspunkt. Det blir litt som å si at det er grisevanskelig å spise under 3000 kcal per dag dersom en spiser 4 burgere og 200g havregryn i tillegg til middag og andre måltider. For en retorikk!

Jeg valgte å la være å svare på spørsmål da de var ca like relevante og vilkårlige som: "Hvor lang er avstanden mellom månen og jorda?". Kom med spørsmål som er relatert til hva du har sagt, eller hold kjeft.

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Så lenge unge utøvere har god teknikk og trener utenfor et belastningsnivå som kan ødelegge for teknikken er det ikke poeng i å ha en trener med deg hver gang du trener. I veldig ung alder er det selvfølgelig det beste, men i en alder på rundt 14 år holder det å se at uttøveren har god teknikk og har et program. Søvn, restitusjon og kosthold er selvfølgelig viktig for optimale resultater, men det viktigste er å spise nok, sove nok og hvile nok. Dette trenger man ikke personlig trener til å passe på; Dette må man passe på selv, eventuelt med hjelp av foreldre.

Dersom en ikke skal anbefale noe på Internett til folk som kan skade dem, ville det beste være å stenge ned hele denne seksjonen av forumet da ALLE råd KAN skade utøveren. Dette gjelder også dine råd (spesielt dips, da øvelsen kan gi deg en skulderskade som jeg selv kan signere under på), og i beste fall er du en hykler.

Igjen med disse forutsetningene. Du kan ikke forutsette at teknikken er dårlig, for så å anbefale vedkommende å ikke gjøre øvelsen fordi teknikken er dårlig. Gjør noe med problemet, da vel. Spis nok, sov nok, hvil nok. Det er det som skal til. At det er ugunstig med kaloriunderskudd i ungdomssalderen kan jeg være enig i, men har du kilder som viser til disse effektene du snakker om? At hormonproduksjonen blir "ødelagt".

Ja, han vil bli sterk og da gjelder akkurat samme råd: Løft vekter. Du blir rett og slett ikke sterk av å gjøre armhevinger. Hvordan skal du øke benstyrke uten knebøy med ekstravekt? Trådstarter går i samme felle som ca alle andre som skal starte og trene. De vil bli sterke/store, og de vil trene hjemme med minimalt med utstyr. Det er en inkonsistens.

Angående MMA: En fyr som trener på på klubben (Trondheim Atletklubb) driver med MMA på ganske høyt nivå. Ironisk nok, i forhold til hva du sier, er han en sterk jævel og tar blant annet 230kg i knebøy, 280kg i markløft og 140kg i styrkevendinger. Get out.

Angående trolling: Skjerp deg. Dersom du ikke klarer å argumentere for rådene du gir når du møter motstand så er det egentlig bare best om du holder kjeft og helst ikke kommer tilbake.

Hør gjerne også på "cefey", han var bryter i sine yngre dager og ble sterk ved å ta armhevinger. Kosttilskudd, det er fali det. Lev heller på brødskiver, en fyr på gymmet sa at kosttilskudd bare er tull.

Du kan stappe sokker eller noe under genseren, utpå skuldrene og armene. Evt. ta på deg flere t-skjorter. Dette vil ikke gjøre deg noe særlig farligere, men du ser i hvert fall ut som en rimelig farlig type. Det er i hvert fall min erfaring.

Kan også tilføye at det å se stygt på folk, gjerne skule litt mot de du ikke liker, hjelper med å skape et "bad boy"-image. Da oppfattes du som en særdeles skummel fyr.

Signert Eirik "badass" Yeah. :D

Endret av wingeer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herre gud, dokke sku seriøst vert med i stand-up... eller sikrus, whatever u like.

17-18 åringer, skikkeleg wannabe bodybuildera som drive å uttale seg her.

wingger

Les posten min "Skrevet i går, 20:36" som har utdrag frå:

http://aappolicy.aappublications.org/cgi/reprint/pediatrics;107/6/1470.pdf

http://www.exrx.net/WeightTraining/Weightlifting/YouthMisconceptions.html

Så leser du disse selv. Bruke google-translate om du må. Der kan du lese at det er fullstendig safe å trene med vekter for ungdom. Samtidig, i så å si kvart einaste avsnit, påpeker dei at ein må ha proff. veiledning som er utdanna innen PT og spesialisering innen ungdom.

Så er det ein bra arikkel på bodybuilding.com akkurat ang. det.

http://www.bodybuilding.com/fun/6-teen-muscle-building-tips.htm

Men hey, kva veit fleire titals forskara med Ph.D. og erfaring frå å konkurer i bodybulding? Her sitter mr. EirikYeah, mr. wingeer, mr. Doofenschmitz og veit mye bedre enn resten av verda!

Og til mr. EirikYeah, les den siste linken ang kosttilskudd for unge;)

Kan noen av dokke komme med gode kilder, som sei f.eks.

"Det er ufarlig å trene når ein er ung (12-15år alder) og ein treng ikkje personleg trener, berre pass på bla bla bla"

Eller "Ein 13-14 åring treng å ta like mye kosttilskudd som ein voksen bodybuilder"

Vis ikkje, så er dokke BS og trolla, som har ikkje anelse kva dokke snakker om.

Eg gidd ikkje svare her meir, med mindre dokke kommer med gode kilder for det dokke skriver.

Om noen har noe bra å sei, er dokke hjertleg velkommen til å sende PM.

Om TS trenger noe meir hjelp - PM meg. Hjelper deg meir enn gjerne. Eller så kan du høre på 17-20 åringer som har trent i 1 år og trur dei veit alt inne bodybuilding no;)

Endret av cefey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også var det det med aminosyren kreatin igjen da, som er energibærende og må tas med i kaloriregnskapet... ;)

Hvor gammel er du selv? Du som har vært PT og trent folk til syke resultater? For det var det du skrev i en annen tråd vel?

edit: skal du ta et argument fra noen å gjøre det ti lditt eget bør du være sikker på at det ikke kan oppdages. Jeg er rimelig sikker på at KEVLAR var den første til å nevne http://aappolicy.aappublications.org/cgi/reprint/pediatrics;107/6/1470.pdf :!:

Jeg ser du har nevnt noen av anbefalingene, du har der ikke tatt hensyn til at dette er skrevet i USA, de anbefalingen kalles "disclaimer", vet du hva det er?

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@cefey:

Dette blir nok mitt siste innlegg da dette er rent parodisk og ikke kan være annet enn trollerier. Uansett må det jekkes ned.

Google translate er jo ikke spesielt grammatisk god, og siden jeg kan engelsk blir det nok unødvendig; Uansett hva du prøver å hentyde. Rekke på rekke med logiske feilslutninger er ikke akkurat overbevisende for noen andre enn kanskje deg selv. Så kan du sitte der på din egen hest og tro du er konge over verden. Bare hold deg unna forumet, er du snill.

Noe kilder ser jeg ikke noe poeng i å komme med ettersom du faktisk har ombestemt deg ifra hva du først sa. Noe som, tro det eller ei, betyr at vi er mer eller mindre enige.

For øvrig vet jeg ikke så mye om bodybuilding, det skal jeg gjerne innrømme først som sist. Derimot vet jeg en god del om vektløfting og styrketrening. Av disse to er det ikke så vanskelig å finne ut av hvem som gjennomsnittlig har best teknikk (=> minst skader) og/eller rå styrke. Bodybuildere skal få for kostholdsbiten, da. Der er de gode.

Endret av wingeer
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei, jeg er gutt på 14 år som ønsker å være sterkere enn de fleste i klassen.. Har tenkt å starte på mma.. Men har en del problemer.. Har veeeeldig dårlig kondisjon og klarer så vidt 15 push up og er veldig tynn.

Så til spørsmålet;

Hvordan kan jeg bli stor og sterk type som gjør sånn at de som er 1-2 år eldre enn meg blir "redd" for meg?

Er det no mulighet for at jeg blir en sterk type innen 1-2 måneder? Tenker mest på hva jeg skal spise mye av og drikke av, og åssen trening jeg kan gjøre hjemme.. har ikke mulighet til å kjøpe treningsutstyr. :)

Blir du mobbet på skolen?

Lenke til kommentar

Hvordan bli en farlig type?

Pump deg opp på en cocktail av speed, LSD og steroider. Så tar du med deg den 5 år gamle lillesoestera di og skambankar ho i skolegården. Ta med deg kniv i tilfelle nokon proevar å stoppe deg. Hvis dei ikkje tar deg alvorleg nok etter dette slo du bare ikkje hardt nok. Bruk knokjern.

I beste fall blir du sendt på ungdomsanstalt, basically ein treningsleir for "farlige typer".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...