Cheesypoop Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Hei, er det noen butikker som selger 3pin til 4 pin overgang for cpu kjølere? jeg har akkurat kjøpt Noctua kjøleren som har 3pin, men hovedkortet mitt har 4 pin. Det ender opp med at viften går for full fart hele tiden, noe som er slitsomt. Får ikke til å justere hastigheten manuelt i Asus programvaren. Har mulighet til å koble kjøleren på viftekontrollen i mitt Corsair 650D, men da får jeg opp at det er en error med cpu viften med oppstart. Spørsmålet er som sagt om det finnes noen form for overgang? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Mulig løsning: Koble til viftekontrolleren i kabinettet og deaktiver CPU fan warning i bios. Kan ikke se hvordan en overgang fra 3-4 pin plutselig skal gi deg utvidet funksjonalitet, når kjøleren bare har 3. Lenke til kommentar
Cheesypoop Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 Nei har tenkt på det samme selv, leste bare litt på noen engelske forum at noe sånt fantes. Men er det trygt å ha den koblet til viftekontrolleren? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Det er trykt så lenge viftene sviver. Men en annen ting. Det følger med den vifta din noen ledninger der det begrenser viftehastigheten. Dette er en ledning med motstand i. Du skal få en hastighet fra 900 til 1300rpm. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Vil uansett ikke hjelpe med noen pin konvertering. Selve viften må støtte PWM controll (egen wire og logikk) Se: http://en.wikipedia.org/wiki/Fan_control#Pulse-width_modulation Edit: Du må i såfall bytte ut vifte på noctua kjøleren til vifte som støtter PWM control. Endret 2. mars 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå