Gå til innhold

Senke Spenning Eller Øke Multiplier?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HWMonitor viser 3-4ºc lavere enn RealTemp og CoreTemp hos meg... Skal prøve å skvise ned spenninga ett minihakk til, Core#2 som er pain in the ass for meg... Den er 66ºc max -_-

CPU Spenning er satt til 1.390v i BIOS nå, får vel vekk den ene graden hvis jeg senker den 0.005 til...

Kan vel poste screenshot av hvordan ting ser ut nå.

Lenke til kommentar

Ser bra ut dette da :)

Ja, hos meg viser hwmonitor noen grader kaldere enn real temp når jeg bare er i windows, også er dem like rundt 40-55 grader og over det er det litt forskjell igjen.

66 grader er ikke så veldig varmt eller farlig. Jeg liker å holde meg under 70c når jeg tester, men når jeg feks spiller eller noe kommer jeg ikke i nærheten av det.

Sånn du har det nå syntes jeg virker helt suverent, bra overclock + bra tempraturer :)

Lenke til kommentar

Hehe ja. Som sagt tidligere, sålenge den greier prime i 1-2 timer så kommer du ikke til å få problemer i feks spill. Tingen med å sjekke stabilitet er jo får å få den stabil til ditt bruk, og for folk flest så er det tyngste spilling. Og igjen så er jo spilling ikke altfor krevende på cpu så dermed er ofte en rask prime test nok.

Men moro visst den greier prime lenge også, litt sjarm det også :)

Lenke til kommentar

Det hele beror jo på om ustabiliteten i Prime95 er direkte relatert til varme over tid eller om det er visse regnestykker og integers som går galt pga en ustabil overklokk.

Når jeg folda@home så kjørte jeg som regel en runde eller 2 med prime for å forsikre meg at maskina var så stabil som mulig (12 til 24t).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...