Gå til innhold

harddisk fungerer i dockingstasjon - ikke i kabinett

Truls F

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg sliter med harddisken min her. Jeg har en 2tb harddisk i en usb 3 dockingstasjon som jeg gjerne vil hive inn i pcen, men med en gang jeg gjør står er harddisken plutselig delt inn en partisjon på 230 gb og resten står som unallocated. I stedenfor NTFS står det RAW. Setter jeg harddisken tilbake i dockingstasjonen fungerer den som normalt igjen. Noen som har en anelse om hva som foregår her? Takk for all hjelp!

Truls

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for raskt svar. Jeg har hatt en annen harddisk i usb 3.0 docken (icybox) og den fungerer som den skal med SATA kobling i pcen. Den harddisken har jeg derimot hatt ganske lenge, mens 2tb-disken er helt fersk, kanskje det har skjedd noe der med formatering/usb 3.0 driverkluss - det er bare så døvt å flytte disse 150 000 bildene frem og tilbake her :(

Lenke til kommentar

I disk management står det 1863,01 GB NTFS. Basic Healthy, Online. Dette er når jeg kjører harddisken via docking stasjon. Merk alle filer er normale, og det er 45 ledig plass igjen. Kobler jeg til hovedkortet (asus rampage gene II) får jeg opp to RAW partisjoner, enn på 230 gb allocated, og resten unallocated og kan ikke gjøre noe som helst med disken annet enn å formatere. Jeg så en annen tråd her hvor en kjørte CHKDSK under CMD, men dette fungerer ikke for meg.

Endret av Truls F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...