jlnhaah2 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 prøver å koble mitt sony bravia kdl46ex721 trådløst til routern med altibox. noen som har erfaringer med konfigurering av routeren i denne el. forbindelse? routeren er av type telsey? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Alltid en fordel å være litt spesifik i spørsmålene sine. Hva er det du trenger hjelp med ? Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 beklager om jeg var litt vag.. jeg finner det trådløse nettverket med tvn, men klarer ikke koble til.. kan være jeg må åpne porter, eller noe? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Høres ut som det er for svakt signal eller feil kryptering. Har du en diagnosering eller ipadresse på TV? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Fortsatt litt vag ja.. hva er det som ikke lar seg "koble til" ? Åpne porter trenger du kun hvis du skal nå TV'n utenifra (ifra internett) så det tviler jeg på du behøver å tenke på. Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 routeren står rett bak tvn så burde ikke være no problem mtp signalet. får opp; tilkoblingsresultat trådløse enhet på tv: funnet lokal tilgang: misslyktes internett tilgang: misslyktes når jeg kjører serverdiagnostikk på tv får jeg opp: servere ble ikke funnet. kontroller servertilkoblingene og nettverksinstillinger. hvis en pc brukes som server, kontroller brannmur-instillinger. jeg bruker ikke no pc som server, så er helt blank jeg. ble dere no klokere av dette? takk for svar:-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Sjekk at TV og router bruker samme teknologi (b/g/n). Bytt kanal på router, se om det hjelper. Installer InSSIDer på en PC og se om det er mye interferens fra andre wlan i området, og velg en kanal som er roligere. Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 hm, det sa meg veldig lite dessverre :-P hvor finner jeg ut dette med kanaler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Logg inn på router og sjekk settings. InSSIDer kjøres på en PC viser alle nett i nærheten, kanaler de bruker og styrke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Tror ikke du skal tenke på støy eller kanaler. Når router står rett ved TV, så er det heller en teknisk innstilling som er feil. Kanskje du kan si om du har en dongle plugget i TV og om du har lagt inn noen driver for den? Som zanta nevner, så er det viktig at routeren og TV snakker sammen i 11g eller 11n. Sjekk derfor om du har innstilling på hastighet i router som støttes av donglen. (Ofte kan man stille inn mixed hastighet i routeren (11b/g/n). Da vil den koble seg opp med rett hastighet automatisk. Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 har ikke no plugg i tvn, såvidt jeg har forstått skal det være innebygd i dette tv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det skal være innebygget wifi i denne. Dersom du har en mobiltelefon med tethering, forsøk å koble TVen til denne. Dersom det funker, er det noe med settingene på din router. Dersom dette heller ikke funker, er det noe med TVen. Sjekk om det finnes nyere FW for TV også, kan være at dette er noe som er løst i ny versjon. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 har ikke no plugg i tvn, såvidt jeg har forstått skal det være innebygd i dette tv? OK, det finnes trolig flere versjoner av den modellen. Jeg sjekket noen tips på nettet som nevnte nettverksdongle via USB-kontakten. Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 på tilkoblingsresultat står det trådløs enhet: funnet, og mtp. at jeg finner mitt nettverk, og naboene sitt så sku en jo tru at jeg ikke trenger usb? problemet oppstår først når tvn skal koble til tilkoblingen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Du behøver nok ikke USB om trådløsnett er innebygget i din modell. Jeg heller til at du ikke har lagt inn riktig kryptering i TV. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Hvor lang kode har du på WPA2? Enkelte produkter krever en viss lengde her, sjekk at du bruker minst 8 tegn. Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 bruker wep jeg og har over 8 tegn.:-) Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 jan skrotnes, jaha, som hva da? jeg har ikke endret på hverken dns, gateway eller ip-adresseinstillinger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Regner med at du gjør dette: Secured network using SSID and security key 1.Check the SSID (wireless network name) and security key (WEP or WPA key) of your wireless router (or access point). If you do not know them, refer to the instruction manual of your wireless router (or access point). 2.Press HOME, then select → [Network] → [Network Set-up]. The start-up screen appears. 3.Select [Wireless Set-up] → [scan]. 4.Select a network from the list of scanned wireless networks, then follow the on-screen instructions. I listen her, ser du ingen eller noen nettverk? Lenke til kommentar
jlnhaah2 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 ja jeg gjør dette, og finner flere nettverk i denne listen, inkl mitt eget. nettverket mitt har "å" i navnet, kan dette spille noen rolle? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå