Jarmo Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Ta og flashe biosen med versjon 21 fra ABIT v21 er kun for NF7-S rev. 1.0 - 1.2 ? . Du har rett, har nett flashet biosen i begge de to kortene, bare blandet litt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Her er riktig BIOS til NF7-S v2.0http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=NF7-SV2.0Bios Det "farlige" med å anbefale Bios v21 slik du gjorde over, er at folk kan tro at v21 ( for NF7-S v1.0-1.2 ) må være en nyere/ bedre oppdatering enn v18 ( tilhørende NF7-S v2.0 ), og da blir det virkelig svart... . Feil bios blir ikke godkjent av dette kortet ved flashing :wink: Lenke til kommentar
picachu Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Neste gang du skal mekke PC så LES manualen......... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Feil bios blir ikke godkjent av dette kortet ved flashing :wink: Her blir det postet tett som hagel - jeg så rettelsen din forrige "sekund" men rakk tydeligvis å slette mens din var på vei OK, men jeg ville ikke stole 100% på at den funksjonen er feilfri. . Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Neste gang du skal mekke PC så LES manualen......... Du klarer ikke å flashe V2.0 med bios til v1.2 ! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Neste gang du skal mekke PC så LES manualen......... Enig, men her har vi nok med folk å gjøre der sånt er naturstridig, og naturen skal man ha respekt for Dessuten kan faktisk løsningen vise seg å være en annen enn den linja vi har fulgt så langt... . Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jepp ! Fikk biosen min korrupt ved lynnedslag ca.en mnd. siden, LAN røk på kortet, biosen resatt til steinalderen, XP måtte jeg å aktivere på nytt osv. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Her er riktig BIOS til NF7-S v2.0http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=NF7-SV2.0Bios Det "farlige" med å anbefale Bios v21 slik du gjorde over, er at folk kan tro at v21 ( for NF7-S v1.0-1.2 ) må være en nyere/ bedre oppdatering enn v18 ( tilhørende NF7-S v2.0 ), og da blir det virkelig svart... . Feil bios blir ikke godkjent av dette kortet ved flashing :wink: altså det jeg skal gjøre er å bruke den linken, hive innpå en diskett og flashe bios? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Hvis du leser fra Abit sine sider om bioskorrigeringer så det vil jeg anbefalle, har selv siste biosen og maskinen har aldrig vært så stabil som nå, CPUtempen gikk ned med ca.4-5C osv. Du formaterer en diskett, laster ned siste biosen til A:, pakker ut filene, booter med disketten, trykker ALT-F2 og resten går automatisk av seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå