Barry White Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 vet ikke, men det også har gått før Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 den går på 1300 RPM, men d har da gått på nøyaktig dette opsettet før? Har du ei kjappere vifte, prøv den. . Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 har volcano 11 da, den kan gå til 4800 RPM....men ikke ****** om jeg gjør det i lengden, jeg vil ha en stille pc! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 har volcano 11 da, den kan gå til 4800 RPM....men ikke kjøss om jeg gjør det i lengden, jeg vil ha en stille pc! Enig, men kanskje etter en oppdatering ? - i en Bios-revisjon ( v17 ) heter det bl.a.: ----- Fixed the intermittent sirens when getting into Windows 2000 or XP with both "Shutdown when CPUFAN Fail" and "CPU Shutdown Temperature" enabled in PC Health Status. Calibrated readings of "CPU Over Temp. Protect" option in SoftMenu III. Fixed the problem that SATA BIOS string is wrongfully connected with PCI add on card BIOS. Calibrated the CPU temperature again. ----- http://www.abit-usa.com/downloads/bios/bio...ies=1&model=124 ...er endel temp.-relatert der. . Lenke til kommentar
notarget Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Har ikke lest hele posten: Men prøv å ta ut batteriet i 3min Lenke til kommentar
8-) Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 for å oppgradere bios må man ha floppy da??(jeg har ikke floppy, og jeg har ikke usb storage heller) min pc skrur seg av i bios også, og det kommer en grusom sirene lyd. som jeg tidligere har sagt tror jeg det er et varme problem. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Analyse: 1300 RPM shutdown temperature : 43 degrees celcius 4800 RPM shutdown temperature : 47 degrees celcius en annen ting som er merkelig er at CPUFAN Speed måler 0 RPM! kan d ha noe med at jeg tok fra den måleren du taper under cpu vifta? Lenke til kommentar
8-) Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 cpu fan 1 ligger helt ved socket en eller er jeg helt på jordet?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Ta og flashe biosen med versjon 21 fra ABIT, last ned til diskett, pakk ut og boot opp, trykk ALT-F2 og alt går automatisk. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 har du vært i biosen og disable shutdown temprature da? eventuelt sette den høyere, den står sikkert på 43 grader eller no. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Ta og flashe biosen med versjon 21 fra ABIT v21 er kun for NF7-S rev. 1.0 - 1.2 ? . Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 hjelp meg med å finne en sånn update da....sånn shutdown temperature er disabla Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 cpu fan 1 ligger helt ved socket en eller er jeg helt på jordet?? tett ved socket ja... . Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Javisst skal CPUFAN detekteres, ellers får du feilmelding, vel å merke at du ikke har diseablet det selv. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 fant ut at jeg ikke hadde kobla den gule dingsen til hk, hadde bare kobla rett på psu strøm. men gi meg en link til den updaten da Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 hjelp meg med å finne en sånn update da....sånn shutdown temperature er disabla Hvis du får maskina så stabil at det er trygt å oppdatere bios, så bruk den linken jeg la inn over ( det er til riktig revisjon ) - da blir trolig problemet løst. edit: og 'foilltank' stress ned :wink: sånn at du får med alt og ikke får badflash nå da ! . Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 og hva sjer om jeg får badflash? jeg har oppdaga en ny ting, når jeg kobler cpu vifta bare til hk starter ikke vifta, jeg må bruke kabelen til å koble til strømmen også (altså en PSU utgang) Lenke til kommentar
8-) Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg har en ekl blade cpu køler, mitt inntrykk av denne er at den kjøler fryktelig dårlig, kan det hende at denne er for svak for cpuen?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Her er riktig BIOS til NF7-S v2.0 http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...NF7-SV2.0Bios Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 og hva sjer om jeg får badflash?Da kan du vinke farvel til å bruke kortet før du har fått tilsendt ny Bios-brikke, eller får den hot-swappa. jeg har oppdaga en ny ting, når jeg kobler cpu vifta bare til hk starter ikke vifta, jeg må bruke kabelen til å koble til strømmen også (altså en PSU utgang) Har du en skikkelig psu/ kabinett ? . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå