Gå til innhold

Pc'en min blir bare rarere og rarere


Anbefalte innlegg

Resetter man ikke bios ved å nappe ut batteriet? jeg vil helst ikke begynne med apparater :-?

Nei, hvis en tar ut batteriet må det være ute leenge, fordi kondensatorene må tømmes og det tar tid. Man tar ut strømkabelen, kortslutter med jumper og resetter den til posisjon 1-2.

.

 

øhmm, nå er jeg ikke helt med. Hvordan kortslutter du med jumper?? og hvor er posisjon 1-2?

Her er et bilde

Abit%20NV7-8X_(510x428).jpg

 

Og det der med FAN 1-2 skjønner jeg heller ikke :oops: :cry:

sånn jeg ser det er d jo bare en plass du kan sette vifta? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tenker på socket du. Fan1 2 er kontaktene som du kobler til vifta til. Fan1 er beregnet til cpu vifta slik at hvis du kobler cpu vifta til en annen kontakt vil hk'et tro du ikke har montert cpu vifte å la vær å starte.

Ang jumperen ved batteriet, finn frem hk manualen. der finner du alt beskrevet sjikkelig. Oh helt sikkert svar på ditt spm ang denne jumperen..

Lenke til kommentar

devvern!! trikset med kjølepastan virka 8) Men nå har jeg samme problem som sist. Starter opp, nå kom jeg til der jeg skal skrive inn passord....så shutter maskina ned....det jeg da må gjøre får å få maskina til å starte igjen er å nappe ut strømkabelen og vente kanskje 3 min, så plugge inn igjen å starte maskina...men samme problem fremdeles, shutdown..

Lenke til kommentar
jeg resetter bios'n min ved å bare nappe ut batteriet. Og det holder med å ta det ut å sette det i igjen. Da settes bios som default....

OK, er sikkert riktig - kan være kretser er ordna forskjellig e.l. på forskjellige kort. Batteriet er en nødløsning hvis kortet ikke har cmos-jumper.

 

Ellers lurer jeg fært på hva 'foiltank' egentlig strever med... :o

 

.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problem(tror jeg i hvertfall da) jeg har et abit nf7-s og en barton 2500+, hos meg står cpu på ca 36-39 grader, og pcen skrur seg av etter få minutter. er det noen som har et svar på problemet blir jeg evig takknemlig.

Lenke til kommentar
først streva jeg med å få pc upp and running, der var løsningen kjølepasta...nå strever jeg med å få pc'en upp and running mere enn 2 min el. mindre og der er løsningen .....????.....

Virker som det er et varmeproblem ( satt i ATX12v-kontakten ? ) - sjekk at det er goop under nb-vifta også, og for sikkerhets skyld: cpu fan-header sitter tett ved socket.

 

.

Lenke til kommentar
først streva jeg med å få pc upp and running, der var løsningen kjølepasta...nå strever jeg med å få pc'en upp and running mere enn 2 min el. mindre og der er løsningen .....????.....

Virker som det er et varmeproblem ( satt i ATX12v-kontakten ? ) - sjekk at det er goop under nb-vifta også.

 

.

 

ATX12V kontakten er det den som er kvadratisk med fire hull? og hva vil det si å ha en goop under nb vifta?

Lenke til kommentar

ATX12V kontakten er det den som er kvadratisk med fire hull? og hva vil det si å ha en goop under nb vifta?

Ja, det er den - og goop under nb-vifta vil si kjølepasta under chipset-vifta ( nb= north bridge - har sett at det mangler på noen ), m.t.p. at det likner et varmeproblem.

 

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...