1i1i1i1i1 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Hei, Jeg har et snart 3 år gammelt Samsung LE40A656 som er begynt og tulle seg. Det vil ikke starte. Det begynte med at den slo seg på automatisk. Når jeg skal slå den på går den av og på, men slår seg av rett før bilde kommer. Akkurat som en "starter" er gåen. Igår kunne jeg la den stå en halv time og slå seg av og på, tilslutt kom bilde. Men nå starter den ikke overhode. Den står kun og starter, og stopper, starter og stopper...... Så hva er gale? Jeg har 5 års reklamasjon ikke sant? Så regner med å få dette fikset. Men en liten ting, hvem skal jeg ringe? Elprice nettbutikk som jeg kjøpte TVet hos, er visstnok konkurs, så skal jeg ringe Samsung? Takker på forhånd. Endret 29. februar 2012 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Her er det bare å kontakte Samsung. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Her er det bare å kontakte Samsung. Ok. Skal ta kontakt med dem på mandag. Men hvordan skal jeg gjøre det siden det ble kjøpt i nettbutikk. Kommer de å henter det siden det er 40"? En annen ting - jeg får dette på reklamasjonen ikke sant? TVen sluttet jo plutselig og virke. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Hva som gjøres her må du avtale med Samsung. Du har uansett 5 års reklamasjonsrett så lenge du kan vise til kjøpsbevis. Skal jeg tippe hva som skjer så kommer enten noen fra Samsung og henter den, ellers må du selv få den sendt inn til verksted. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Hva som gjøres her må du avtale med Samsung. Du har uansett 5 års reklamasjonsrett så lenge du kan vise til kjøpsbevis. Skal jeg tippe hva som skjer så kommer enten noen fra Samsung og henter den, ellers må du selv få den sendt inn til verksted. Hva om jeg ikke har noe å sende den i da, om den må sendes på verksted? Kan jo ikke sende den uten eske/beskyttelse. Mener og ha lest at fra 40" og opp, blir det hentet. Men får høre med dem imorgen. Endret 4. mars 2012 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 er tv'n din gråimportert? if so vil ikke samsung norge ta ansvar. sliter selv med dette problemet. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Hva mener du med grå importert? Den er kjøpt hos Elprice Norge. Men om ikke Samsung tar ansvar, hvem skal da ta ansvar for dette? Jeg har rett på 5 års reklamasjon, så jeg regner med jeg får dette fikset uansett. Men når Elprice er konkurs, vet jeg ikke helt hvem jeg skal ta kontakt med! Men når jeg går inn på Elprice sin side så står dette: Service- og garantiinformasjon Her finner du en oversikt over garanti- og servicerutiner for de ulikeprodusentene. Har du problemer ett produkt du har kjøpt hos oss, kan du enkelt få hjelp til ditt produkt ved å klikke på produsentens navn i oversikten under. Så trykker jeg på Samsung, og da får jeg opp nummeret til Samsung. Så regner med de tar seg av ansvare uansett om den er grå importert eller ikke? Hvis ikke, kan jeg jo ikke sende TVet inn noen sted? Det er ikke aktuelt med nytt TV, så dette virker litt surt. Ihvertfall hvis dem nekter å fikse den OM den er grå importert. Men skal som sagt ta kontakt med dem imorgen. Så får jeg se. Endret 4. mars 2012 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Hva mener du med grå importert? Den er kjøpt hos Elprice Norge. om tv'n er kjøpt via samsung norge el samsung europa(?). min tv er kjøpt over disk her i norge, men den er gråimport. bedriften gikk konkurs. jeg prøvde så hos samsung norge, dem nekta ansvar siden den var kjøpt via samsung i utlandet. jeg prøvde så via kjøpsledd nr 2, norek. dem har nå nekta ansvar i 8 mnd. venter på svar fra forbrukerrådet nå. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 4. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2012 Hva mener du med grå importert? Den er kjøpt hos Elprice Norge. om tv'n er kjøpt via samsung norge el samsung europa(?). min tv er kjøpt over disk her i norge, men den er gråimport. bedriften gikk konkurs. jeg prøvde så hos samsung norge, dem nekta ansvar siden den var kjøpt via samsung i utlandet. jeg prøvde så via kjøpsledd nr 2, norek. dem har nå nekta ansvar i 8 mnd. venter på svar fra forbrukerrådet nå. Ok. Kan være den er grå import. Men om Samsung ikke tar den inn, er den eneste utveien forbrukerrådet? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 da må du nesten henvende deg til neste kjøpsledd, tror jeg. jeg er ingen ekspert på dette, så du må nesten vente til de mer erfarne brukerne kommer med et svar Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Sjekk kviteringen din og se hva varekoden til tven slutter på. Slutter den på "XXE" er det mest sannsynlig en norsk modell, og da kan du kontakte Samsung Norge. Slutter den derimot på "656", er den mest sannsynlig gråimportert og da vil ikke den norske importøren ha noe å gjøre med den. Da må du evt finne ut hvor tven kommer fra (feks Tsjekkia) og kontakte de. Minner om at det ikke er sikkert at Tsjekkia (eller hvor den kommer fra) har fem års reklamasjonsrett, men bare to år som de fleste andre land enn Norge. I de tilfellene vil du ikke få fikset tven din gratis, selv om det er noe som vanligvis ville gått på norsk reklamasjon. Dette er dessverre risikoen ved å handle fra ikke autoriserte forhandlere. Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Nei, det ble til at jeg må sende den inn selv. Reparatøren sa det ville komme på ca. 1000-1500,- Litt surt, men har lært at jeg ikke burde kjøpe hos bedrifter som ikke har et solid rykte. Det er mest sannsynlig strømforsyningen i den som er halv veis gåen. Den får strøm, og starter, men rett før den skal vise bilde klarer den ikke slå seg på. Rettere sagt, den klarer ikke gi nok strøm til oppstart. Det er en kjent feil i disse modellene. Når jeg ringte Samsung, sa de at de ikke tok den inn, etter jeg sa varekoden. Så den er grå importert. Endret 1. april 2012 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå