Gå til innhold

Fikk mail med jobb tilbud fra utlandet.. scam eller ikke?

J@9

Anbefalte innlegg

Hei, usikker på om denne ligger riktig, hvis ikke, så flytt den ;)

Går rett på sak.. Her om dagen fikk jeg en mail, som hadde navnet mitt som emne..

Denne skal liksom være fra et eller annet firma som er ute etter folk fra Norge.. det er et slags jobb tilbud.

Regner med at dette bare er tull og fanteri.. men tenkte det var greit å spørre dem hva det gjaldt..

Her er den første mailen jeg fikk:

"Good Day.

This is exciting career opportunity.

The Firm is looking for hardworking agent in Norway to help us start our business in the Europe area.

Easy study available.

Great salary potential.

Conditions:

- 18+ age

- Only basic knowledge of Internet & computer.

- 2-3 free hours per day

Applicants must be intelligent and commerce oriented. Operate only some hours per day.

Everyone living in the Norway can become our agent.

Thank you for your time. "

Som dere ser, så skriver dem jo ikke noe om hva det gjelder.. bare at dem er ute etter å starte noe i Norge.

Så da svarte jeg dette:

"What kind job is this?I might be interested.But where did you get my contact information?"

Blir snart arbeidsledig, så om dette hadde vært seriøst, så hadde det jo vært litt til hjelp, derfor jeg svarte det jeg svarte ;)

Og fikk idag dette svaret, fra en annen person, men jeg ser dem har svart på mailen min, siden det ligger en kopi av den i mailen.

"Hello.

My name is Reginald Swinton I am from Empire Software Solutions.

We require representatives in Norway for customer service/administrative job.

No special knowledge in computer it required! No relocation from

Norway required, you will operate from your current location. European Union citizens are

also welcome to apply. Job schedule is mostly in the morning or in the afternoon, 2-3 hours a day.

Empire Software Solutions operates in USA and develops web-products

(databases, C++ applications, mysql) for customers from Norway, Netherlands,

Spain, UK, Italy, Germany and Poland.

Our clients have to pay with bank payments due to the contracts. We do not

have representative office in Norway. So, we cannot accept payments by bank transfer inside the country.

Job duties are: to receive invoice payments from our customers 3 times a week, process it and resend to our main office.

You are paid 5 percents commission from each payment + 4500 EURO base

salary a month + bank charges and taxes.

You can use your own bank account for this job, or open new one. It doesn't matter for us and is for your convenience.

We don't ask any secure details and never ask any money to start job,

we are serious company and the job is 100 percents legal.

No relocation required, you can do the job in your area.

Please, confirm if you accept the job, I will send you further details and application form.

Send confirmation in format:

I, "name", accept this job, "date".

Thanks

Reginald Swinton

Empire Software Solutions

92 Marshall Rd

Ravena, NY 12143

(518) 756-7042"

Hva mener dere om dette?

For meg så virker det som en eller annen slags scam..

*edit*

Sjekka opp sida til firmaet, og det er samme post adresse og telefon nr..

Men ser at dem har mail adresser som slutter med @empiresoftwaresolutions.net..

Mens adressene jeg fikk mail ifra, er en hotmail og en gmail adresse.

Så det er vel bevis nok, til at man bør droppe dette :p hehe

Og det med tanke på betaling dem nevner.. om jeg ikke forstod dette helt feil, så er betalingen 4500 euro, som er over 30 000kr, + provisjoner osv..

Og dette kan umulig stemme, bare ved å jobbe 2-3 timer hver dag!

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok jeg gjør det ja ;) frister litt å svare, bare for å se hva som skjer :p

Men er vel tryggest å ikke gjøre det.

Dem har ikke spurt etter noe personlig informasjon eller konto info.. Og dem skriver jo at jeg kan bruke egen konto, eller opprette en ny.

Sånt sett kan det virke som noe totalt svindel, eller hvit vasking av penger :S

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Job duties are: to receive invoice payments from our customers 3 times a week, process it and resend to our main office.

You are paid 5 percents commission from each payment + 4500 EURO base

salary a month + bank charges and taxes.

You can use your own bank account for this job, or open new one. It doesn't matter for us and is for your convenience.

Scaaaaaam!

Fikk samme mailen, bare slett.

http://www.bobbear.co.uk/page8.html

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

Rimelig spennende at et selskap som utgir seg for å selge IT-tjenester til offentlig sektor er helt komfortable med å få betalt fra norske myndigheter til din private konto. Man skal ikke ha vært med på veldig mange anbudsrunder for å vite at det ikke helt er sånn ting foregår i Norge ...

Lenke til kommentar

Hehe, regna med at det var noe scam helt fra første mail.. men måtte jo nesten svare for å se hva dem svarte tilbake.

Men jeg har enda ikke fått noe svar på hvor dem har fått navn og adresse fra?

Kan jo være så enkelt som et eller annet på facebook, et eller annet forum, muligens en selger på ebay??

Lenke til kommentar

Det er en variant av alle sjekksvindler. De baserer seg på at sjekker som settes inn på konto godskrives med forbehold om at det er dekning. Det tar det noen dager å verifisere, spesielt om sjekken kommer fra en annen verdensdel.

Du får en innbetaling pr. sjekk eller kredittkort, går i banken og leverer den. Så sender du glad og fornøyd pengene videre, bare for å få høre et par uker senere fra banken din at sjekken ikke hadde dekning, og at beløpet derfor er trukket fra saldoen din igjen.

Du får slike "innbetalinger" 3 ganger i uken, så du kan ha overført betydelige midler før den første sjekken får rødt flagg.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...