djgudleif Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Tok dette bildet i ørkenen, på toppen av Masada i Israel. Motivet er ikke kjempeskarpt og det har plagd meg en stund. Er ikke helt sikker på om det er en bra ting eller ikke i dette bildet. Disse fuglene er sinnsykt raske, så det er enten lukkertida(1/640) som gjør det, eller så havna fuglen litt ute av fokus. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om dette bildet, men det skilte seg ut fra de andre feriebildene... Bildet er tatt med Canon 1000D med et billig 70-300mm objektiv. Har ikke etterbehandlet mye, bare økt kontrast og justert noen fargekurver. Endret 29. februar 2012 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Uskarpheten plager ikke meg, at ikke hele vingene er med synes jeg er litt verre å akseptere. Men typisk "begynnerfeil" da. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Takk for tilbakemelding! Er klar over at det er en nybegynnerfeil, og skulle selvfølgelig prøvd å unngå det om motivet stod stille. Fullt så rask reaksjonsevne har jeg ikke og flaksen strakk heller ikke til. Endret 1. mars 2012 av ikkespisgress 1 Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Takk for tilbakemelding! Er klar over at det er en nybegynnerfeil, og skulle selvfølgelig prøvd å unngå det om motivet stod stille. Fullt så rask reaksjonsevne har jeg ikke og flaksen strakk heller ikke til. Ett triks er å ikke zoome så tett på. (Et annet å fikse det i PhotoShop. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå