Hidden Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg er drittlei dette merket og vil aldri røre det igjen, uansett hvor mange som er så glade i sin. Det er nesten som å velge Behringer mixer fremfor Mackie (Lite-On vs Plextor), antar jeg. Man får hva man betaler for. Men i mitt tilfelle har den feilbrent hele tiden fra starten av, jeg har bare tenkt som så at butikken nesten garantert vil si at det ikke er noe galt med den, og belaste meg med nye 250,-, noe som er direkte råttent, for jeg bare vet de vil gjøre det Brennern kostet 700 da jeg kjøpte den, under 400 nå hvor den fremdeles selges. Kjørte CD test programmet i Nero, og dette er loggen. Testen ble avbrutt på grunn av... feil. Dette skjedde etter at jeg formatterte en blank CD-RW (Memorex 650MB) for å kunne bruke den som floppy, hvorpå CD-RW trayet nekter å spytte den ut igjen uansett hva jeg gjør. Dette har såvidt jeg husker også skjedd på en helt annen PC, med den samme brennern. Jeg går ut ifra at det beste er å kjøpe en ny CD-RW, må være en billig en da jeg må ha 2 av dem (til 2 forskjellige PC'er). Tips mottas med takk. Gjerne litt eldre (1-2 år) Plextor, er ikke interessert i det nyeste og raskeste overhodet, men det MÅ fungere!! CD Speed 22 august 2003 - 16:11:18 CD-ROM drive information Vendor LITE-ON Product LTR-40125W Firmware Version WS09 CD information Type Data Length 57:01.65 Test results Transfer rate Average 6.07x Start 9.53x End 1.30x Reading type CLV DAE quality Score N/A Accurate stream No Seek times Random 367 ms 1/3 Seek 542 ms Full 13005 ms CPU usage 1X 7% 2X 12% 4X 22% 8X 40% Interface Burst rate N/A Spinup/Spindown Time Spinup Time N/A Spindown Time N/A Disc Eject Time N/A Disc Load Time N/A Disc Recognition Time N/A PS* Jeg gjentar: Jeg er IKKE interessert i å kjøpe en dyr brenner, d.v.s alt over 500,-. Jeg er heller ikke interessert i en DVD brenner. Jeg vil bare ha en billig, gjerne utdatert modell, som fungerer som den skal, noe ingen av mine første brennere (HP og Lite-On) har gjort. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg har Plextor 16X som alltid har gjort jobben sin... Kanskje du kan se etter noe sånt brukt. Offtopic: Er enig med deg i Behringer vs. Mackie, men endte opp på Behringer, siden det var halv pris (trengte 24 kanaler). Har funka feilfritt Har hatt 3 behringere da (8, 20, 24 kanaler). Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 LOL for å være ærlig har jeg tenkt å kjøpe Behringer mixer selv, skulle så gjerne hatt en Mackie men... *åpner lommeboken og følger møllene med sårt blikk*. Hva bruker du som monitorer? Samson har en serie ute nå, Resolv, men det virker ikke som ett eneste menneske i verden har noen erfaring med dem, jeg har sjekket mange steder. Ellers kan jeg tenke meg et par Behringer Truth, de vil vel matche mixepulten bra. Men så er Alesis active billigere igjen (kampanjetilbud minst 2 steder, under 5k for et par). Takk for tipset om Plextor 16x btw, jeg trenger ikke noe raskere i grunn. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg er selv en lykkelig eier av en Lite-On LTR-40125S, men hvis du vil ha et annet merke så pass på at du ikke kjøper et merke som egentlig er en Lite-On... Quote fra The Big Lite-On FAQ Q: 1.6. Could you name some brands that may be manufactured by Lite-On? A: Sure, but note that they are not always Lite-On(check front and back nad firmware version to be sure), unless I say so. Memorex, all drives from Twelve1040 MAXX and up is Lite-On TDK, the only model I know of is the 40X that is sometimes Lite-On. IOmega, Sells drives from various manufacturers, some of their 32X and 40X drives have been manufactured by Lite-On. Pacific digital, sometimes you get Lite-On drives. Traxdata, the newer 32X, 40X and 48X traxdata drives is Lite-On. Sony, some sonys is Lite-On. All from 32X and up is Lite-On. Verbatim, all verbatims is manufactured by Lite-On. Cendyne is sometimes Lite-On. I'm sure I forgot some.....notify me if there is other brands.... Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Hrr... så uansett nesten hva jeg kjøper, ender jeg opp med *grøss* Lite-On. BTW - nå funker floppy funksjonen etter en reboot, jeg fylte opp en CD-RW uten problem. Blir moro å se om jeg får noe av det tilbake.. Men nå gidder jeg ikke mer for øyeblikket uansett, T3 på kino og pizza neste :wink: Lykke til med viruset som oppdaterer seg i kveld.. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Hva bruker du som monitorer? Bruker bare mine Sennheiser HD600 hodetelefoner for rask miksing/småmastering, deretter tar jeg med opptaket til min mor som har 100.000kr anlegg for final mastering. Selv har jeg ikke råd til studiomonitorer, men ville vel kjøpt Alesis om jeg hadde (eller Genelec om jeg vant i lotto Ellers bruker vi mest PA/Pc'en/Mikser osv til bandøvinger, så monitorer ville vært bortkasta penger for kun bruk 2-3 ganger pr år. Sorry med offtopic praten, men du startet Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Lite-On er et av de beste merkene hvis man skal svi spill med "vanskelige" kopibeskyttelser. Desverre så er de nyeste Plextor-brennerne udugelige på den mest vanlige kopibeskyttelsen, Safedisc 2.xx grunnet mangel på EFM-korreksjon. Jeg har selv en Lite-On 48x r, og har ikke fått en eneste feilbrent CD (merker som mmore, tdk, memorex og verbatim). Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Jau. Det er alltid alle andre som sitter med produkter som funker perfekt. Jeg må befinne meg halveis inn i en bakvendt land dimensjon eller noe. Sett at jeg kjøper en ny Lite-On, etter alle problemene med den jeg har, er lysten lik null. Sett at også den viser seg å være et problem barn, uansett hvilken PC jeg bruker den på. Jeg mener, det får være grenser for hvor mye brukeren kan ha skylden for at problemer oppstår. Kan hende jeg kjøper en ny Lite-On da vel. Men jeg brente noen hundre på et par DVD filmer og et par pizzaer (hjemmekos kveld) fra en pizzabar vi ikke hadde prøvd ennå, i kveld, da vi ikke rakk T3 på kino. Kostet meg omtrent like mye som to billige brennere, men var egentlig verdt det Mitt første "seriøse" lydkort var et Turtlebeach (Santa Cruz), og etter en tids bruk oppsto et lite helvete av problemer, og til slutt kunne jeg ikke engang finne kortet hverken ved automatisk eller manuell installasjon, selv etter OS reinstall og alle de vanlige feilsøkingsmetodene. Deretter fulgte noen nettverkskort som aldri funket, deretter en HP brenner til 3 lapper som feilbrente en bråte kvalitets CD'er, deretter... Er jeg den eneste som har lyst til å skrike "AARGGHH!!", dra frem en avsagd hagle og skyte f*enskapet til helsike iblant for så å pakke sekken og flytte til en hule? Lenke til kommentar
Tian Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Forstår godt Hidden sin frustrasjon, blåmandagsPC'er og deler eksisterer og kan lage mye krøll pga. masse tid blir brukt til feilsøking etc. Ett godt råd jeg kan gi deg etter å ha bygd snart 300 maskiner er: Bruk antistatisk utstyr, det kan spare deg for masser av ergelse, samt at du legger PC komponentene på antistatisk underlag eller poser når de ikke er montert i maskinen. Denne CD brenneren din!, har du prøvd å montere den i en annen PC og testet den ut der, ikke sikkert men muligheten for at den vil fungere da er til stede! Mvh Tian Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 skal du ha billig : asus, dyr pelxtor Lenke til kommentar
Star Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 er KNALL fornøyd med NEC har 2 stk og det fungerer perfekt:) Aldri hatt en eneste feilbrenning.. Lett og oppgradere, heller ikke dyr Stillegående Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 *Skriver ned på notisblokka: Billig: Asus, dyr: Plextor* Takk igjen :wink: Hvorfor er Asus billig forresten, de går jo for å lage de alt annet enn billige hovedkortene (men jeg har funnet et for den nye 800 cpu serien (Intel) som bare koster i overkant av en tusenlapp og har dual RAM og alt det der plus surround og annet crap jeg aldri vil bruke, men med Intel chipset). Eh.. om du forstår hva jeg mener. DELUXE kortene er jo passe dyre, rundt 2 lapper. Folk påstår at ASUS har god support service, men jeg har aldri brukt den så jeg vet ikke. BTW - FZ50 rocker. En kamerat hadde en slik en gang, og jeg brukte den mye. Stakkars moped.. Det lille beistet kom opp i over 60kmt på flata uten problem, uten å være trimma eller noe. Utrolig morsom å kjøre, og så lett å parkere. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 BTW - det er LTR 40125W jeg har, hva ellers, "alle" som har Lite-On har jo den modellen.. Jeg sjekket websiten, og de la forsyne meg ut ny firmware update i Mai i år: Klikk her for å gå til siden med firmware downloads Uten at jeg tror det vil fikse noen ting da, men det er greit nok for de som har en som fungerer som den skal. I går stoppet hele systemet totalt (Win2k med SP4) etter en runde med InCD, som er det eneste verktøyet jeg kan bruke for å få noe data på skivene uten skrivefeil. Problemet er at med InCD blir det bare 500Mb plass tilgjengelig etter den typen formattering. Det er helt råttent, det kutter bort 150Mb "just like that".. Win2k stoppet etter at jeg forsøkte å skrive 499MB til en Memorex 650MB CD-RW. Det gikk bra frem til 70-80%, så sløvet det ned og gikk gradvis saktere, for så å stoppe helt. Alt jeg hørte var hviningen fra Lite-On trayet som startet og stoppet kontinuerlig, som for å presse inn eeen Kb til, bare eeen til. Jesus.. Så nå går en del gigs i temp filer fra Edonkey i søpla, orker ikke mer. Lenke til kommentar
DDFC Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Stakkars :o men til saken selvfølgelig rule plextor og jeg går å ser på leveringsdato fra komplett på 8x dvd i sort.. men over til DINE problemer har bygget flere maskiner med samsung brenner og ingen sure miner, asus er allerde nevnt og det funker. Samsung FW oppgradering er dog et must. Kvalitet koster og jeg ville ha valgt en dvd brenner nå, selvom dvd+ platene er dyrere så er de bedre (CAV feilkorreksjon osv) sjekk prisguide for pris Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 LG 52x kan også anbefales. En solid og pålitelig brenner som ikke er Lite-On. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Skal ta en titt på Samsung og LG. Samsung har jeg så langt relativt positiv erfaring med i forskjellige produkt kategorier. DVD brenner tenker jeg ikke på ennå da det blir for dyrt med tanke på at jeg må skaffe nytt hovedkort, CPU og RAM i tillegg (siden jeg må ha den nye serien og dual RAM, helst en gig), men det er klart jeg vil ha noe slikt senere. Takk igjen. Nå er det mandag forresten.. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Tenkte jeg skulle hive meg på lasset jeg også og kommentere denne posten. Jeg har hatt så å si samtlige Lite-On modeller fra 12X og opp til 52X og de har alltid imponert meg med et bra pris/kvalitet forhold. 1: oppdater firmwaren din 2: skru på DMA, som ser ut til å være av siden du får så lav hastighet i den hastighets testen. 3: memorex CD-RW plater er laget av infodisc og av ekstemt lav kvalitet. 4: pass på å ha brenneren på southbridge IDE kontrolleren og ikke på RAID eller andre ekstra IDE kontrollere. 5: oppdater brenneprogramvaren Som testrer hos www.cdfreaks.com så har jeg vært borti flere merker CD-Brennere og Lite-On er vel det merket som leverer best brennekvalitet (lavest C1 og C2 feilnivå) på flest plate merker. Her er mine erfaringer med andre merker Asus - for dårlig brennekvalitet. Samsung - bra brennekvalitet, men setter ned farten på slutten av platene. anbefales! Plextor - bra brennekvalitet, men setter ned brennehastigheten til 24X etter ca 60% av platen på mange merker, allikevel å anbefale. TEAC - for dårlig brennekvalitet. Optorite, ridata og MSI (samme produsent): bra brennekvalitet men få merker som virker på de høyeste hastighetene. AOpen - bra brennekvalitet, men har mange rare feil.... Sony, TDK og memorex er Lite-On produsert sammen med mange andre som er listet i tråden min hos club.cdfreaks.com. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Hei Oc-freak, kjempebra tips, takker tusen ganger og mer til! Skal prøve det ut i morgen, har nettopp re-installert OS'et da hele greia sløvet ned noe utrolig, og Partition Magic kunne ikke engang partisjonere HD'en p.g.a. for mange feil (nå er det rimelig raskt igjen, det er ikke min PC, men jeg innstallerte GTA VC på den (P3 500 ! hehe) bare for kødd, og jammen meg kan jeg ikke spille det. Ekstremt lav oppløsning og en del lag, dog men er man desperat.. Jeg copy-paster tipsene dine, og må samtidig innrømme at jeg hadde glemt å sjekke DMA etter installasjon på denne PC'en, så det er ikke aktivert for CD-RW trayet. Ellers er det Win2k med SP4 og standard PC driver (du vet, F6, F5 ved installasjon). Skal også sjekke hvilken port den er koblet til Dette er en Compaq PC. Det må også sies at jeg forsøkte opptil fler kabler på min egen PC med ASUS P4B266 hovedkortet, og alle IDE sporene, alene og seriekoblet, hjalp ikke en døyt. Nå sjekket jeg siten til produsenten for 2 dager siden og så at det lå en ny firmware upgrade tilgjengelig, som jeg selvfølgelig downloadet og installerte prompte. Har bare brent en CD-RW med 150-160MB siden dess, ikke noe problem. NERO kan jeg ikke oppgradere noe mer, 6.0 er neste versjon, og prøver jeg å installere det, melder det fra om at det er en demo versjon. Klar jeg kan tenke meg å kjøpe det da, for den saks skyld, men en ny Lite-On brenner med NERO 6 på CD er vel egentlig like greit.. Har du også et tips om hva slags CD-RW merke jeg burde kjøpe med tanke på generell bruk (som f.eks. backup av data), samt hvilke som er best for musikk (de sorte, vet det, men hvilket merke og modell, bør ikke være altfor dyre). Jeg mener sånn utifra din egen erfaring, hva synes du er best, med noen kjappe ord. På forhånd takk, og takk igjen for glimrende tips. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg og har hatt en Lite-on 32x brenner det siste året. Tror ikke jeg har feilbrent EN plate. Dvs. jeg har feilbrent et par ganger pga. korrupte ISO'er, men det er jo ikke brenneren sin skyld Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 for CD-RW er det kun ett merke man alltid kan stole på: Verbatim De andre ar varierende. For CD-R: Fargen på CD'en har i teorien ingenting å si, om de i praksis kanskje tåler litt mer sollys eller noe sånt vet jeg ikke. Beste CD produsenter: Taiyo yuden (f.eks plextor CD-R), ritek(vanskelige å få tak i her i norge, clas ohlson selger slike under sitt eget merke og i 25pk noname spindler). middels produsenter: princo, plasmon( f.eks samsung), moser baer(f.eks mmore og emtec og imation) mitsubishi chemicals (verbatim datalife plus) acer (acer og sony) og en del andre Styr unna disse: Prodisc (smartbuy, komplett noname og noname print, datawrite, medicana, silver circle og en haug andre) og en del andre noname jalla greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå