Gå til innhold

Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 G ED VR II vs Canon EF 70-200mm f/2.8 USM L IS II

Anbefalte innlegg

Det finnes vel ikke noen zoomobjektiv som går fra ca 70 til 300 mm og som da er sikkelig brukbare ,

kan godt starte på 100 mm det er ikke så viktig .

Nikon har ikke det; men Canon har en nydelig 70-300mm L

Nikon har en 80-400mm, som ser ut som den ble produsent på midten av 80-tallet. Samt Nikon sin 70-300 er heller ikke så ille forøvrig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon har en nydelig 70-300mm L

En kompis har prøvd det objektivet og når jeg ser på bildene leverer det utrolig bra resultater. Fokusmotoren er lynrask og stabilisering oppveier mye angående manglende lysstyrke i følge hans sammenligninger med 70-200 L f2.8 IS II. Han bruker nå 70-200'n pluss 1.4 tc men har bestilt 70-300L og skal kvitte seg med 70-200. Mitt gamle 70-300 (uten L) er begynt å bli slarkete så jeg tipper det blir snart byttet ut mot en L-utgave.

Min personlige erfaring er at 70-300 dekker et meget allsidig bruksområde, og at 70-200 blir ofte kort i den lange enden.

Snekkern: Hvis jeg var deg ville jeg ventet litt med å bestemme meg til tester og brukererfaringer kom ut i lyset på de 2 husene. Økonomisk er det nok og mye å hente ved å ha is i magen og la markedet først ta unna de som bare må ha uansett pris.

Tor

Lenke til kommentar

Canon har en nydelig 70-300mm L

En kompis har prøvd det objektivet og når jeg ser på bildene leverer det utrolig bra resultater. Fokusmotoren er lynrask og stabilisering oppveier mye angående manglende lysstyrke i følge hans sammenligninger med 70-200 L f2.8 IS II. Han bruker nå 70-200'n pluss 1.4 tc men har bestilt 70-300L og skal kvitte seg med 70-200. Mitt gamle 70-300 (uten L) er begynt å bli slarkete så jeg tipper det blir snart byttet ut mot en L-utgave.

Min personlige erfaring er at 70-300 dekker et meget allsidig bruksområde, og at 70-200 blir ofte kort i den lange enden.

Snekkern: Hvis jeg var deg ville jeg ventet litt med å bestemme meg til tester og brukererfaringer kom ut i lyset på de 2 husene. Økonomisk er det nok og mye å hente ved å ha is i magen og la markedet først ta unna de som bare må ha uansett pris.

Tor

joda har fortsatt is i magen og jeg har ikke avskrevet 5D lll , derfor ligger fortsatt min EF 70-200 L f2,8 ll IS her , til tross for mange mange bud fra folk som vil ha den .

Blir det Nikon så blir det iallefall ikke noen problem å bli kvitt den .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...