TGB Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det finnes vel ikke noen zoomobjektiv som går fra ca 70 til 300 mm og som da er sikkelig brukbare , kan godt starte på 100 mm det er ikke så viktig . Nikon har ikke det; men Canon har en nydelig 70-300mm L Nikon har en 80-400mm, som ser ut som den ble produsent på midten av 80-tallet. Samt Nikon sin 70-300 er heller ikke så ille forøvrig Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Canon har en nydelig 70-300mm L En kompis har prøvd det objektivet og når jeg ser på bildene leverer det utrolig bra resultater. Fokusmotoren er lynrask og stabilisering oppveier mye angående manglende lysstyrke i følge hans sammenligninger med 70-200 L f2.8 IS II. Han bruker nå 70-200'n pluss 1.4 tc men har bestilt 70-300L og skal kvitte seg med 70-200. Mitt gamle 70-300 (uten L) er begynt å bli slarkete så jeg tipper det blir snart byttet ut mot en L-utgave. Min personlige erfaring er at 70-300 dekker et meget allsidig bruksområde, og at 70-200 blir ofte kort i den lange enden. Snekkern: Hvis jeg var deg ville jeg ventet litt med å bestemme meg til tester og brukererfaringer kom ut i lyset på de 2 husene. Økonomisk er det nok og mye å hente ved å ha is i magen og la markedet først ta unna de som bare må ha uansett pris. Tor Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Canon har en nydelig 70-300mm L En kompis har prøvd det objektivet og når jeg ser på bildene leverer det utrolig bra resultater. Fokusmotoren er lynrask og stabilisering oppveier mye angående manglende lysstyrke i følge hans sammenligninger med 70-200 L f2.8 IS II. Han bruker nå 70-200'n pluss 1.4 tc men har bestilt 70-300L og skal kvitte seg med 70-200. Mitt gamle 70-300 (uten L) er begynt å bli slarkete så jeg tipper det blir snart byttet ut mot en L-utgave. Min personlige erfaring er at 70-300 dekker et meget allsidig bruksområde, og at 70-200 blir ofte kort i den lange enden. Snekkern: Hvis jeg var deg ville jeg ventet litt med å bestemme meg til tester og brukererfaringer kom ut i lyset på de 2 husene. Økonomisk er det nok og mye å hente ved å ha is i magen og la markedet først ta unna de som bare må ha uansett pris. Tor joda har fortsatt is i magen og jeg har ikke avskrevet 5D lll , derfor ligger fortsatt min EF 70-200 L f2,8 ll IS her , til tross for mange mange bud fra folk som vil ha den . Blir det Nikon så blir det iallefall ikke noen problem å bli kvitt den . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå