LoveAmiga Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Gleder meg stort til å prøve Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Opplevelsen med to skjermer er veldig forvirrende. Når du må treffe et usynlig område oppe i høyre hjørne for deretter å dra musepeker RETT ned for å få opp en slags alt-tab-liste, eller tilsvarende nederst til venstre for "metro-starten" så er dette veldig irriterende når musepekeren veldig gjerne vil over på skjerm to. Du kan nå endelig ha taskbar på hver skjerm, og du kan velge om alle programmer i taskbar skal dukke opp på hver skjerm, bare der aktivt vindu er, eller om du bare vil ha taskbar på hovedskjerm. Men, hvis du vil ha klokka og varslingsikoner på skjerm to eller tre? Glem det. Metroprogrammer følger hovedskjermen Ok, ikke veldig plagsomt, men hva hvis jeg vil ha en chat oppe i venstre kant mens nettleseren bruker resten av skjermen mens skjerm to viser visual studio? Fungerer helt fint, og føles mye ryddigere enn å måtte stable vinduer i ymse størrelser som på windows 7. Men så vil man glane på klokka, men akk... Når en metro app er oppe, så er taskbar på hovedskjermen skjult. Alltid. Selv om eneste app er i "på kanten" modus. Hvordan får jeg opp klokka nå? Må jeg ta frem mobilen? Trykke på startknappen? Legge inn en klokke-widget?! Javel, ikke et kjempeproblem, men jeg merker det gnager på meg at metro jobber med hele flaten på en skjerm, til og med om du ønsker å bare ha fx chat i ytterkanten. Og... Du kan bare dra metro-programmer til venstre eller høyre kant på hovedskjermen, du kan ikke flytte en til skjerm nr to. =\ Endret 29. februar 2012 av OJodd 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Sånt irriterer meg, deter så mye jall med flerskjermstøtte i windows. AtW 1 Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Opplevelsen med to skjermer er ganske dårlig. Metro UIet skalerer ikke over to skjermer, og hot corners "mellom" skjermene er helt ubrukelig. Ettersom de faktisk har tatt seg bryet med å forbedre flerskjermsstøtten synes jeg det er rart at de ikke har gjort noe med dette åpenbare problemet. Jeg synes også en del av appene lider av generelle brukbarhetsproblemer. I musikk appen plan man f.eks. sideveis med flere elementer i høyden (slik som i mediacenter). I mine øyne fungerer dette greit for album med albumart, men er helt forferdelig når man blar i enkeltsanger. Listeform med scrolling nedover er utrolig mye mer oversiktlig. Messaging appen er veldig buggy, og gjør meg stadig offline (uten mulighet til å bli online) på facebook. Markedsplassen fungerer ganske bra. Internet Explorer 10 i metro modus er heller ikke så ille. Det eneste jeg sliter å venne meg til er at contextmenyen (høyre klikk) stadig endrer seg fra å være i sammenheng med musa (som copy, paste) og aktivere en meny, som f.eks. tab-systemet i internet explorer. Lenke til kommentar
Evinzer Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Flere som sliter med og installere via usb? Har EFI og vet det er flere som ikke fikk installert. Noen med en løsning? Problemet: Når jeg booter fra usb så henger det seg bare på en svart skjerm. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Noe annet er at man ikke kan lukke applikasjoner helt(?) kan bare trykke windowsknappen med da kjører de på en måte enda i bakgrunnen :3Alt+F4 slår de helt avEr eneste måte jeg har funnet ut og, men det må da finnes en annen og enklere måte? Det gjør det, ja. Hvis du dytter pekeren opp i venstre hjørne, og så flytter den litt nedover, får du en liste over metro-apps som kjører (evt "har nylig blitt kjørt", det er litt uklart). Du kan høyreklikke på de, og der er det en Close. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Viktig ! Expirience Index er utvidet - nå er 9,9 toppen ! Feks gir Intel 520 120GB bare 8,6 Interressant, jeg lurer på hva mine 4x C300 64GB i RAID-0 fra 2010 får der. Scorer 7,9 i WEI, og 7,7 - 7,9 i subtester i "winsat", der de fleste er 7,9 og totalscore er en klar 7,9. Benchmark av RAIDet brukt i over et år uten rens gjort i januar: OS drive > 1000MB/s = fun Er vell bare å venne seg til dette først som sist, selv kan jeg ikke fordra at applikasjoner faktisk ikke lukker seg skikkelig i det jeg "tror" at jeg lukker dem, og hele metro kunne jeg godt vært foruten på den stasjonære, men jeg lever tydeligvis i fortiden. Ser potensiale til metro, men ikke på et dual-screen 27" 2560x1440 skjermoppsett, ikke på noen som helst måte faktisk. Så jeg som har 3 skjermer med en sånn i midten og andre skjermer på høykant på hver side kommer sansynligvis ikke til å like det da? Opplevelsen med to skjermer er veldig forvirrende. Når du må treffe et usynlig område oppe i høyre hjørne for deretter å dra musepeker RETT ned for å få opp en slags alt-tab-liste, eller tilsvarende nederst til venstre for "metro-starten" så er dette veldig irriterende når musepekeren veldig gjerne vil over på skjerm to. Du kan nå endelig ha taskbar på hver skjerm, og du kan velge om alle programmer i taskbar skal dukke opp på hver skjerm, bare der aktivt vindu er, eller om du bare vil ha taskbar på hovedskjerm. Men, hvis du vil ha klokka og varslingsikoner på skjerm to eller tre? Glem det. Metroprogrammer følger hovedskjermen Ok, ikke veldig plagsomt, men hva hvis jeg vil ha en chat oppe i venstre kant mens nettleseren bruker resten av skjermen mens skjerm to viser visual studio? Fungerer helt fint, og føles mye ryddigere enn å måtte stable vinduer i ymse størrelser som på windows 7. Men så vil man glane på klokka, men akk... Når en metro app er oppe, så er taskbar på hovedskjermen skjult. Alltid. Selv om eneste app er i "på kanten" modus. Hvordan får jeg opp klokka nå? Må jeg ta frem mobilen? Trykke på startknappen? Legge inn en klokke-widget?! Javel, ikke et kjempeproblem, men jeg merker det gnager på meg at metro jobber med hele flaten på en skjerm, til og med om du ønsker å bare ha fx chat i ytterkanten. Og... Du kan bare dra metro-programmer til venstre eller høyre kant på hovedskjermen, du kan ikke flytte en til skjerm nr to. =\ Microsoft FAILJeg skal på bedriftsbesøk i morgen der et av foredragene skal være om windows 8 og hvor fantastisk det er... Får se om jeg klarer å holde meg i ro i og dra en "sokrates" eller om det blir noen harde spørsmål til foreleseren i spørsmålsrunden etterpå. Endret 29. februar 2012 av GullLars Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Mulig å få dette oppe å kjøre på en MacBook Pro? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Har nå installert og testet litt... (hvis noen lurer er det bare å redusere noen gig på en av diskene og formatere den og installere w8 fra minnepenn)Ser bra ut, men savner som flere har nevnt startknappen. Virker som om den er hovedberegnet for tablet og pc er sidestilt, men det er vel å merke mitt inntrykk etter 5-10 minutter Enig, men regner virkelig med at de gjør noe med dette før den endelige versjonen kommer, er jo et reint kadaver for oss desktop og laptop brukere å gå inn til metro hver gang man skal til instillingene. Noe annet er at man ikke kan lukke applikasjoner helt(?) kan bare trykke windowsknappen med da kjører de på en måte enda i bakgrunnen :3 Bare å enten bruke Alt + F4 i programmet eller windowsknapp + Shift. Der får du alle programmene nedover, så høyereklikker du og close. Ellers liker jeg heller ikke at startknappen er borte. Er absolutt potensiale i OSet, men virker som de fokuserer litt for mye fremover og glemmer at det fremdeles er veldig mange med mus/touchpad og tastatur. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Tror jeg gir Win 8 et år eller to før jeg installerer det. Er veldig fornøyd med Win 7 så jeg holder meg til den en stund til. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Noen som har testet å boote Windows 8 fra VHD? edit: Andre som har merket at det tok mindre enn fem minutter å installere Windows 8? :O Endret 1. mars 2012 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Dezzorex Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 15 sekunder boot time fra start, på min 2 år gamle laptop :-D Det er ikke feil. Målt fra knapp til innloggingsvindu, idet jeg taster passord, så er den i Metro i løpet av 1-2 sek :-P Liker ikke helt at den er knyttet til min live konto da, for liker egentlig å ikke ha passord på maskinen, bor alene og er ikke redd for mitt privatliv uansett. men det er jo garantert lett å få bort passordet igjen, hvis jeg gidder. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Morsomt å lese at enkelte nærmest slakter en testversjon av W8 kun få timer etter at ISO-fila ble tilgjengelig. Hvor mye testing utover førsteinntrykk får man egentlig gjort på så kort tid? 2 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Morsomt å lese at enkelte nærmest slakter en testversjon av W8 kun få timer etter at ISO-fila ble tilgjengelig. Hvor mye testing utover førsteinntrykk får man egentlig gjort på så kort tid? Sitter fortsatt igjen med mye fra DVP Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Liker ikke helt at den er knyttet til min live konto da, for liker egentlig å ikke ha passord på maskinen, bor alene og er ikke redd for mitt privatliv uansett. men det er jo garantert lett å få bort passordet igjen, hvis jeg gidder. Du må ikke bruke live konto, kan bruke lokal konto om du vil. Se valgene der konto oprettes under installasjonen Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Tidenes mest grusomme brukergrensesnitt. Absolutt forferdelig. Lenke til kommentar
odds0ck Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Fant på at jeg skulle teste dette på min for lengst pensjonerte Dell Inspiron 9300 fra 2005. Denne maskinen har følgende specs: Intel Pentium M 1,86 Ghz (single-core) 2 GB RAM Nvidia GeForce 6800 Go 17" skjerm, 1920x1200 Windows 8 klarte ikke å finne drivere til grafikkort, lydkort og touchpad automatisk, men utifra hva jeg har lest på diverse forum, hadde Windows 7 akkurat det samme problemet. Med litt triksing og fiksing i nv_disp.inf (se denne tråden), fikk jeg Nvidia-grafikkdriver til å installere, og det funker fint. Lyddriveren fra Dell sine support-sider fungerer. (På support-siden er det bare listet opp XP-drivere, men lyddriveren takler Vista, og det fungerer også fint i Windows 8). Touchpaden har jeg ikke prøvd å fikse ennå, da jeg bruker en vanlig mus. Må se på det etter hvert (Å flytte felter og tappe fungerer, men scrollfeltene fungerer ikke.) Jeg må si jeg er litt imponert over hvor glatt Windows 8 kjører på den gamle PC-en. Den er mye raskere og mer responsiv nå enn da jeg hadde Windows XP på den. (Det kan dog ha noe å gjøre med at den var litt overfylt av programvare.) PC-en starter også veldig raskt! Lenke til kommentar
NightFlare Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Fungerer fint på min maskin med AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+ og 4 gb ram. Synes oppstarten er rask. Ellers er det så som så med førsteinntrykk. Dette med "hotspots" i hjørnene er jeg usikker på, men det kommer vel med tiden når man blir vant til det. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Er vel slik at App Store oppdateres med nye apps fra utviklere selv i beta perioden? Ser ikke ut som om det har kommet noen flere siden i går, men er vel ikke sånn at det bare er et visst antall apps tiljengelig for test? Om det er fritt frem allerede nå vil det jo være tusenvis av tiljengelige apps på release, og det kan jo ikke være annet enn positivt. Metro fungerer forresten veldig bra på tablet, touch versjonen av Internett Explorer er ganske ustabil enda, men annet kan man vel ikke forvente fra den kanten Endret 1. mars 2012 av LucarioX Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Hadde problemer med skjermdrivere på min Dell xps15 L502x. Installerte nyeste driverne til 525M fra nVidia, men da stoppet det opp rett før innloggingsskjermen, og hvis ekstern skjerm ble koblet til, så fikk jeg "blåskjerm". Slettet driverne i safe mode, og pcen startet igjen. Så installerte jeg driverne fra dell sine sider. Til å begynne med fungerte de ikke, skjermen gikk bare av og på hele tiden. En av kanskje 5-6 ganger klarer den å slå seg på skikkelig. Måtte slette skjermkortdriverne fra nVidia igjen for å få pcen til å fungere. Men da funker ikke den eksterne skjermen. Krise. Har også problemer med å få started i safe-mode.. Endret 1. mars 2012 av El-Hadji Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå