fnwilborn Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg prøver å installere i VirtualBox. Satte opp etter det programmet fortalte meg, valgte iso-filen da jeg startet opp for første gang, fikk følgende feilmelding: Failed to open a session for the virtual machine Windows 8. VT-x features locked or unavailable in MSR. (VERR_VMX_MSR_LOCKED_OR_DISABLED) Result Code: E_FAIL (0x80004005) Component: Console Interface: IConsole {1968b7d3-e3bf-4ceb-99e0-cb7c913317bb} Hva har jeg gjort feil, tror dere? Lastet ned 64-bit, installerte 64-bit. Lenke til kommentar
Kim'Ern Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Hadde det vært mulig og gifte seg med programvare så hadde vi blitt synkronisert det er mange feil men fy flate så mange positive ting det er med Windows 8, elsker setupen det er mye som kan bli forandret. 1 Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg prøver å installere i VirtualBox. Satte opp etter det programmet fortalte meg, valgte iso-filen da jeg startet opp for første gang, fikk følgende feilmelding: Failed to open a session for the virtual machine Windows 8. VT-x features locked or unavailable in MSR. (VERR_VMX_MSR_LOCKED_OR_DISABLED) Result Code: E_FAIL (0x80004005) Component: Console Interface: IConsole {1968b7d3-e3bf-4ceb-99e0-cb7c913317bb} Hva har jeg gjort feil, tror dere? Lastet ned 64-bit, installerte 64-bit. I VirtualBox, gå på settings for den virtuelle maskinen, velg System og gå på fanen Processor. Sørg for at det er krysset av for Enable PAE/NX, gå så på fanen Acceleration og sørg for at begge valgene er avkrysset (Enable VT-x/AMD-V og Enable Nested Paging). Forsøk så igjen Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Generelt veldig positivt inntrykk, men skulle gjerne sett at de erstattet noen av hotspotsene/hotcornerne med knapper der touch ikke er tilgjengelig. Spesielt med flere skjermer så synes jeg det er tungvindt med disse hjørne-funksjonene. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Har forstått det slik at man ikke skal behøve å tenke for å bruke win 8 man må jo omtrent være tankeløs for å ikke irritere seg over det... Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg prøver å installere i VirtualBox. Satte opp etter det programmet fortalte meg, valgte iso-filen da jeg startet opp for første gang, fikk følgende feilmelding: Failed to open a session for the virtual machine Windows 8. VT-x features locked or unavailable in MSR. (VERR_VMX_MSR_LOCKED_OR_DISABLED) Result Code: E_FAIL (0x80004005) Component: Console Interface: IConsole {1968b7d3-e3bf-4ceb-99e0-cb7c913317bb} Hva har jeg gjort feil, tror dere? Lastet ned 64-bit, installerte 64-bit. I VirtualBox, gå på settings for den virtuelle maskinen, velg System og gå på fanen Processor. Sørg for at det er krysset av for Enable PAE/NX, gå så på fanen Acceleration og sørg for at begge valgene er avkrysset (Enable VT-x/AMD-V og Enable Nested Paging). Forsøk så igjen Takk. Dessverre så hjalp det ikke. Lenke til kommentar
n_diskusjon Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Fant denne på Microsofts hjemmeside, regner med at det er det samme. http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/iso Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Hvordan installerer du fra minnepinne? Lenke til kommentar
mrtliheim Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Har lastet ned 64bit og valgt 64bit i VirtualBox, men når den starter fra imaget får jeg bare beskjed om at jeg ikke har 64bit. Jeg har da sannelig en 64bits prosessor jeg, Intel i7 2500K.Noen som vet hva som er feil?EDIT: Det er også 64bit windows 7 som er installert ja.Mvh Olav B, G Mener du i5 2500K eller i7 2600K ? HAHA Har aldri hørt om i72500K Før Lenke til kommentar
Eirrun Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Noe annet er at man ikke kan lukke applikasjoner helt(?) kan bare trykke windowsknappen med da kjører de på en måte enda i bakgrunnen :3 Alt+F4 slår de helt av Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Er vell bare å venne seg til dette først som sist, selv kan jeg ikke fordra at applikasjoner faktisk ikke lukker seg skikkelig i det jeg "tror" at jeg lukker dem, og hele metro kunne jeg godt vært foruten på den stasjonære, men jeg lever tydeligvis i fortiden. Ser potensiale til metro, men ikke på et dual-screen 27" 2560x1440 skjermoppsett, ikke på noen som helst måte faktisk. Lenke til kommentar
dodoman Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Hvordan installerer du fra minnepinne? Skru av pcen, sett i minnepennen som du har gjort klar, skru på, tap vilt på den knappen som lar deg bytte boot Device (i mitt tilfelle F12), deretter velger du din minnepenn og følger installasjonen Lenke til kommentar
dodoman Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Noe annet er at man ikke kan lukke applikasjoner helt(?) kan bare trykke windowsknappen med da kjører de på en måte enda i bakgrunnen :3Alt+F4 slår de helt av Er eneste måte jeg har funnet ut og, men det må da finnes en annen og enklere måte? Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Har lastet ned 64bit og valgt 64bit i VirtualBox, men når den starter fra imaget får jeg bare beskjed om at jeg ikke har 64bit. Jeg har da sannelig en 64bits prosessor jeg, Intel i7 2500K.Noen som vet hva som er feil?EDIT: Det er også 64bit windows 7 som er installert ja.Mvh Olav B, G Mener du i5 2500K eller i7 2600K ? HAHA Har aldri hørt om i72500K Før Mente selvfølgelig i5 2500K :p Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Om noen får prøvd den nye diskbehandlingen med pooling og redundans osv, gi gjerne tilbakemelding. AtW Lenke til kommentar
TropoDrinker Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Er det verdt det? laster ned på laptoppen min nå, men er ikke iskker om jeg bruder gjør det på min stasjonære pc som jeg gamer på. Forandrer den på ytelsen? går det ann å avinstalere? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Funker fett på en Dell Latitude E4310 jeg installerte det på, trengte ikke å installere en eneste driver. Spennende OS. Eneste jeg ikke liker så langt er mangelen på en vanlig start-meny. Var langt mer effektiv med den. Endret 29. februar 2012 av Stor Oddnoga Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Prøvde windows 8 med VirtualBox her nå og det tar nok litt tid å bli fortrolig med den tror jeg, men tror det er bedre når man blir vant med det. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Man kan evt. installere Windows 8 på Sun Virtualbox. Det er gratis. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Hvorfor i all verden skulle noen ønske å gjøre om PC'en sin til en mobiltelefon, men uten mobilfunksjoner... Og Windows viser navnet ditt... sånn i tilfelle du glemmer hva du heter? :s Nei, for noe latterlig tull... Microsoft fortsetter å pøse på med idiotiske widgets for å herme MacOS, og blåser opp ressursene Windows krever, istedet for å gjøre Windows enklere og mer strømlinjeformet så det kan gjøre det som det var meningen Windows skulle gjøre... være et forbanna operativsystem for andre programmer man selv VELGER å installere! Vræææææl... jeg hater Microsoft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå