Herr Brun Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Lønnsslipper og vitner er bevis i massevis det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Om man har lønnslipper i det hele tatt da. Hun har formodentligvis en slags avtale (muntlig, vel å merke) om å jobbe i helgene. En muntlig avtale er kun gyldig når begge partner er enige om den. Det ser ut som at TS ikke er enig i den muntlige avtalen hun har hatt og har sagt ifra til arbeidsgiver gjentatte ganger at hun ønsket endringer. Hun har med andre ord gjort det hun kan for å få gjort endringer hos arbeidsgiver, det som nå gjennstår er jo selvfølgelig hjelp fra fagforbundet om hun er medlem i et eller via arbeidstilsynet. En annen sak er hvordan skal arbeidsgiver dokumentere at han har satt vedkommende opp til å jobbe hver helg og hun har skrevet under på dette? Arbeidsmiljøloven sier jo også at man ikke kan skrive under på en kontrakt som innebærer ulemper i forhold til lovverket (dvs mindre fridager , mindre oppsigelsetid osv.). Off topic : Når det gjelder sitatene så er jeg usikker på hvorfor det blir så mye tull med dem, antar at det ikke lar seg gjøre å kopiere text direkte fra andre websider uten at noe blir med og sånn sett så blir det jo litt rot , her ser det helt normalt ut når jeg poster med mindre jeg åpner koden. Endret 4. mars 2012 av Malvado Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) En muntlig avtale er kun gyldig når begge partner er enige om den. Det ser ut som at TS ikke er enig i den muntlige avtalen hun har hatt og har sagt ifra til arbeidsgiver gjentatte ganger at hun ønsket endringer. Hun har med andre ord gjort det hun kan for å få gjort endringer hos arbeidsgiver, det som nå gjennstår er jo selvfølgelig hjelp fra fagforbundet om hun er medlem i et eller via arbeidstilsynet. En annen sak er hvordan skal arbeidsgiver dokumentere at han har satt vedkommende opp til å jobbe hver helg og hun har skrevet under på dette? Arbeidsmiljøloven sier jo også at man ikke kan skrive under på en kontrakt som innebærer ulemper i forhold til lovverket (dvs mindre fridager , mindre oppsigelsetid osv.). Off topic : Når det gjelder sitatene så er jeg usikker på hvorfor det blir så mye tull med dem, antar at det ikke lar seg gjøre å kopiere text direkte fra andre websider uten at noe blir med og sånn sett så blir det jo litt rot , her ser det helt normalt ut når jeg poster med mindre jeg åpner koden. Så lenge TS møter på jobb i arbeidstiden i følge en plan er det INGEN tvil om at det foreligger en slags avtale. Hadde det ikke gjort det hadde det jo endt med at TS ikke møtte opp første arbeidsdag og da hadde jo jo ikke vært en sak en gang. Endret 4. mars 2012 av Nasciboy Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 artig at du er så bestemt når det ikke finnes noe fasitsvar Lønnsslipper og vitner er bevis i massevis det. det sier vel ingenting om hvor lenge de hadde avtalt at hun skulle jobbe der? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Men det gjør arbeidsmiljøloven. Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 det sier vel ingenting om hvor lenge de hadde avtalt at hun skulle jobbe der? hvis du leste på linken min til arbeidstilsynet ser du der at oppsigelsestiden er 1 måned hvis ikke noe annet er avtalt. Vil tro det også gjelder hvis de er uenige om avtalt oppsigelsestid der ingen av de kan bevise noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå