hans A Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Kjøpte en SodaStream maskin, men har problemer med å få noen merkbar mengde kullsyre i vannet. Noen som har erfaringer med disse kullsyremaskinene? Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Hold inne knappen bestemt i noen sekunder så stopper du. så gjør du det igjen og en gang til. helt til den begynner å ''fise'' Lenke til kommentar
hans A Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 m.a.o helt til trykket blir for stort? (Returventilen fiser) Er det en fordel å kjøle ned vannet i kjøleskapet først. Leste litt på nettet at co2 hadde lettere for å binde seg til kaldt vann. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 jeg brukte å kjøle vannet ned ja. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 Har du funnet noen kjeder (Rema eller lignende) som selger billige concentrater? Fant en 750ml lemon lime til 59,- på jernia. (Til 18L) Men er usikker på om daglivarekjedene har andre merker/priser. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg drikker kun kullsyra. syns det er best når jeg får en sterk farris smak. alt jeg tillsetter er kullsyra. Tror ikke du får de smakene så særlig billig i norge. På elkøp koster det vel 75,- per. jeg er usikker. Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Trykk et par ganger til den "fiser" ja. Et par til til av dem så skal kullsyren virkelig frese når du heller i et glass. Angående sodastream smaker så finnes det nå i alle fall 3 forskjellige som er 750ml til 59kr. Tilsvarende 18 liter som den du har kjøpt. Lemon/lime, cola og orange (smaker akkurat som fanta). Disse er nyheter, før var det 500ml for samme pris. De fleste smakene er fremdeles på den størrelsen dog. Angående å kjøle ned vannet, ikke noe særlig poeng egentlig. Vann fra springen, så lenge det blir rimelig kaldt er mer enn bra nok. Merker ikke noe forskjell på kullsyre innholdet selv hvertfall. Du kan også bruke alle mulige safter selvsagt. Fun light funker kjempebra hvis du vil ha uten sukker. Samme gjør mange andre typer saft uten/med sukker. Min seneste favoritt er den nye fun light - fruktfest. Blir omtrent som champagnebrus. Bare å prøve seg frem. Men sodastream sine egne smaker er generelt best, problemet er bare at er så få sukkerfrie varianter i Norge. Tror det kun er cola light å få her. Sodastream grapefruit og pink grapefruit er også veldig bra. Smaker eksakt som schweppes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå