Gå til innhold

Hva ønsker du å se i Canon EOS 5D Mark III?


Hva ønsker du å se i Canon EOS 5D Mark III?  

82 stemmer

  1. 1. Hva ønsker du å se i Canon EOS 5D Mark III?

    • 22 megapiksler og drastisk forbedret dynamikkomfang
    • 22 megapiksler og drastisk forbedret fargegjengivelse
    • 22 megapiksler og drastisk forbedret bildestøy
    • 22 megapiksler og drastisk forbedret videofunksjonalitet
    • 45 megapiksler og dynamikkomfang som 5D Mark II
    • 45 megapiksler og fargegjengivelse som 5D Mark II
    • 45 megapiksler og bildestøy som 5D Mark II
    • 45 megapiksler og videofunksjonalitet som 5D Mark II
    • 32 megapiksler og noe forbedret dynamikkomfang
    • 32 megapiksler og noe forbedret fargegjengivelse
    • 32 megapiksler og noe forbedret bildestøy
    • 32 megapiksler og noe forbedret videofunksjonalitet
    • Høy opptakshastighet og 22 megapiksler
    • Middels opptakshastighet og 32 megapiksler
    • Lav opptakshastighet og 45 megapiksler
    • Autofokus som 5D Mark II og 45 megapiksler
    • Autofokus som 7D og 32 megapiksler
    • Autofokus som 1D Mark IV og 22 megapiksler


Anbefalte innlegg

Nikon-fansen fikk sitt D800, og Sony-folket sitt A77 og Nex-7, men Canon-brukerne venter fremdeles forgjeves på 5D Mark III, eller hva kameraet nå ble hetende dersom det noensinne kommer. Spekulasjoner og rykter har gått høyt i det siste, ikke minst etter at Nikon slapp D800 med hele 36 megapiksler, men hva ønsker egentlig DU å se i 5D Mark III?

 

For å finne det ut har vi laget en liten avstemming som du finner i denne forumtråden. Der kan du krysse av så mange svar du ønsker, men si gjerne din mening i tråden også.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ryktene går jo, men nei, jeg vet ingen ting, bare så det er sagt.

Nei selvsagt - så akamredaksjonen har ikke bestilt flybilett til i morgen? :p

 

Nei, hvorfor skulle vi det? :hmm:

Utvidet helgetur for guttaboys?

 

Fra spøk til erter & flesk:

 

De ryktene som er sterkest er vel 22mp, 6-7bps, mye bedre autofokus etc og etter min mening ser det bra ut dersom sensoren leverer betydelige forbedringer på alle områder. Flere mp kommer nok i et annet hus senere tipper jeg.

 

Noen har og antydet samme batteri som mk2 og 7D, noe som selvsagt er et pluss. Men de foreløpige rykteprisene synes jeg er for høye sett i relasjon til D800.

 

Tor

Lenke til kommentar

Jeg håper på et edruelig antall MP, god AF og høy nok FPS til å skyte sport i ny og ne sånn nogen lunde komfortabelt. Video burde også være forbedret en hel del - og lydmonitor hadde vært kjekt. Ellers håper jeg de forbedrer byggekvalitet og værtetthet noen hakk.

 

5D IIen min begynner å bli ganske slitt etter snart tre år, så nytt hus må jeg nok ha i år uansett. Om det blir 5D III eller 1D X gjennstår det ennå å se.

Lenke til kommentar

Begrensende valgmuligheter her.

 

Hvorfor ikke;

 

45 megapiksler og bedre dynamikkomfang som 5D Mark II

45 megapiksler og bedre fargegjengivelse som 5D Mark II

45 megapiksler og bedre bildestøy som 5D Mark II

45 megapiksler og bedre videofunksjonalitet som 5D Mark II

 

 

Høyere oppløsning betyr ikke bare flere megapixel, det muliggjør også forberedelse i alle andre parametere, bl.a. pga. muligheten for "subsampling".

 

Ikke at jeg tror at det nye kamera vil få en stor økning i oppløsning, men jeg håper at Canon har utviklet en ny type CMOS sensor som de vil vise frem. Det er utviklingen i sensor teknologi som er mest spennende nå, alle andre forbedringer i kamera er opplagte forbedringer som de har delt ut en bit her og der i andre modeller.

 

Video kamera C300 tyder på at Canon ikke helt har forstått i hvilken retning rent kamera design går.

 

Hvis Canon ikke kommer med en ganske "revolusjonerende" ny CMOS versjon så er jeg redd de fort kan bli akterutseilt av sin største CMOS konkurrent utviklingsmessig, som faktisk er Fujifilm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette reklamerer Japan Photo med på sin facebook side:

 

OBS: Japan Photo presenterer en verdensnyhet under Fotomessen. Gå ikke glipp av denne store lanseringen (som foreløpig er hemmelig) på scene 1 kl. 11.10, fredag 2. mars.

 

 

 

 

 

Men er vell ikke en 5D markIII? Norge med Japan Photo kan vell ikke prestere en så stor nyhet? :hmm:

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Enig med Arthon her, men jeg ville tatt det litt lengre. Mark III sin bildebrikke er ny og kommer til å ha flere forbedringer.

 

xx MP brikke, mindre støy, bedre dynamikkomfang og farge gjengivelse.

Hele pakken, autofokus, lys måling, fler bilde hastighet og videofunksjon.

 

Det skjer mye innen CMOS teknologi på 3.5 år som gir positive attributter på flere plan.

 

Video funksjonen var noe som gjorde 5D mark II enda mer populær i første omgang, ville vært rart om den ikke ble forbedret slik at den markeds gruppen som ikke har like stort behov eller råd til 1Dx eller C300 fortsatt får være med på leken.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Men er vell ikke en 5D markIII? Norge med Japan Photo kan vell ikke prestere en så stor nyhet? :hmm:

Det er ikke uvanlig at produktet blir lansert på flere forskjellige steder i verden, på omtrent samme tid.

 

 

Ble jo snakket om at 5D Mark III kunne lanseres søndag, dette er fredag japan Photo snakker om. Hvorfor gjør ikke Canon dette selv på messa i så fall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...