Slai Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 LOL, en liten glipp der. Så du synes ikke det er noe jævla dritt at den ikke kommer til Norge? Hadde det vært 1845 hadde jeg syntes det var noe dritt. i 2012 er det bare å bestille fra UK eller Tyskland, null problem . Dagens WP er som iOS, DØNN kjedelig. I tillegg er det så og si et dødt OS. Har hatt noen Nokia opp igjennom. Nå er det kun 808 som inspirerer fra den kanten, og når den ikke kommer hit, så er det bare å se seg om etter noe annet. Heeeeeeeeeeeeeelt uenig i at WP er like kjedelig som iOS. Jeg trodde det skulle være det, men etter å ha hatt lumiaen i en måneds tid nå må jeg si meg uenig. Og WP er vel mye mindre et dødt OS enn Nokia Belle/osv som Nokia har sagt skal ut av linja deres om noen år? Men det du sa er vel strengt tatt at du ikke skal ha en WP med 41 mp kamera. Noe som tilsier at du snakker om en Nokia mobil med WP8. Og vi vet bortimot ingenting om WP8 enda, annet enn at den støtter høy oppløsning, minnekort, flere kjerner og, kjenner jeg Nokia rett, usbotg, hdmi-ut, NFC og mer snacks. Hvorfor du bastant ikke vil ha en mobil med et totalt ukjent OS og ukjente attributter virker bare snodig . Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 LOL, en liten glipp der. Så du synes ikke det er noe jævla dritt at den ikke kommer til Norge? Hadde det vært 1845 hadde jeg syntes det var noe dritt. i 2012 er det bare å bestille fra UK eller Tyskland, null problem . Dagens WP er som iOS, DØNN kjedelig. I tillegg er det så og si et dødt OS. Har hatt noen Nokia opp igjennom. Nå er det kun 808 som inspirerer fra den kanten, og når den ikke kommer hit, så er det bare å se seg om etter noe annet. Heeeeeeeeeeeeeelt uenig i at WP er like kjedelig som iOS. Jeg trodde det skulle være det, men etter å ha hatt lumiaen i en måneds tid nå må jeg si meg uenig. Og WP er vel mye mindre et dødt OS enn Nokia Belle/osv som Nokia har sagt skal ut av linja deres om noen år? Men det du sa er vel strengt tatt at du ikke skal ha en WP med 41 mp kamera. Noe som tilsier at du snakker om en Nokia mobil med WP8. Og vi vet bortimot ingenting om WP8 enda, annet enn at den støtter høy oppløsning, minnekort, flere kjerner og, kjenner jeg Nokia rett, usbotg, hdmi-ut, NFC og mer snacks. Hvorfor du bastant ikke vil ha en mobil med et totalt ukjent OS og ukjente attributter virker bare snodig . Null problem å bestille, men uendelig mye enklere å bruke Elkjøp, spesielt hvis det kommer en sprekk, et deksel går i stykker osv. Som oftest billigere også på Elkjøp. Den kømmer høyst sannsynlig ikke til UK heller, muligens heller ikke til Tyskland. Først kommer den i salg i India og Russland, så til andre deler av verden, men uvisst hvor. Det er ikke en gang sikkert at Nokia overlever så veldig mye lengre, og ivertfall ikke WP. WP begyndte med mikroskopisk markedsandel, og har bare gått nedover siden den gang. Dessuten er det i utgangspunktet bare spekulasjoner om Nokia lager en WP-telefon med det samme kameraet, og hvis de gjør det så kan det ta flere år før den kommer på markedet. 808 eksisterer nå, og den har alt jeg trenger, jeg har ikke bruk for WP. Får se hva som skjer. Har ikke noe akutt behov for ny telefon, men det er bare den 808 som ser fristende ut i dag. WP frister ikke i dag. Kanskje WP8 blir brukanes, men det er jo helt i det blå om dagens WP-telefoner er oppgraderbar til WP8, og så langt har jeg ikke sett mye fast fisk om dette OS-et i det hele tatt. Nokia er på full fart utfor stupet. De har masse teknologier og masse kule saker, men roter det fullstendig til med ikke å selge det folk vil ha, der de vil ha det (N9 for eksempel), og nå denne 808. Istedet driver de og dytter på folk det de ikke vil ha, WP. Det er jo naturlig å tro at alskens markedsanalyser osv har fått Nokia til å velge en slik strategi, men salgstallene viser ikke akkurat dette. Ser ut som det er en strategi som sikkert er bra for Nokia som konsern, men så har de glemt kundene. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Nokia har enda ikke kommet forbi nedgangen, noe de selv har sagt mener jeg huske. Deres satsing blir wp8mobilene, først da har de innspill i OSet. Så det er nok forventet. Tror wp overlever til wp8, og tror wp8 blir å sprite opp i folks øyne ganske bra. Men vi får se. Jeg håper de overlever, liker WP. Nokia har som sagt regnet med nedgang til wp8 er på plass, og dermed prøver de flyte med wp7.5mobiler og bellemobiler. Fanden spiser fluer, vil jeg tro. That being said liker jeg dagens wp som os til en normalbruker. Som iphone, bare ikke overpriset. Endret 3. mars 2012 av Slai Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 (endret) Her er litt info ang. "Nokia Rich Recording" som kommer på 808, det gir en mye høyere kvalitet på lyd i video og kan brukes på eks. konserter opptil 140dB. Imponerende hva teknologi Nokia har fått med på denne mobilen må jeg si http://nokiaconnects.com/2012/02/27/nokia-rich-recording-the-new-way-to-rock-your-world/ http://www.youtube.com/watch?v=EbLFtF50y9A&feature=player_embedded Endret 4. mars 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Til info så har jeg laget en egen tråd for Nokia 808, den finnes her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1421231&view=findpost&p=19023748 1 Lenke til kommentar
lakse97 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Protip: Kjøp heller en god lommekamera til 1000kr + en android smartphone. Du får ordentlig optisk zoom og skikkelig batteri. mener du at android mobiler har noe bedre batteri en nokia? det er jo en av de kjente problemene til android mobiler. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Protip: Kjøp heller en god lommekamera til 1000kr + en android smartphone. Du får ordentlig optisk zoom og skikkelig batteri. mener du at android mobiler har noe bedre batteri en nokia? det er jo en av de kjente problemene til android mobiler. Er det noe Nokia er god på så er det nettopp batteri!! Erfaring viser att Android mobiler sliter med nettopp det. Min N8 lader jeg 2 ganger i uken ca, og den er snart 2 år gammel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg