Gå til innhold

Nytt virus, SoBig ute av kontroll, om 2 timer...!

Anbefalte innlegg

Så nettopp på nyhetene om at SoBig viruset er ute av kontroll, flere nettstasjoner må stenges, hvis ikke det skjer innen 2 timer(kl. 21.00), vil viruset bli mye verre! Alt er ute av kontroll og it selskapene vet ikke hva de skal gjøre hvis de ikke får stoppet det. Viruset vil bli det verste i historien.

Artikkel: http://www.itavisen.no/art/1301749.html

har også hørrt om : <<Chris>> sier: Må ikke være sant men kan være!!! Kl. 1900 vil msblast angripe msn, så vær offline mellom kl. 1900-2000. Send dette videre till alle som er inne på msn!

DERE ER ADVART!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en firewall på en rutter og en software firewall. Noton anti virus + att jeg nå kjører de progg greine de forskjellige antivirus selskapende har lagt ut for og fjerne det. burde jeg frykte det da?

Har kjørt anti virus før i dag og har ikke finni noe.

Lenke til kommentar
jeg har en firewall på en rutter og en software firewall. Noton anti virus + att jeg nå kjører de progg greine de forskjellige antivirus selskapende har lagt ut for og fjerne det.  burde jeg frykte det da?

Har kjørt anti virus før i dag og har ikke finni noe.

Asso

slik som jeg har fått bekreftet, så er det ikke frykt for hver enkelt pc. Det er jo bare masse dritt mailer, ifra de som har adda deg i mail lista og andre ting som "jessica" kontoer etc.

Det er jo bare å la vær å trykke på dem, (åpne dem)..

Jeg bruker ikke firewall av noe slag, samt jeg har ikke anti-virus, kan vedde på at jeg overlever..

Lenke til kommentar

Uansett, det store som skjer 20:00 > 23:59 er jo at viruset oppgraderer seg , altså , viruset som er på smittede pc'er vil oppgradere seg (til kanskje noe mere skadende), det er ikke at alle som henger på internett mellom 20:00 og 23:59 får en pc som aldri funker (som for.eks pappa tror) det er bare de infiserte pcene som får problemer, om de folka i usa ikke klarer å sperre linjene som "serverne" skal stå på.

Kjør virus-scan , og oppdater bittelitt, så funker det nok bra.. :woot:

Lenke til kommentar
Uansett, det store som skjer 20:00 > 23:59 er jo at viruset oppgraderer seg , altså , viruset som er på smittede pc'er vil oppgradere seg (til kanskje noe mere skadende), det er ikke at alle som henger på internett mellom 20:00 og 23:59 får en pc som aldri funker (som for.eks pappa tror) det er bare de infiserte pcene som får problemer, om de folka i usa ikke klarer å sperre linjene som "serverne" skal stå på.

Kjør virus-scan , og oppdater bittelitt, så funker det nok bra..  :woot:

LOL :lol: trur ikke dim pappa er den eneste som trur det, min kom inn og sa att jeg burde skru av pcen. Han har winn 98 og, og det blir ikke angripi av dette viruset en gang ( om jeg ikke har misforstått ) :lol:

Jeg har 2000 da, og det er en annen sak

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hoho, 5 minutes to go :woot:

Sitter her å tripper jeg.. Gleder meg til å se hva som kommer til å skje om 5 min... 4 minutter :yes: :yes: :yes: :yes:

Quintilian

Lenke til kommentar

Det skjer vel egentlig ikke mye, MEN FYFAN JEG SKAL SE PÅ NYHETENE; ekstra sendinger og alt mulig..

(19:49:07) (@liman) angrepet skal skje kl 20.00 UTC eller no sånt.. men den tidssona e minus to timer fra den norske..

(19:49:32) (Sobig-F) mente d skulle skje kl 8 norsk tid jeg.. hmm i såfall er jeg veldig tidlig ute

(19:49:41) (Bos5e) Sobig-F, hehehe

(19:49:51) (Sobig-F) ;]

(19:49:52) (@liman) alle aviser og sånt har skrevet 20.00

(19:49:53) (Bos5e) Uansett, jeg mener viruset er for personer, som ikek er så trygg

(19:50:06) (Bos5e) Som ikke har så mye datapeiling.

(19:50:14) (@liman) Oppdateringen vil skje når følgende er oppfylt:

(19:50:14) (@liman) UTC tid må være en fredag eller søndag, og

(19:50:14) (@liman) UTC tid på dagen mellom 19:00 og 22:00

(19:50:21) (Sobig-F) som åpner mye vedlegg å greier..

(19:50:22) (@liman) UTC er britisk normaltid, det vil si norsk sommertid minus 2 timer. Altså vil vi få vite hva som ligger i oppdateringen klokken 9 i kveld, med mindre man lykkes i blokkere samtlige av de 20 adressene innen den tid.

Lenke til kommentar

Hørte nettopp på tvnorge at viruset SoBig trolig er stoppet! Følg med på nyhetene på tvnorge kl. 22.30, der får dere vite mer ;)

Edit: viruset er stoppet for denne gang, men viruset skal prøve seg på nytt førstkommende søndag!

Lenke til kommentar
Hørte nettopp på tvnorge at viruset SoBig trolig er stoppet! Følg med på nyhetene på tvnorge kl. 22.30, der får dere vite mer ;)

Edit: viruset er stoppet for denne gang, men viruset skal prøve seg på nytt førstkommende søndag!

Nei da, jeg skal ji meg med all den virus laginga mi. ville bare få oppmerksomhet. :D Hehe

Nei da.. :p:lol::cry: jaja, Håper jeg får det neste søndag da. 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...