Joey444 Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hvordan finner jeg ut hvilken ip- adresse jeg har? Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 http://www.itavisen.no/speedometeret.html#0 Her får du også hastigheten Lenke til kommentar
Contra Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Eller: Gå inn i Command og skriv: ipconfig /all Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 01:21, Contra skrev:Eller:Gå inn i Command og skriv:ipconfig /all Joda..det er kjekt at du vil hjelpe, men denne opperasjonen gjelder bare for nettverk, ikke for internett. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Jeg vet ikke om jeg skal gråte eller le... Viser ipconfig /all ikke din IP addresse ut mot Internett? Det er det dummeste jeg har hørt. Å be brukeren gå inn på en Internettside er jo bare helt idiotisk når man har programmet på sin egen maskin fra før av. Bruk ipconfig /all sier jeg! nb: Det skrives i et ms-dos vindu eller cmd om du har NT Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 08:57, bic-judge skrev:Jeg vet ikke om jeg skal gråte eller le... Viser ipconfig /all ikke din IP addresse ut mot Internett? Det er det dummeste jeg har hørt. Å be brukeren gå inn på en Internettside er jo bare helt idiotisk når man har programmet på sin egen maskin fra før av. Bruk ipconfig /all sier jeg! nb: Det skrives i et ms-dos vindu eller cmd om du har NT Vel da vises bare den interne nettverksadressen, vist du går igjennom en fire-wall o.l får du ikke ip-en fra firewall->internet Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Om du er koplet opp mot Internett igjennom en brannmur har du jo vanligvis addressen til denne da. Dessuten er det fortsatt dumt å gå ut ifra at denne personen er det siden et så åpent spørsmål ble stilt. Hadde det vært snakk om en brannmur burde det vært nevnt. Å det er helt klart den enkleste måten å finne sin egen IP på, jo bruke ipconfig /all. Som forresten fungerer også om du ikke er koplet opp mot Internett (slå den du med den derre IT-Avisen din). Å min største grunn til å svare på denne posten var allikevel kommentaren til B|Real om at dette ikke fungerer på Internett. Noe det faktisk gjør, i alle fall for de fleste av oss. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 Når jeg skriver: ipconfig /allkommer det opp noe og så forsvinner det før jeg der hva det er. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 13:07, Joey444 skrev:Når jeg skriver: ipconfig /allkommer det opp noe og så forsvinner det før jeg der hva det er. Hva gjør jeg da? Du må skrive det i "Command Prompt"/"Dos ledetekst". Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Har du Win98 kan du også bruke winipcfg fra Start->Run. Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Dersom du har NGT eller lignende, får du bare opp den interne IP addressen din dersom du bruker ipconfig/all. Dette fordi Cisco routeren bruker NAT til å dele forbindelsen. Alle PC'ene bak routeren får da private IP'er i 10.0.0.x ranget som IKKE er gyldige IP'er på Internet. For å finne ut av hvilken IP addresse routeren har, må du enten Telnette inn på routeren, eller bruke en web tjeneste som sjekker dette. Da er det klart at det enkleste er å bruke web-tjenesten ala IT-Avisen. Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 10. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg har windows xp. Får den fremdeles ikke fram. (ip-adressa) Lenke til kommentar
ilex Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 hvis du bruker mIRC kan du skrive /dns [nicket ditt], fx for meg /dns ilex, da kommer ip'en opp i status vinduet på mIRC. andre irc klienter har sikkert samme funksjon. når dere skal bruke ipconfig, må du først skrive cmd(, eller command) i run så du får opp en konsoll (ser ut som dos ja, men i NT, 2000, XP (ME og?) er det ikke noe som heter dos lenger). da først kan du skrive ipconfig, i konsoll(cmd) vinduet. som sagt har du også itavisens ip lookup, og telenor online har en lignende sak. det er mange måter å finne ip'en din på. det letteste er som sagt ipconfig. [ Denne Melding var redigert av: ilex på 2002-02-10 12:33 ] Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Quote: On 2002-02-10 12:13, Joey444 skrev:Jeg har windows xp. Får den fremdeles ikke fram. (ip-adressa) Et fryktelig klønete tips, men det gjør nytta si. Du må ha CS først, men det har jo så mange nå til dags. Hvis du har det gå på Internet Games>Create>Ok. like før den er klar kommer det opp "Servers IP Address" der står den (ta et snapshot med f5) Lenke til kommentar
Joey444 Skrevet 10. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2002 det virka ja. Takk for alle svar jeg har fått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå