Tommyeen Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Noen som har erfaring med macbook air 11.6? Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Noe spesifikt du lurer på? Finnes sannsynligvis rundt 1.000 anmeldelser av de på nettet Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Ja egentlig bare om 11.6 e stort nok? Å om jeg trygt kan gå fra pc til mac uten problemer, da jg bruker pc i jobben osv. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Gå å prøv den i nærmeste Elkjøp / Humac / Eplehuset etc. Jeg syns den har hakket for liten skjerm egentlig. Men det er jo gjerne forskjellig fra person til person. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Dropp maskiner under 4 GB ram, vet at elkjøp selger macbook air til 7500 kr men når det ikke er så enkelt å bytte ram på en slik maskin er det frusterende. Vil anbefale å se på youtube og prøve en slik maskin før du vurder å kjøpe den, apple er dyrt av en grunn, og operativsystemet kan føles vanskelig i starten. Endret 29. februar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Ja egentlig bare om 11.6 e stort nok? Å om jeg trygt kan gå fra pc til mac uten problemer, da jg bruker pc i jobben osv. Henger meg på de andre - prøv skjermstørrelsen først og se om det funker for deg. Personlig har jeg lekt litt med 10"-12"-netbooks/Samsung 9-serie/MBA, og føler det blir for lite. Selv de med grei oppløsning må liksom maksimeres for at det skal være komfortabelt å lese eller se noe. Derfor ville jeg heller gått for en 13,3"-MBA eller en eller annen ultrabook i samme størrelsesorden. Ift jobben er dette veldig avhengig av hvor du jobber og hva du jobber med. Som oftest går det helt fint, men det kan være software-avhengig i noen tilfeller. Hvis det er et større selskap med IT-support kan det være greit å vite om du kan få support fra de hvis noe skulle skje, eller om de kun kan hjelpe med Windows-maskiner. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 noen som HAR macbook air 11.6" ? noen som kan fortelle meg om det er stor forksjell på 11.6 macbook air å macbook pro 13.3" ? har 13.3" men lurte på om det blir nedtur å kjøpe en macbook air 11.6" ? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Dette må du bestemme selv. Det er helt subjektivt. Selv så synes jeg 13.3" er lite. Å gå til 11.6" ville vært katastrofe for min del. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Jeg har MacBook Pro 13". 13" er en størrelse som funker bra for meg. Jeg ville ikke hatt noe mindre. Jeg har en 10" Asus eee, og den er altfor liten. 13" er minimumsgrensa for meg. Et løst rykte jeg har lest sier at MacBook Air med SIM-kort for 4G kommer til sommeren. Vet ikke om det er sant, men jeg kjøper ikke Air før den har SIM-kort. Test dem i butikken. Butikker som fører Air er gjerne så stolte av dem at de setter dem på utstilling så du kan prøve dem. Endret 3. mars 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg var faktisk på eplehuset idag og lekte meg litt, 13,3 var helt ok men 11.6 var ALTFOR lite var helt fælt. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Du blir vant med det du velger. Gikk fra 20" til 13"3 og etter en uke/to hadde jeg blitt vant med 13". Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 noen som HAR macbook air 11.6" ? noen som kan fortelle meg om det er stor forksjell på 11.6 macbook air å macbook pro 13.3" ? har 13.3" men lurte på om det blir nedtur å kjøpe en macbook air 11.6" ? Jeg har en MBA 11, synes størrelsen er fin, den er omtrent like store som ett A4-ark, og jeg bruker den mest på reise, jeg setter pris på størrelsen, en 13-tommer er for stor. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at skjermopplevelsen er bedre med 13, men man klarer seg fint med 11, spørsmålet er om du trenger en veldig liten maskin. Hverken OSX eller windows er særlig vanskelig å bruke i disse dager, hovedforskjellen er hva slags software som er tilgjengelig, personlig kjører jeg windows på den. AtW Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg har selv 13.3 tommern, men har brukt 11.6 tommeren en del. Det som er problemet med 11" er at den er så lav i forhold til 13". 13" 1440x900 og 11" har 1366x768. 1366 er greit i bredden, men i høyden blir det litt knapt. Ellers er 11" med 4GB en kjapp liten maskin, og du merker liten forskjell på den og 13". En annen liten fordel er at 13" har kortleser, så det er veldig greit når du er på turn med kamera. DU kan selvfølgelig da med kabler, men slikt er jeg en meste på å glemme igjen. 13" har også bedre batteri tid. For øyeblikket kan du ikke bytte minne på maskinene, da de bruker spesielle brikker du ikek har tilgang på selv. SSD kan byttes, men foreløpig er det veldig dyrt, da det ikke er plass til en normal SSD i maskinen. Det er kommet endel lignende PC'er på markedet, men mange maskiner der sparer penger på skjerm og pass på at du ikke havner med en 13 tommer med samme oppløsning som 11" til apple. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 okei god info fra dere men skjønner ikke, macbook air med sim? har ikke macbook air WiFi ??? 1 Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jo, vedkommende som nevnte dette mener mobilt bredbånd. Du blir vant med det du velger.Gikk fra 20" til 13"3 og etter en uke/to hadde jeg blitt vant med 13". Signerer denne. Jeg brukte en mini-PC i over ett år, og jeg ble veldig vant til størrelsen. Når jeg gikk var på skolen og brukte 15-tommere føltes de gigantisk. Hva skal maskinen brukes til? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Selvsagt har MacBook Air WiFi. Det ville være latterlig å lage en laptop uten. Men for noen er SIM-kort en fordel, så de kan bruke mobilt bredbånd og surfe hvor som helst, i stedet for å være avhengig av en kafè med gratis WiFi. Hvis jeg sitter på en lang busstur, tar jeg frem min lille Mac, og surfer på nettet. Men da er jeg avhengig av at bussen har trådløst nett, noe ikke alle busser her. Eller jeg kan bruke min Android-telefon og opprette en trådløs sone. Men hvis du kan sette SIM-kortet rett i laptopen, sparer du litt bry. Og du slipper å tenke på at du sløser med strøm i telefonbatteriet når du bruker laptopen. Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg har en 11" air. Jeg bruker den mye, og til mange oppgaver er den bra. Men jeg ville ikke hatt den som min eneste bærbare maskin. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg har en 11" air. Jeg bruker den mye, og til mange oppgaver er den bra. Men jeg ville ikke hatt den som min eneste bærbare maskin. Hvorfor ikke? AtW Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg har en 11" air. Jeg bruker den mye, og til mange oppgaver er den bra. Men jeg ville ikke hatt den som min eneste bærbare maskin. Hvorfor ikke? AtW For liten skjerm, for svak prosessor, for dårlig batteri. Jeg har en 11" air, 13" og 15" laptop. Jeg ender opp med å bruke airen og 15" omtrent like mye og 13" relativt lite. Airen klarer veldig mye og er genial når man ikke orker å dra med seg noe større, men til programmering og annet arbeid over lengre tidsstrekk synes jeg ikke den egner seg spesielt godt. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Har macbook air 13'' og er veldig fornøyd. Har prøvd en 11'', men den falt ikke i smak. Alt for liten skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå