stiaas Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Bruker du Skype og Viber skal du ikke lenger slippe unna gratis. Vil ta betalt for mobil IP-telefoni Lenke til kommentar
Maztermin Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 idiotisk.. tror de bør se på kalenderen.. ikke første april i dag. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Dette begynner å likne tankegangen man har sett fra plate- og filmbranjsen. Lykke til 2 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Altså en utrolig bra grunn til å bytte operatør hvis du bruker Chess og Netcom (og dette kommer til Norge). Man må protestere med de virkemidlene man har! Hva er det med selskaper som ikke klarer å "følge med i tiden" men likevel "forventer effektivitet"? DERE MÅ TILPASSE DERE! Ikke finn nye kreative måter å ta betalt på, finn kreative produkter som kundene vil betale for! 1 Lenke til kommentar
elmtube Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Dummeste jeg har hørt, har Chess nå, men bytter over til Telenor om dette blir en realitet. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Kan sikkert lett omgåes så null stress 1 Lenke til kommentar
Raptus_ Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Kan sikkert lett omgåes så null stress Dette er grunnen på hvorfor man alltid bør ha ett konkurranseutsatt marked. Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 da forsvant liksom poenget med IP telefoniet om det ikkje blir billigere Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Hei, Amobil, de er for tidleg ute med 1. april-spøken dykkar. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Bare til å bytte over til et annet selskap som ikke gjør det, og det vil det alltid være. Så tror ikke de kommer så langt med det, dessuten er det få som kun bruker IP-telefoni, de fleste ringer på gamlemåten. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Skal tipse de om at de bør 100-gange tellerskrittene når abonentene surfer på konkurrentene sine nettsider, det kan jo bety et alvorlig potensielt tap av inntekter. Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Problemet for teleoperatørene er at de ikke tjener fem flate øre på at du bruker en VoIP-løsning i deres nett. Man har jo betalt for datatrafikken, så de tjener da penger på det. Syns dette er skuffende fra netcom og moderselskapet. Antar at de fleste også bruker vanlige tlf samtaler. Alle har jo ikke viber, skype eller lignende og da er det vanskelig og ikke få tak i disse uten og bruke gsm nettet. Lenke til kommentar
dasbass79 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 herregud!Her har du grunnen til at jeg bytta meg bort fra netcom!Møkkaselskap!Grådigheten lenge leve!DRIT Å DRA NETCOM!!!!!! Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Snakkes! (TeliaSonera, NetCom og Chess) Som det nevnes, trekker paralleller til platebransjens bakovertenkning. Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Dette løses enkelt hvis Viber og Skype gjør det mulig å koble seg opp gjennom en SSH tunnel e.l. Da vil ikke teleselskapet se hva som brukes og vi ringer like gratis/billig som før. Som også nevnes her, så bør teleselskapene se om de kan lage en god og rimelig løsning som folk vil ha framfor å ødelegge for gode produkter. Lag et bedre produkt og løsning enn Skype og Viber og folk vil bruke det. Så kan TeliaSonera ta seg betalt for dette uten å bli den store, stygge ulven (ulv som er så vakker...) :-) Lenke til kommentar
Laland Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Den dagen dette kommer til Norge bytter jeg operatør av prinsipp. Jeg betaler 350,-(!) måneden for ubegrenset datatrafikk. Hva den trafikken inneholder er uvesentlig. Datatilsynet har vel noe å si her? 1 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) For noen maaneder tilbake siden bandt jeg meg ytterligere 12 mnd til netcom. Med et saapass brudd pa avtalen kan jeg gjerne kreve aa si opp kostnadsfritt? Endret 8. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Chris Torp Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Minner meg nesten om musikk bransjen, det kommer ny teknologi som de har noe imot og da gjør de noe for å ødelegge det. Lenke til kommentar
tiefling Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Hvis de skal ta betalt for bruk av VoIP så regner jeg med at denne trafikken ikke spiser av nedlasningskvota, eller tror de kanskje at de fortjener å få dobbelt betalt? Lenke til kommentar
puddingen Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Har hatt fastpris data/iconnect de siste årene, og ellers brukt netcom i årevis, og skulle akkkurat til å kjøpe meg ny en ny fancy tlf. Da blir det ikke netcom mer i alle fall. Og de øvrige 5 abonnementene i familen følger etter. Godt tenkt smålige sleipinger. Takk for meg Netcom. Endret 29. februar 2012 av puddingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg