Olavxxx Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Ser det ligger en på ebay, LOL.. (sjekk prisen, derfor LOL) Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Norske rs-online lar deg handle uten foretaksnummer, det er bare opprette en bruker og skrive noe humbug der du skal skrive inn orgnr... Jeg har bare sett deres salgsbetingelser: Selger handler kun med registrerte foretak. Jeg antok at dette var fordi de kun selger på kreditt (faktura), og at de kredittsjekket via org.nr. Hvis de selger til "alle" på kreditt, så kan RS fort få problemer. Eller kan man betale med kort (uten kredittsjekk)? Jeg kontaktet rs-online og fikk svar at dette ikke var noe problem, fikk opprettet bruker som avtalt og lagt inn min informasjon. Fullførte dessverre ikke ordren, da det totalt ble dyrere enn å handle tilsvarende et annet sted, men det er fullt mulig. /Espen Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Hm, var visst ikke lett å bestille. Har handlet hos RS før, men hvor få man tak i raspberry billigst mulig nå? Synd de ikke plasserer samtlige porter på samme side på kretskortet, blir vanskelig å bygge inn i noe når det er porter på hver side. Edit: Genialt. Har glemt brukernavnet mitt hos RS, ber om får tilsendt brukernavn og får e-post med brukernavn: blank Jaja. Lol'a også etter jeg så salgsannonsen på ebay.co.uk. £95 for 1 kort og selger har det ikke engang på lager. Endret 29. februar 2012 av MiRaCL Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Fin denne om det hadde vært dual eller mer netverksplugg, fin liten pfsense/annet router da Lenke til kommentar
oceana Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Ah, endelig. Dette har jeg gledet meg til. Har et hav av mulige bruksområder for denne. Lenke til kommentar
trerot Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Fin denne om det hadde vært dual eller mer netverksplugg, fin liten pfsense/annet router da Trenger ikke mer en en nettverks plugg =P Trenger bare en svitsj som har vlan støtte og kjøre på med virtuelle nix =P Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Jeg kontaktet rs-online og fikk svar at dette ikke var noe problem, fikk opprettet bruker som avtalt og lagt inn min informasjon. Fullførte dessverre ikke ordren, da det totalt ble dyrere enn å handle tilsvarende et annet sted, men det er fullt mulig. /Espen Takker, greit å vite. Har for det meste handlet komponenter hos DigiKey.com, men å hele tiden passe på 200-kroners grensa kan være irriterende. Elfa har fått en del bra kondensatorserier, så jeg har handlet mer og mer der, da jeg jobber i nærheten av butikken i Oslo. Innimellom trenger man litt spesielle komponenter, og da er de store internasjonale komponentsjappene et must. Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Bestilte på http://no.farnell.com. Har ikke noe org.nr. Så skrev bare inn et 9 tall. Når i prosessen er det de eventuelt finner ut at jeg ikke kan få produktet? Har fått ordrebekreftelse. Står at forventet levering er i uke 17. Så er en stund til. Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Fin denne om det hadde vært dual eller mer netverksplugg, fin liten pfsense/annet router da Trenger ikke mer en en nettverks plugg =P Trenger bare en svitsj som har vlan støtte og kjøre på med virtuelle nix =P Billigere å legge til et ekstra nic en å kjøpe en hp procurve til 15 k Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Søndag idag, så mulig derfor hodet er litt tregt, men er det noen som kan gi noen konkrete bruks-eksempler for denne lille luringen ? De scenarioer jeg tenker på, så har den enten for lite kraft, eller kan med enkelhet erstattes av en virtuell maskin..... Lenke til kommentar
haffa14 Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Søndag idag, så mulig derfor hodet er litt tregt, men er det noen som kan gi noen konkrete bruks-eksempler for denne lille luringen ? De scenarioer jeg tenker på, så har den enten for lite kraft, eller kan med enkelhet erstattes av en virtuell maskin..... Jeg har tenkt å bygge en værstsjon med kamera på hytta. Det er bare 12v der så trenger noe som ikke trekker mye strøm. Den er også liten, så du kan montere den uten at den er veldig forstyrende. Ellers så er jo bil-pc noe jeg tror vil funke bra. F.eks. Bare fantasien som setter grenser. Her er det flere eksempler Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Billigere å legge til et ekstra nic en å kjøpe en hp procurve til 15 k Enda billigere å flashe ruteren man allerede har til TomatoUSB (Toasman build) eller lignende og få VLAN mm Lenke til kommentar
Web King Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Detta må man teste! Funny shit Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Søndag idag, så mulig derfor hodet er litt tregt, men er det noen som kan gi noen konkrete bruks-eksempler for denne lille luringen ? De scenarioer jeg tenker på, så har den enten for lite kraft, eller kan med enkelhet erstattes av en virtuell maskin..... Jeg har tenkt å bygge en værstsjon med kamera på hytta. Det er bare 12v der så trenger noe som ikke trekker mye strøm. Den er også liten, så du kan montere den uten at den er veldig forstyrende. Ellers så er jo bil-pc noe jeg tror vil funke bra. F.eks. Bare fantasien som setter grenser. Her er det flere eksempler Takk takk ... Det var nok bare hodet ja. Morsom liten sak det der for de som vil gjøre en liten innsats med å få den i drift. Bil PC kunne jo vært artig å utredet litt videre Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Noen som vet når det blir mulig å få tak i denne igjen? Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Noen som vet når det blir mulig å få tak i denne igjen? Uke 17 er oppgitt som leveringsdato for de av oss som har forhåndsbestilt fra Farnell i alle fall. Hvor stor produksjon de kjører i gang vites ikke. Beste alternativet er nok å registrere seg her: http://downloads.element14.com/raspberryPi1.html Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Har registrert meg, så håper på mer informasjon snart. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Uke 17 er oppgitt som leveringsdato for de av oss som har forhåndsbestilt fra Farnell i alle fall. UKE 17? Det er slutten av april! Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Trøst deg med at det er en del kjappere enn om Raspberry Pi foundation skulle ha bestilt opp 10k i slengen fra Kina. Selv for store aktører som Farnell og RS så må de finne ledig fabrikk kapasitet. Spesielt når etterspørselen ble så til de grader undervurdert. Jeg har sett ubekreftede, sannsynligvis høyst spekulative tall som sier rundt 2 millioner bestillinger/registrerte interessenter. Noe som man bør ta med flere klyper salt, men om man tar med i regnestykket at flere kasnkje har registrert seg både to og fire ganger (seg selv og samboer til begge leverandører) så er ikke tallet usannsynlig. 1 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Sier noen i fra når den er i salg igjen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå