kjelle392 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Hei Som den historieinteresserte jeg er, sluker jeg alt av dokumentarfilmer etc. rått. Men én ting irriterer meg - spesielt med dokumentarfilmer på nettet - og det er at noen av disse filmene helt klart har dreining mot konspirasjonsteorier i stedet for fakta. Det samme irriterer meg ofte med dokumentarer på f.eks. History Channel, hvor man finner det man VIL finne uansett om det er sannhet eller ikke (har gjennomskuet de nå hehe). I dag kom jeg over et nytt magasin (http://historienet.no/) som så interessant ut, men før jeg evt. abonnerer vil jeg gjerne vite om noen har erfaringer om bladet; er det like konspiratorisk som mye annet, eller holder det seg til facts? Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg synes det er bra og informasjonsrikt. Og i mine øyne så er det objektivt nok. Du burde kjøpe det hvis du er interessert i historie. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Enig. Bladet Levende historie forsøker kanskje å være hakket mer seriøst dog. Sjekk det ut Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg abonnerer på Illustrert Historie. De har mange spennende artikler. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Finnes også mange blader med gode historie artikler, som nødvendigvis ikke er historie magasiner. Som for eksempel Vi Menn har veldig mange gode. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Har aldri vært noe kjempe fan av magasiner, verken historiske eller vitenskaplige som ilustert vitenskap, for mye spekulativt stoff i dem, og eller for overflatisk. Hadde de kosta 13kr pr. magasin hadde jeg vurdert det, men til den prisen et års abonnent bruker jeg heller penger på skikkelige bøker som et tema, bestiller man bøker online får man det til halvpris og da får man en del bøker for pengene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå