playforeal Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Heisann, Jeg lurte på om det går ann å ta bachelorgraden i økonomi og administrasjon på 3 år ved høgskolen i Oslo, for deretter å ta de 2 neste årene for mastergraden ved BI? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Det går mest sannsynlig helt fint. Det er ikke uvanlig å hoppe mellom utdanningsinstitusjoner underveis. Selv gikk jeg mine 3 første år på Høgskolen og Universitetet i Tromsø, før jeg tok mastergraden på Handelshøgskolen i Bodø. Det eneste du bør sjekke er om det er spesielle krav til fagsammensetning for opptak på mastergraden på BI. Så vidt jeg vet er det noen steder som har strengere krav, og da er det litt dumt om du mangler et par fag. Dersom de ikke krever noe annet et godkjent Bachelorgrad og et karakterkrav skal det ikke være noe problem. 1 Lenke til kommentar
turana Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 • Courses in Business Economics: A minimum of 30 ECTS credits • Administration and Management: A minimum of 24 ECTS credits • Methodology: A minimum of 15 ECTS credits • Economics: A minimum of 15 ECTS credits pluss en snittkarakter på B så kommer du inn på mastern på BI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå