тurbonєℓℓo Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Ta det rolig Griffar. olsen_1 er nok bare en ung pubertal jypling som gjerne vil fremstå som kul, stor og tøff... Er jo litt slik i puberteten... Han fremstår uansett ikke som så veldig "kul" bare så det er sagt... Men det er innlysende at han i alle fall selv tror han er det. Men kanskje på tide å komme tilbake til topic? Endret 1. mars 2012 av turbonello Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Pussig, jeg har aldri opplevd at noen har plaget meg, selv ikke da Jehovas Vitner kom på døren for å spre sitt budskap. Takket nei, og de forsvant. Ute av syn, ute av sinn. Men kan du ikke fortelle meg litt om denne "kraften som religiøse sprer"? Du skal ikke tåle så inderlig vel, det som ikke plager deg selv! Jeg bryr meg ikke om hva du føler om saken. Det er irrelevant så lenge andre føler det på en annen måte. 1 Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Religion er som kleggen. Selv om den tilsynelatende ikke er ute etter deg. Så ender man opp med å bli bitt jevnt og trutt. Tror nasjonalisme gjennom tidene har drept flere mennesker enn religion. Tror også at religiøse blir hetset og plaget mer enn religiøse hetser eller plager andre, dette er hva jeg ser i samfunnet til daglig, både i norge og i utlandet. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Tror nasjonalisme gjennom tidene har drept flere mennesker enn religion. Tror også at religiøse blir hetset og plaget mer enn religiøse hetser eller plager andre, dette er hva jeg ser i samfunnet til daglig, både i norge og i utlandet. Ble fristet til å bruke din måte å krangle på: Da er du isåfall blind. Endret 1. mars 2012 av Griffar 1 Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Pussig, jeg har aldri opplevd at noen har plaget meg, selv ikke da Jehovas Vitner kom på døren for å spre sitt budskap. Takket nei, og de forsvant. Ute av syn, ute av sinn. Men kan du ikke fortelle meg litt om denne "kraften som religiøse sprer"? Du skal ikke tåle så inderlig vel, det som ikke plager deg selv! Jeg bryr meg ikke om hva du føler om saken. Det er irrelevant så lenge andre føler det på en annen måte. Ikke det nei. Tenkte det nok. Om du vil gjøre en innsats, så glem religion, stikk og bli med i Anonymous eller noe... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Det er ikke så ille om folk kaller meg og andre med mørk hud for niggere. Jeg bryr meg tross alt ikke... fkntwt Endret 1. mars 2012 av Griffar Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Ble fristet til å bruke din måte å krangle på: Da er du isåfall blind. Nope. Nasjonalisme deler svært mange trekk med konflikten som oppstår rundt religion. Det du prøver å si er at ingen mennesker har blitt drept på grunn av at noen nasjoner gjennom tidene har gått til krig uten at religion har vært innblandet? trenger vi se lengre tilbake enn til forrige århundre? Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Provoserende lesning. olsen_1, begriper du ikke at folk reagerer ulikt på overgrep og forsøk på indoktrinering? Når jeg gikk på barneskolen ble jeg også tvunget med til kirka trutt og ofte, og jeg var for ung og lite utviklet til å protestere. Det er overgrep, særlig når det gjelder noe så relevant og stort som vår eksistens og universet. KRL-faget var også en plage for meg og andre, hvor vi kun lærte om kristendommen og en gang i året hadde én dag hvor vi hadde om enten hinduisme, islam eller jødedom. Statskirken er også en eneste stor fornærmelse, hvor man blir ufrivillig inmeldt til fordel for jævlene som styrer den. Det jeg egentlig lurer på er hva i alle dager Mass Effect 2 har med religion å gjøre? En og annen sidequest omhandler kanskje religiøse tullinger, men det er absolutt ikke noe som preger hele plottet. Har jeg gått glipp av noe? 2 Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Det er ikke så ille om folk kaller meg og andre med mørk hud for niggere. Jeg bryr meg tross alt ikke... fkntwt Så du ville ikke brydd deg om at de fleste sosiale forum på internet hadde vært gjennomsyret med nigger tråder? tviler. Det er ikke lett å være systematisk utsatt for hets. Og spesielt vondt når det gjelder noe man ikke kan noe for, eller har kjærlighet til. Fører vanligvis til depresjon og det som værre er. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Religion er som kleggen. Selv om den tilsynelatende ikke er ute etter deg. Så ender man opp med å bli bitt jevnt og trutt. Tror nasjonalisme gjennom tidene har drept flere mennesker enn religion. Tror også at religiøse blir hetset og plaget mer enn religiøse hetser eller plager andre, dette er hva jeg ser i samfunnet til daglig, både i norge og i utlandet. Vil ikke si det er hets. Men det å konfrontere noen som tror på en slik religion, tror jeg er sunn fornuft. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Så du ville ikke brydd deg om at de fleste sosiale forum på internet hadde vært gjennomsyret med nigger tråder? tviler. Det er ikke lett å være systematisk utsatt for hets. Og spesielt vondt når det gjelder noe man ikke kan noe for, eller har kjærlighet til. Fører vanligvis til depresjon og det som værre er. Likevel fnyser du av brudd på menneskerettigheter og religiøst overtramp i offentlige instutisjoner? Så lenge det er jeg som føler meg urettferdig behandlet så er det bare bagateller? HYKLER! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Vil ikke si det er hets. Men det å konfrontere noen som tror på en slik religion, tror jeg er sunn fornuft. Men når det du mener er konfrontasjon ligner mere på dogmatiske gjentakelser, har kanskje metoden virket mot sin hensikt. Dessuten henger ikke metoden på greip hvis du setter deg inn i hva god kommunikasjon betyr. Det dere bedriver - legger opp til, kaller jeg toveis monolog ... Men for all del - kos dere! Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) @Griffar: Noe sier meg at olsen_1 ikke helt fikk med seg prallellen du trakk der Endret 1. mars 2012 av Hugo_Hardnuts 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Jeg kom til å stusse på noe nå... Hva er det som egentlig er så galt med å sette religion i et problematisk lys? ... La oss for argumentets skyld si at religion ikke har ført seg selv i et dårlig lys... Hva er det som er så galt med at spill setter det i dårlig lys? Ville det vært bedre dersom spillprodusentene hadde slikket religionene opp etter ryggen? Hva er det som egentlig er "budskapet" i dette? Endret 1. mars 2012 av turbonello Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Men når det du mener er konfrontasjon ligner mere på dogmatiske gjentakelser, har kanskje metoden virket mot sin hensikt. Dessuten henger ikke metoden på greip hvis du setter deg inn i hva god kommunikasjon betyr. Det dere bedriver - legger opp til, kaller jeg toveis monolog ... I grunnen enig med det du skriver her, men jeg forstår også godt hvorfor man lett ender opp i det sporet. Problemet, slik jeg ser det, er at man i møte med religiøs forkynnelse opplever å snakke til veggen dersom man prøver å kjøre en åpen, problematiserende linje. Personer som forkynner religion er rett og slett ikke interesserte i motargumenter eller å realitetsteste sine overbevisninger - de er med andre ord allerede godt i gang med monologen. Da har i utgangspunktet et ganske bedritent grunnlag for å få i gang en kommunikasjon, og i frustrasjon er det enkelt å ty til de samme metodene som motparten. Jeg er dog enig i at man antagelig hadde nådd bedre frem med sitt budskap til utenforstående som måtte få med seg "debatten" dersom man klarte å unngå å hoppe ned i skyttergraven selv også. Endret 1. mars 2012 av Hugo_Hardnuts 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 kontroversielt for Nintendo «The Binding of Isaac» stoppes på grunn av «tvilsomt religiøst innhold», ifølge utvikleren. I september slapp «Super Meat Boy»-utviklerne sitt nye spill, «The Binding of Isaac», på den digitale nettbutikken Steam – et spill løst inspirert av Bibelhistorien om Abraham som blir bedt av Gud om å ofre sønnen sin Isak som bevis for sin tro. «The Binding of Isaac» skal også være inspirert av «Zelda»-spillene. I spillet tar du blant annet kontroll over den nakne gråtende babyen Isaac, hvis mor får en beskjed fra Gud som krever livet til sønnen som bevise for sin tro. http://www.pressfire.no/nyheter/PC/4786/dette-spillet-er-for-kontroversielt-for-nintendo Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Først og fremst, Spill er på en måte illusjoner satt i en virituell verden. dersom religiøse mener at disse illustrasjonene i spill stiller dem i et dårlig lys, vil det si at de også faktisk mener religionen sin er illustrativt. Å lage spill er for underholdning, og burde ikke tolkes som krenkelse mot ens religion. Dessuten er så og si alle spille basert på vold, så de å trekke ut de med 'religion' i blir dumt. 2/10 fordi artikkelen fikk meg til å svare i denne tråden. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Vil påstå at spill ikke bare er ren underholdning, men i 2012 også på mange måter en kunstform. Samme går for filmer, arkitektur, billedkunst osv. Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Seriøst ateister; bli litt smartere da. Jeg er selv ateist men blir iblant oppgitt.. To ting: 1. Dere skylder ditt og datt på kristendom, det dere glemmer er at kristendom er 100% menneskeskapt. Det betyr vel at dere heller skulle blame menneskeheten? (litt pussig dette her iom dere kaller dere ateister, er dere ikke konsekvente?) Hallo. Det er at kristendommen er menneskeskapt betyr jo ikke at alle mennesker har skapt kristendommen. Derfor trenger man heller ikke kritisere hele mernneskeheten. Det holder å kritisere de kristne, altså: kristendommen. Skjerpings. 1 Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Dine analyser er så ubalanserte at de blir feil. Religion er langt mindre signifikant enn det du gir inntrykk av. Økonomiske og politiske kår går religion enn lang gang i viktighet. Du fremstår som fundamentalist. En gjennomsnittlig islamist vil fortelle deg at islam skal påvirke både økonomi og politikk, så dette henger i sammen. Se ellers: http://today.duke.edu/2008/03/cprelease.html Conservative Protestants' Religious Beliefs Contribute to Their Low Wealth, Duke Study Shows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå