Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop skrur seg av når strømmen går

Gjest

Anbefalte innlegg

God dag. Når jeg går tom for strøm går datamaskinen min ikke i dvale eller legger seg og sove eller trer inn i ventemodus; den skrur seg helt av på flekken. Når jeg kobler i strøm, må jeg starte det hele på nytt. Ingen ting lagres før det skjer.

Jeg har tar noen turer innom kontrollpanel men har ikke funnet noe om det. Har dere noen forslag til løsningen?

Det er en annen liten ting også. Hver gang den skrur seg av, er jeg også nødt til å rette opp plasseringen av skrivebordsikoner - dette har jeg måttet gjøre en del ganger nå. Hvordan kan jeg få dem til å holde seg der de skal være?

Har dere også noen tips for å gjøre oppstart av tunge programmer raskere? Jeg har hatt datamaskinen i halvannet år nå, og vil det hjelpe om jeg formaterer den? Det går jo ganske raskt da, men det må jo finnes noen supertips. Spesielt er det nyttig når jeg har mange ting som kjører av gangen.

Dette ble tre spørsmål, men det er bare det første som bærer prioritet. HP 625. Veldig fornøyd med den, forresten.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, først og fremst vil jeg anbefale deg til å ta en kikk på strømalternativer (eller hva det nå heter i W7) og se at det ikke er satt en innstilling som får maskinen til å slå av direkte ved strømbrudd.

Hvordan fungerer maskinen hvis du starter den opp kun på batteridrift?

Se i innstillinene i Bios om det kan være relevante innstillinger der som påvirker responsen ved plutselig strømbrudd.

Hva sier batterimåler i windows? Fullt batteri eller tomt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...