tjumsen Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 jeg holder på skal lage til et lite faktura skript , men jeg trenger litt hjelp til å sette forfalls datoen rett .. jeg ønsker at jeg kan sette inn dagens dato og så kan jeg skrive inn antall dager og etter det får jeg en slutt dato . eller at jeg kan skrive inn dagens dato og skriptet regner ut til slutt dato etter fastsatt dager . noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Fakturaprogrammet på jobben har noe sånt noe: <?php // Faktura dato $fd = time(); // Forfalls dato 14 Dager $ffd = time() + (14 * 24 * 60 * 60); ?> Lenke til kommentar
etse Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) se her: http://stackoverflow.com/questions/277247/increase-days-to-php-current-date $Today=date('y:m:d'); // add 3 days to date $NewDate=Date('y:m:d', strtotime("+3 days")); // subtract 3 days from date $NewDate=Date('y:m:d', strtotime("-3 days")); // PHP returns last sunday's date $NewDate=Date('y:m:d', strtotime("Last Sunday")); // One week from last sunday $NewDate=Date('y:m:d', strtotime("+7 days Last Sunday")); Endret 28. februar 2012 av etse Lenke til kommentar
slacky Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Tror dette blir korrekt. function FDate($tfn) { $day = 86400; //dag = sekunder $now = time(); $date = $now+($day*$tfn); return date("d.m.y", $date); } //test echo FDate('14'); Endret 29. februar 2012 av warpie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå