Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet faller ut ved bruk av torrent programmer.

Anbefalte innlegg

jeg har fått et problem i det siste. Problemet er at hver gang jeg tar på feks. Bitcomet. Faller nettet ut. Det har ikke vært et problem før. Jeg har hat samme download speed hele tiden. Men plutselig for noen uker siden falt det ut.

Ruteren: inteno x5668b.

Jeg har også merket at det faller av og til ut uten noen torrent programmer.'

Noe gale med ruter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skift ruter. Den ruteren der er en av de største drit ruterne du får levert av ISP. Hadde samme skiten, og da slo den seg helt vrang med en gang jeg brukte torrent. Ruteren har så lite kraft at den rett og slett ikke klarer å koble til å mange samtidig.

Fikk kontaktet ISP og byttet til et rent modem, og koblet til egen ruter, og da var problemet borte. Jeg gikk for en Netgear WNDR3800

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Skift ruter. Den ruteren der er en av de største drit ruterne du får levert av ISP. Hadde samme skiten, og da slo den seg helt vrang med en gang jeg brukte torrent. Ruteren har så lite kraft at den rett og slett ikke klarer å koble til å mange samtidig.

Fikk kontaktet ISP og byttet til et rent modem, og koblet til egen ruter, og da var problemet borte. Jeg gikk for en Netgear WNDR3800

Takk, Jeg er ikke villig å kjøpe meg en ruter til 500kr og oppover. Fordi at jeg har nextgentel og de skal ha ruterleie. Jeg har også spurt dem og jeg kunne få meg en annen ruter. Nei, det var den beste de hadde og kunne ikke gi meg andre.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Takk, Jeg er ikke villig å kjøpe meg en ruter til 500kr og oppover. Fordi at jeg har nextgentel og de skal ha ruterleie. Jeg har også spurt dem og jeg kunne få meg en annen ruter. Nei, det var den beste de hadde og kunne ikke gi meg andre.

Har også Ngt. Si at du vil ha bare modem, og login infoen fordi du skal bruke egen ruter. Si også at ruteren du bruker nå feiler, og at du ikke vil bruke den i bridge mode da den slår seg vrang.

Et annet tips. Om det er lenge å vente så kan du ringe salgsavdelingen, og be de sette deg over til support. På salg svarer de mere eller mindre med en gang :D

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp nytt rutermodem fra NGT. Hadde en hvit råtten Inteno, men erstatningsmodellen var en ganske så fin Thomson TG787. Den fungerer ganske greit, bortsett fra at jeg hater brukergrensesnittet hvis man skal fikle litt med innstillingene.

Savner min gamle Linksys wrt54gl med DD-WRT. Den var praktisk den!

Lenke til kommentar

Takk for svar. Det som er så greit med inteno ruteren jeg har nå, er at det er veldig lett å få open på playstation. Det som er dårlig er at Jeg har at til og med problemer med å sette porter for VOD (Viasatondemand) Ikke mulig å åpne portene.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Takk for svar. Det som er så greit med inteno ruteren jeg har nå, er at det er veldig lett å få open på playstation. Det som er dårlig er at Jeg har at til og med problemer med å sette porter for VOD (Viasatondemand) Ikke mulig å åpne portene.

Mulig VOD bruker porter som ISP har sperret hos seg. Alle sperrene ligger ikke i ruteren. Du kan jo finne ut hvilken port VOD bruker, og spørre når du først skal få deg ny ruter.

Lenke til kommentar

Mulig VOD bruker porter som ISP har sperret hos seg. Alle sperrene ligger ikke i ruteren. Du kan jo finne ut hvilken port VOD bruker, og spørre når du først skal få deg ny ruter.

Takk takk, men jeg har jo ikke spurt nextgentel via chat siden jeg fikk svaret nei på om jeg kunne få en bedre ruter som ikke blir overbelastet. Nei sa de. Hva skal jeg si for å få en ruter?

Lenke til kommentar

Hvis du klager igjen, så må de nok gi seg til slutt.

Forøvrig er det ikke særlig smart å si at du vil straffe deg selv og ikke skaffe fullgodt internett :-)

I forhold til årsprisen på ADSL, så er det bare peanuts å kjøpe en god stabil router.

Du får en Asus RT-N56U til ca 750kr som tåler 300.000 forbindelser og 800Mbit.

Lenke til kommentar

Tvang dem til å få en annen ruter, de sender en thomson tg789vn. Hvordan er denne?

Jeg fikk en slik for en ukes tid siden, og jeg er ganske fornøyd med den. Fortsatt ubrukelig meny-system på den, ganske irriterende å prøve å fikle litt med innstillinger, åpne porter og slikt.

Men den takler torrents ihvertfall. Dessverre kun 100Mbit på lokalnettet

Lenke til kommentar

Tvang dem til å få en annen ruter, de sender en thomson tg789vn. Hvordan er denne?

Jeg fikk en slik for en ukes tid siden, og jeg er ganske fornøyd med den. Fortsatt ubrukelig meny-system på den, ganske irriterende å prøve å fikle litt med innstillinger, åpne porter og slikt.

Men den takler torrents ihvertfall. Dessverre kun 100Mbit på lokalnettet

Er litt dårlig når jeg kommer innom nett. Hva mener du med "Dessverre kun 100Mbit på lokalnettet"?

Lenke til kommentar

Det går et skille mellom Internett og resten av nettverket ditt.

Som eksempel kan man ha en stasjonær pc med alle filmer på. I tillegg har man en Playstation3 i stua sammen med en liten HTPC, samt en bærbar pc. Lokalnett er det lokale nettverket innenfor husets vegger som binder alle enhetene sammen. Når ruter-modem kun støtter 100Mbit, kan det bli en flaskehals.

Sånn som jeg har tenkt å ha det hjemme vil 100Mbit bli trøbbel. Jeg skal ha en NAS med 4 disker, der absolutt alt av media skal lagres (filmer, tv-serier, musikk), samt backup av program-disker, bilder osv. Så hvis jeg skal se en 3D-film på TV'n via PS3, og en annen leker med pc'n, vil ting hoppe og hakke som en galing pga altfor lav båndbredde.

Så da må jeg kjøpe en GB-switch i tillegg

Lenke til kommentar

Det går et skille mellom Internett og resten av nettverket ditt.

Som eksempel kan man ha en stasjonær pc med alle filmer på. I tillegg har man en Playstation3 i stua sammen med en liten HTPC, samt en bærbar pc. Lokalnett er det lokale nettverket innenfor husets vegger som binder alle enhetene sammen. Når ruter-modem kun støtter 100Mbit, kan det bli en flaskehals.

Sånn som jeg har tenkt å ha det hjemme vil 100Mbit bli trøbbel. Jeg skal ha en NAS med 4 disker, der absolutt alt av media skal lagres (filmer, tv-serier, musikk), samt backup av program-disker, bilder osv. Så hvis jeg skal se en 3D-film på TV'n via PS3, og en annen leker med pc'n, vil ting hoppe og hakke som en galing pga altfor lav båndbredde.

Så da må jeg kjøpe en GB-switch i tillegg

Har også inteno ruteren 100mbit?

Lenke til kommentar

Jepp, alt fra NGT har 100Mbit.

Men så lenge du ikke har en NAS eller annen sentral lagring, og flere enheter som krever massiv datatilgang samtidig har det mindre å si om du kjører på 100 eller 1000 Mbit.

Men det er uansett ikke så dyrt eller vanskelig å fikse, bare å kjøpe en liten switch fra Cisco til 300-400kr.

Lenke til kommentar

Jepp, alt fra NGT har 100Mbit.

Men så lenge du ikke har en NAS eller annen sentral lagring, og flere enheter som krever massiv datatilgang samtidig har det mindre å si om du kjører på 100 eller 1000 Mbit.

Men det er uansett ikke så dyrt eller vanskelig å fikse, bare å kjøpe en liten switch fra Cisco til 300-400kr.

Hva er best inteno ruteren jeg har nå eller Thomson ruteren jeg får?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...