Gå til innhold

Kamptråd: Liverpool - Arsenal

Payung

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hvertfall ikke noe problem med å akseptere at Liverpool ikke lenger hører til Englands 4 beste klubber. Når vi snakker om trofeer, derimot. Historisk sett kan man heller snakke om the Big 3 i antall trofeer - Manchester United (34), Arsenal (25) og Liverpool (33)(regner kun liga, FAcup og ligacup nå). Uten at jeg gidder regne altfor hardt på det, tror jeg Tottenham har fjerde mest engelske trofeer, ikke Chelsea.

Poenget mitt? At "Big4" er et konstruert uttrykk som tar for seg de siste 20 årenes mest suksessfulle klubber i England og slenger på Liverpool fordi vi stort sett ble nr4 og i tillegg har den historien vi har. Personlig kan jeg ikke fordra begrepet.

Aston Villa ligger over spurs. Også burde du vite at overall ligger Liverpool forsatt forann Man Utd, med et trofé :) Snakker vi alle troféer utenom Charity Shield.

Tror uansett på 1-1 denne kampen. Persie og Kuyt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hvertfall ikke noe problem med å akseptere at Liverpool ikke lenger hører til Englands 4 beste klubber. Når vi snakker om trofeer, derimot. Historisk sett kan man heller snakke om the Big 3 i antall trofeer - Manchester United (34), Arsenal (25) og Liverpool (33)(regner kun liga, FAcup og ligacup nå). Uten at jeg gidder regne altfor hardt på det, tror jeg Tottenham har fjerde mest engelske trofeer, ikke Chelsea.

Poenget mitt? At "Big4" er et konstruert uttrykk som tar for seg de siste 20 årenes mest suksessfulle klubber i England og slenger på Liverpool fordi vi stort sett ble nr4 og i tillegg har den historien vi har. Personlig kan jeg ikke fordra begrepet.

Aston Villa ligger over spurs. Også burde du vite at overall ligger Liverpool forsatt forann Man Utd, med et trofé :) Snakker vi alle troféer utenom Charity Shield.

Tror uansett på 1-1 denne kampen. Persie og Kuyt.

Uten at jeg gidder regne altfor hardt på det, tror jeg Tottenham har fjerde mest engelske trofeer skrev jeg, eller? Og jeg skrev også at jeg kun regnet liga samt cupene med flere enn en kamp.

Tror også på RvP-scoring, men satser vel heller på en dobbel av Suarez som motsvar.

Lenke til kommentar

Uten at jeg gidder regne altfor hardt på det, tror jeg Tottenham har fjerde mest engelske trofeer skrev jeg, eller? Og jeg skrev også at jeg kun regnet liga samt cupene med flere enn en kamp.

Tror også på RvP-scoring, men satser vel heller på en dobbel av Suarez som motsvar.

Beklager, skum leste igjenom. Everton ligger vell uansett forsatt over Spurs på liga og cup? Just saying, liker ikke at Spurs får ekstra poeng. Og trodde dere LFC supportere levde på slik statistikk, med alle troféer :)

Lenke til kommentar

Med poengtap her er 4.plassen out of reach.

Enig. Dere er 7,5 (0.5 for målforskjellen) poeng bak 4.plassen nå og dere er avhengige av at både Arsenal og Chelsea (begge på 46p) mister forspranget. Nå møter dere Arsenal innbyrdes i denne og har en hengekamp mot Everton hengende på knaggen, så hvis dere gjør jobben de neste tre ukene så er det nok kanskje mulig. Både Arsenal og Chelsea har en ganske enkel fixturelist ut sesongen og vi vet alle at dere ikke kommer til å vinne alle gjennværende matcher, så det kan bli tight.

Det føles ikke helt som en storkamp når klubbene ligger et lysår bak teten, men betydningen i denne gjør matchen til en belter for meg. Kunne egentlig ikke blitt bedre heller, skal Arsene Wenger omsider knekke sammen og Arsenal miste CL, eller er det £-satsningen til LFC som igjen mislykkes. To klubber som slåss om å være eller å ikke være.Det er begrenset hvor mange år man kan gå uten CL fotball før klubben etablerer seg på nivået under, så det er essensisielt for LFC å få 4.plassen. Amerikanerne er ikke stinn av penger, satsninger som i sommer er nødt til å treffe ellers blir det dårlig butikk og dårlig butikk gir ræva plasser på tabellen.

Holder selvsagt med Arsenal, selv om jeg dessverre tror det blir Pool som vinner. Arsenal og dødball... Nei og nei. Caroll... Men så har jeg troa på Oxlade og Walcott (utorlig nok) mot treige krøker bak hos Pool. Håper Kenny kjører 442 ergo blir LFC overkjørt sentralt og at Song har en stålmatch på defensiven.

Kos at det er tidligkampen på lørdag også forresten, da blir det en fin apetiffer før tidenes PL-søndag. Skal sette meg i sofaen og dune i reiret mitt (sofaen) med god mat og pils.Gleder meg!

Lenke til kommentar

Suarez har scoret 10 mål i alle turneringer denne sesongen, så jeg er ikke voldsomt redd for at han skal greie to i morra.

Det blir en tøff kamp, men Arsenal tar poeng på Klanfield, det føler jeg meg sikker på.

Red.: Ikke like sikker lenger, Rosicky sliter fortsatt med skade og både Vermaelen og van Persie spilte med småskader i treningskampene for landslaget, risiko for at begge må stå over.

JÆVLA LANDSLAGSKAMPER. >:O

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Ser ikke for meg noe annet enn seier mot dette rasistiske all-white laget. Vi dominerer over hele banen. Forsvarsfireren vår består mest sannsynlig av første-4'ern. Midtbanen vår er utrolig sterk med en in-form Rosicky, Arteta og Song. (Kanskje får vi også se Diaby? :) ). Jeg håper Chambo og Gervinho starter foran. Hvis det stemmer at Johnson er ute, skal de få det vanskelig i på kanten(e). Jeg håper bare de setter på Caroll framme, sånn at TV5 kan voldta han i hver eneste duell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Arsenal: Szczesny, Sagna, Koscielny, Vermaelen, Gibbs, Arteta, Song, Rosicky, Walcott, Van Persie, Benayoun.

Subs: Fabianski, Jenkinson, Miquel, Diaby, Oxlade-Chamberlain, Gervinho, Chamakh.

#LFC confirmed: Reina, Kelly, Enrique, Skrtel, Carra, Spearing, Adam, Henderson, Downing, Kuyt, Suarez.

Endret av Payung
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Vi har ikke scoret på Anfield dette året i PL. :lol:

Deilig å spille kamper i ligaen igjen, da! Kom igjen nå, knus Arsenal!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...