eirikol1 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Hei! Har ein nyformatert maskin med Windows 7. Maskina kjører over kabel. Men i det siste så har eg ikkje fått logga på facebook, google, diskusjon.no, battlelog, eller andre sider som krever ekstra krytering. Sider med kryptering tar også veldig lang tid å laste inn. Dette er forferdelig irriterandes, det er snakk om ein stasjonær maskin som eg brukar stort sett heile tida når eg er heime. Har boota maskina i Linux, og her har alt fungert fint! Til og med mens Linux har våre boota i Virtual Box. Verken antivirus (I dette tilfellet Microsoft Security Essentials) eller Windows Defender lar seg oppdatere. Trykker på update, og den går gjennom og scaner etter nye oppdateringar, laster ned, og "installerer" men når proessen når 100% ferdig, så står update knappen der fortsatt. Applikasjoner som Spotify og Skype fungerer heilt fint. Antivirus har blitt reinstallert, og eg har prøv å installere updaten manuelt!, nettlesar har også blitt reinstallert, Google Chrome, Og maskina har selvfølgelig blitt restarta. Har også prøvd med Internett Explorer, og alt er heilt likt. Nyaste forandring på maskina må vere installasjon og cracking av Alan Wake, ellers er det program som eg har hatt før formatering, Adobe Master Suite, LightWave og Cinema 4D. Fekk også opp eit eller anna med sertifikata mine gjennom Java. I håp om at det var java som var problemet så har eg avinstallert Java., har derimot ikkje prøvd å reinstallere. På andre maskiner fungerer alt fint! Hadde litt små problem med å logge på diskusjon med Mac'en, bruker Chrome her og så eg har mulighet til å synkronisere bokmerker ect. mellom maskinene mine. Dei andre maskinene med Windows 7 (eigd av søstrene mine) ser også ut som om dei funka, i og med at dei ikkje har komt skrikande med pcen og bedt meg om å fikse det. Har fint lite lyst til å formatere maskina igjen, ettersom det er litt arbeid å få in alt på ny. Takker for all hjelp! - Eirik Endret 28. februar 2012 av eirikol1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Scann for malware: http://www.eset.no/trusselsenter/onlineskanner/ Sjekk HOSTS-filen på maskinen og prøv winsockfix. Prøv også å slå av softwarebrannmuren. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Jo, HOST fila er modifisert! ska ordne det straks og prøve! Har du det som skal orgnialt vere inni HOST-fila? Endret 28. februar 2012 av eirikol1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 # Copyright © 1993-2009 Microsoft Corp. # # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows. # # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each # entry should be kept on an individual line. The IP address should # be placed in the first column followed by the corresponding host name. # The IP address and the host name should be separated by at least one # space. # # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual # lines or following the machine name denoted by a '#' symbol. # # For example: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host # localhost name resolution is handled within DNS itself. # 127.0.0.1 localhost # ::1 localhost Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Når den er blitt endret, så er det desto viktigere å scanne maskinen for malware/virus. Det er ikke tilfeldig at adgangen til antivirus er blokkert. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Det lønner seg å restarte maskina - starte opp i safemod med nett før man tar en onlinescan. (ofte F8 under oppstart) Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Skanner med ESET no. Ser ikkje ut til at å gjennopprette HOST-fila fiksa noke.... Winsockfix finner eg heller ikkje. Er dette noko eg må laste ned? Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Det lønner seg å restarte maskina - starte opp i safemod med nett før man tar en onlinescan. (ofte F8 under oppstart) Kor mykje har dette å sei? såg ikkje posten før no... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Da er man sikker på at ikke noe ligger og lurer som ødelegger for et reellt scan blir gjort 1 Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Da er man sikker på at ikke noe ligger og lurer som ødelegger for et reellt scan blir gjort Hmm... for evt. ta ein scan etterpå. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Okay... no har eg kjørt Winsockfix, ESET, resetta HOST-fila, og skrudd av brannmuren.... og ingenting har fungert.... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Prøvd å gjennoprette fra et gjennopprettingspunkt fra før utfordringene oppstod? Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Prøvd å gjennoprette fra et gjennopprettingspunkt fra før utfordringene oppstod? Nei, desse blir vell laga for kvar gong du installerer eit nytt program? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Tror du skal poste i "antivirusdelen" av forumet. Gutta der er mye bedre på slike problemstillinger. Jeg tror nok det er nedlasting og installasjon av software fra tvilsomme kilder som er problemet. Du bør være svært forsiktig når du skal gjøre slikt. Lønner seg å lese kommentarfelt nøye og velge f.eks TPB. Videre må man scanne alle filene når man har lastet de ned. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Det er no godt mulig. Men no er eg møkka lei heile greia så eg tar å formaterer maskina ettersom gjennoppretting heller ikkje såg ut til å lause problemet. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Okay... win7 ser ut til å vere heit på trynet, installerte Win8 og her fungerer alt som det skal, vist vi ser vekk i frå alle bugsa... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå