Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Komme meg vekk, oppleve noe nytt

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Vil være anonym, så velger å poste det her.

Slet lenge med depresjoner og selvmordstanker, heldigvis klarte jeg å se at selv om livet er jævlig, så er døden verre.

Uansett, begynner å bli deprimert igjen, fordi at alle de gamle greiene kommer opp igjen. Så trenger rett og slett å komme meg ut, oppleve noe nytt (snakker ikke om å dra på fest eller kino, men verden) og vekk fra alt faenskapet, kanskje til og med "finne meg selv".

Vet noen hva jeg kan gjøre? Jeg vil liksom ikke rømme hjemmefra, men vil allikevel komme meg ut og oppleve verden. Jeg er under 18 år forresten. Faktisk så synes jeg at det å gå i skogen eller fjellene er ganske avslappende og liker å ta noen lange turer (ved siden av å trene) en gang i blant for å koble av fra hverdagen.

Har noen, noen ideer til hva jeg kan gjøre? Jeg har fritidsaktiviteter ved siden av skolen som jeg synes er morsomt, så dere trenger ikke å komme med tips om det.

Postet av anonym: f10e1e77b6953f5998724d7d30ba15e6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk forresten ideen da jeg leste i en tråd tidligere om en som ville ta selvmord, og det var en som la ut et bilde som viste at du kunne gjøre som du ville.

Og en annen ting: Har dere noen tips til hvordan man kan gråte? Høres utrolig merkelig ut, men klarer ikke å gjøre det, men har så forferdelig lyst.

Vil egentlig i bunn og grunn bare komme unna situasjonen jeg er i nå for øyeblikket, trodde det var ferdig, men det har ødelagt alt sammen som jeg hadde kjært, jeg har mistet alt på en måte. Jeg må bare oppleve nye ting, for å komme meg over det som har skjedd.

Lenke til kommentar

Hvis du er gammel nok så tiden er inne for sesjon og førstegangstjeneste, sats på forsvaret!

Der får du trent, noe som bygger opp selvtillit, du opplever masse spennende, du får virkelig prøvd ut hvor langt du kan presse deg og det er et utrolig bra miljø i forsvaret noe som jeg vil si er bra for depresjon. Jeg også hadde depresjon da jeg gikk inn i forsvaret og har ikke slitt med det siden jeg begynte i forsvaret.

Som du sa at du ville vekk, men ikke rømme hjemmefra, i forsvaret kommer du deg "vekk" og du rømmer ikke hjemmefra.

Lykke til!

Endret av Lommebok
Lenke til kommentar

Hvis du er gammel nok så tiden er inne for sesjon og førstegangstjeneste, sats på forsvaret!Der får du trent, noe som bygger opp selvtillit, du opplever masse spennende, du får virkelig prøvd ut hvor langt du kan presse deg og det er et utrolig bra miljø i forsvaret noe som jeg vil si er bra for depresjon. Jeg også hadde depresjon da jeg gikk inn i forsvaret og har ikke slitt med det siden jeg begynte i forsvaret.Som du sa at du ville vekk, men ikke rømme hjemmefra, i forsvaret kommer du deg "vekk" og du rømmer ikke hjemmefra.Lykke til!

Har lenge tenkt på å være i forsvaret ja :) Som sagt så liker jeg også å koble av i naturen, men dessverre så må jeg vente 2-3 år før jeg kan være i forsvaret. Men er jo det beste alternativet jeg har foreløpig.

Du kan bli student, og dra til en by som er langt langt borte.F.eks Bodø.

Ja tenkte på å flytte til bergen for å studere ved NHH. Hvordan muligheter er det i feks utlandet? Kanskje jeg kan emigrere til Tyskland eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Begynn på folkehøyskole, artigste jeg har vert med på. Visst du velger ei friluftslinje, så er det akkurat som militæret, bare uten alt det kjipe. :)

Hehe jeg har også lyst på en del av det "kjipe" ;) Og hvis jeg hadde studert så måtte det ha vært noe innenfor økonomi og/eller samfunnsfag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...