Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å hatt iPaden siden lanseringsdatoen i Norge, kan jeg si at iPaden blir varm. Hadde min Macbook Air blitt så varm så hadde viftene gått på. Det er ikke ubehagelig, men temperaturen er høyere enn håndflaten min.

 

Mitt problem med den nye iPaden handler kun om en ting. Nemlig ladetid. Det tar en evighet å lade iPaden; og hvis jeg i tillegg bruker iPaden under lading, opplever jeg faktisk at den ikke klarer å lade.

 

Det er en utrolig flott enhet å bruke til det meste, men jeg er overrasket av at Apple ikke har en kraftigere lader når batterikapasiteten er doblet.

 

Som et siste spørsmål: noen som vet om en kraftigere lader?

Lenke til kommentar

Synes det er fjollete at Ipaden ikke lades hvis man bruker den mens den står til lading men når det kommer til ladetid så min bruker ca fem og en halv time fra 0% til 100%,synes ikke det er unødvendig lang tid for å lade et batteri på den størrelsen.

Lenke til kommentar

Mye koster det å få bytta skjermen a? Greide å knuse et hjørne.... -.-

jentungen klarte å få iPad 2'en ut av beskyttelsen og miste den i flisgulvetet utenfor soverommet. Hele skjermen knust. Har bestilt tape, verktøy og skjerm fra en ebay selger. 193 kr inkludert frakt. Virket ikke spesielt vanskelig å fikse selv.
Lenke til kommentar

For min del begynte det med iPod mini, uten at den gjorde et veldig minneverdig inntrykk på meg. Noen år senere kom iPhone, som jeg bestillte fra USA. Den ble oppgradert til 3GS da den kom ut. Jeg kjøpte så iPad, og hadde fortsatt windows desktop og laptop. Etter hvert kom også iPhone 4 (som jeg hittil er mest fornøyd med), og iPaden og laptopen ble solgt, begge erstattet av en MBP 13", som jeg er storfornøyd med. Desktopen er fortsatt Windows og kommer til å forbli windows. Min personlige mening er at Windows fungerer bedre på desktoper, spesielt med mitt bruksmønster. Det gir også langt bedre utvalg enn Apple-produkter, samt enormt mye bedre pris/ytelse-forhold, som er min desidert høyeste prioritering. På laptop-siden derimot, der er det OSX som gjelder. Mer sømløst, integrert og i mine øyne, enormt bra forhold mellom pris, ytelse, design og formfaktor. Jeg har Windows 7 via bootcamp på macen, og bruker dette innimellom, da som oftest til spilling hvis jeg ikke har desktopen tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei i påsken!

 

Jeg sliter med å få overført filer fra iPhone 4 til iPad'en min(den nye). Det skal vel skje automatisk i samme nettverk? Jeg mener å ha huket av og satt opp for dette, men om noen vet noe jeg kan ha glemt e.l så rop ut. Hvordan setter jeg egentlig opp dette? Gjelder for bilder og videofiler, samt filer fra Garageband.

 

Takker for svar, og en forttsatt god påske :)

Lenke til kommentar

Da har jeg brukt ipaden min siden lanseringsdato og tror jeg kan si litt om den.

Akkurat der har apple truffet langt nærmere blinken en noen andre.

 

Batteriet; er meeget overasket hvor lenge den holder. Jeg er ikke akkurat den "ipad gamerern" selv om jeg har kjøpt de fleste hits på app store. Spiller kanskje maks en time eller mindre om dagen i snitt og den holder mer en 10 timer. Ved bruk av lette spill, surfing, spotify og youtube (på 3 timer!)

og da ble den lånt bort hvor den skulle brukes bare til youtube. alt i alt = 25 timer og 10 av de timene sov den (brukte stoppeklokke :))

 

Kamera, den fikk jeg testet da jeg ikke fant nøyle utenfor huset og måtte stå der i en time :))

Da ble det fort noen bilder og litt redigering, bare litt da jeg trykket bare på en knapp for å gjøre bilder enda mere fruity og det blir de tro meg.

 

Skjermen er enkelt og greit best. Den er rett og slett deilig å se på og forskjellen ser du lett etter

bruk av ipad 2 eller andre brett. Nytelse å se film i hd e.t.c.

 

At den blir varm, ja det gjør han men ikke ved normalt bruk og jeg er klar over at alle har forskjellig oppfattning av hva som er normalt, for min del er det ikke flere timers spill men mer surfing,div apps,spotify, film på nett. Hvis den blir ”varm” da er det etter en halv time med noen gode spill og det er ikke noe jeg merker til eller noe ubehagelig, det er en maskin og da er jeg ikke overasket at den stiger i temperaruten når du kjører noe mer avansert og krevende process. Så akkuratt den her synes jeg er litt overdrevet.

 

Lading, det tok 6 t 30 minutter får å lade den opp fra 0-100% og da ble den brukt i ca 45 min underveis. Apple kan komme med hvilken som helst forklaring, men det er mye, spesielt hvis du er på reise.

 

Siri, skal ikke si at jeg savner den veldig men hva i …, var det så vanskelig å få den inn på ipad?

 

In the end, er jeg veldig fornøyd med kjøpet. Den fungerer som den skal, ingen ukjente rare systemfeil eller hakking, d e n e r s m o o t h.

 

Det var det, da sa jeg litt :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det kommer an på hvor stor ladestrøm batteriet takler. Batteriet i iPad er litt spesielt ved at cellene er veldig flate, mulig det resulterer i at de takler lavere ladestrøm enn de i MBP?

 

Det kan også hende at batteriet takler litt høyere ladestrøm, men at det bare ville føre til marginalt kortere ladetid. En dobling av ladestrøm vil i praksis ikke gi en halvering av ladetiden.

Lenke til kommentar

Hvis lederne er underdimensjonerte vil man få spenningsfall og varmgang.

Det er snakk om så kort strekk at det har ingenting å si i praksis, og man kan nok regne med at hele laderens effekt er til rådighet for lading.

 

Ladeelektronikken i iPaden er det som begrenser ladestrømmen, laderen sørger bare for at den har 10 Watt til rådighet.

Lenke til kommentar

Da har jeg bannet i kirka og kjøpt meg en iPad, fikk den rett før påske og er veeeeldig fornøyd! :)

Men en ting plager meg, det er et lite rusk på innsiden av skjermen.. Sjekket det i mikroskop på jobb, og det vises tydlig at det er under skjermen. Det er ikke stort men det er utrolig irriterende, la vel merke til det etter 3-4 timers knoting og leking med pad'n.

 

Noe håp om å få hjelp ifra Apple?

 

Btw, har et lite scenario jeg trenger tips til:

 

Er det mulig å få "airplay" fra spotify på iPad'n til PCen som står tilkoblet anlegget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...