Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Den har jo blitt oppgradert innvendig, det er designet som ikke er endret - mulig noen savner dette.

Men jeg ser virkelig frem til iOS6 (evt en stor oppdatering av iOS5) til sommern mer enn at de skal forandre design kun for å forandre, når det som er nå fungerer knall.

 

Men er vel smak og behag :)

Lenke til kommentar

Er ingenting jeg savner spesielt. Føler bare at når man først lanserer et nytt produkt må det være en god del flere forbedringer enn høyere oppløsning.

 

Jeg vil nå kalle dobbelt så mye minne og ny grafikkprosessor for forbedringer, men du er kanskje uenig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvilken nytte har man vel av det på en tablet? Er jo bare mulig å spille småspill uansett

 

Ja. Den har jo blitt oppgradert innvendig, det er designet som ikke er endret - mulig noen savner dette.

Men jeg ser virkelig frem til iOS6 (evt en stor oppdatering av iOS5) til sommern mer enn at de skal forandre design kun for å forandre, når det som er nå fungerer knall.

 

Men er vel smak og behag :)

 

Ja, håper iOS6 blir litt mer likt Android (om jeg får lov å håpe). Angrer egentlig litt på at jeg ikke kjøpte Samsung Galaxy Tab 10.1 istedet for iPad 2

Lenke til kommentar

Det er ingenting "revolusjonerende" med iPad (3) kontra andre nettbrett på markedet eller iPad 2. Men de har nå tross alt levert en fantastisk skjerm med en voldsomt høy og på mange måter "revolusjonerende" oppløsning og skjermen er tross alt 90% av et nettbrett.

 

Samtidig så er jo stort sett alt "under panseret" oppgradert, det er dobbelt så kraftig skjermkort, det er støtte for dual-cell HDSPA, HDSPA+ og LTE (ikke at LTE hjelper stort utenfor USA i denne omgang), det er nytt trådløst NIC, det er et vannvittig stort batteri som har dobbel effekt sammenlignet med det du finner i iPad 2 så når alt kommer til alt så er vell nesten det eneste som ikke har blitt oppgradert selve designet og utseende og jeg ser ikke helt hvorfor Apple på død og liv skal bytte det hele tiden og bryte med kompatibilitet med etuier osv..?

 

 

Programvaren er identisk, men programvare og maskinvare er nå to forskjellige ting og iOS 6.0 kommer til sommeren sammen med iPhone 5. Ser ikke helt hvordan en iPad (3) ikke skal kvalifisere som en produktoppgradering? Vi snakker jo en oppgradering og ikke et nytt produkt, og hva har konkurrerende produsenter i markedet kommet med av oppgraderinger som er større enn hva vi ser fra iPad 2 til iPad (3)?

 

Dessuten så er det jo ikke sånn at man må oppgradere hver gang det kommer en oppgradert versjon, som flere ser ut til å legge opp til og tror? Greit at man selv kanskje ikke ser det helt store med iPad (3) men å si at det ikke er noen oppgradering vitner om inkompetanse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå er jeg mildt sagt irritert, jeg er på min andre iPad med feil. Den jeg fikk forrige fredag hadde støv under skjermen, fikk bytteenhet i dag, og den er det mørke/døde piksler på, i to klynger. Enda en bytteenhet er bestilt fra Humac.

Kan noen av dere andre ta opp en app med hvit bakgrunn, og se om dere ser mørke/døde piksler der? :)

 

Har to døde pixler på toppen av skjermen, under kameraet. Er så små at jeg har problemer å finne dem igjen når jeg skal se på dem. Så jeg kommer ikke til å gjøre noe med det.

 

Bruker den siden her btw til å sjekke det, ligger noen farge bilder der som du bare lagrer på padden.

 

http://www.theipadguide.com/content/ipad-dead-pixel-test-how/7171269

Lenke til kommentar

Hva skal en si om Android baserte nettbrett og telefoner da som det kommer en haug av hvert år......

 

Ehhhm.. nå er det ikke akkurat xx antall firmaer som lager iOS baserte enheter heller da.

 

Nei det et det jo ikke, og takk høyere makter for det. Er bare det at mange klager på at Apple kommer med en ny utgave hvert år når konkurrentene kommer med en haug hvert eneste år av varierende kvalitet. Blir litt som å klage på tv produsentene for at dem lager nye modeller hvert år.

Lenke til kommentar

Og hvilken nytte har man vel av det på en tablet? Er jo bare mulig å spille småspill uansett

 

Ja. Den har jo blitt oppgradert innvendig, det er designet som ikke er endret - mulig noen savner dette.

Men jeg ser virkelig frem til iOS6 (evt en stor oppdatering av iOS5) til sommern mer enn at de skal forandre design kun for å forandre, når det som er nå fungerer knall.

 

Men er vel smak og behag :)

 

Ja, håper iOS6 blir litt mer likt Android (om jeg får lov å håpe). Angrer egentlig litt på at jeg ikke kjøpte Samsung Galaxy Tab 10.1 istedet for iPad 2

 

Skjer aldri.

Lenke til kommentar

Jeg husker mitt første møte med Apple. Bestilte meg en førstegenerasjons iPhone fra USA, og var fornøyd med alt unntatt touch-skjermen (den fungerte dårlig i kulde for meg).

 

Etter det har jeg hatt en haug med telefoner, og de siste årene har jeg sverget til Android telefoner. Helt til jeg nå har fått tak i en iPad.

 

Oh loooooord! Aldri har det fristet mer å gå tilbake til iPhone...

 

Personlig er jeg skjeleglad for at det var iPad, og ikke et Androidbasert nettbrett jeg gikk for. Kvalitetsfølelsen er umatchet fra noen andre jeg har prøvd, og brettet er så raskt og responsivt at det er kriminelt.

 

Synes folk i det minste skal gi produktet en sjanse før de dømmer det nord og ned :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Problemet er at du ikke har valgt iPad. Du har blitt smittet eller påvirket av de religiøse fanatikerne som tilber Steve Jobs og alt Apple lager. Du har derfor blitt lurt til å kjøpe ett produkt og ett innelåst os, som er svakere på alle områder enn google's android og diverse android nettbrett. I tillegg gir du nå penger til en egoistisk megabedrift som ikke tenker på annet enn penger, og som bruker asiatisk arbeidskraft for å gjøre pengeboken enda større! I tillegg så vil du etterhvert ha kjøpt apps for flere 100 kr noe som gjør at du aldri i livet vil ta kostnaden ved å flytte til en annen plattform noensinne. Så nå har du dømt deg selv til ett helvete med underlegne, overprissede produkter i all evighet. Jeg bor selv her så vet hva jeg snakker om. Gratulerer :)

 

Skrevet på iPad fra solveggen på terrassen :)

Tro om jeg selv makter å beholde iPad 2 til ipad 4 kommer. Blir vel til jeg får sett skjermen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...