Gå til innhold

The new iPad - tråden

D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

1. 1. Skal du ha iPad 3?

• Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at det skulle komme i iOS 5, men at det ble stoppet.

Passordet er jo tross alt en sikkerhetsforanstaltning, men spesielt morro er det ikke å måtte skrive det inn hver gang.

Hadde de heller somlet seg til å kunne ha flere brukere med egne innloggingspassord kunne de sløyfet hele passordet i butikken :)

Det er helt klart at det er for sikkerhetens skyld at passordet må tastes inn hver gang, men som på telefoner, må jeg taste inn PIN-koden når jeg slår den på. I tillegg skulle jeg heller sett at passord-funksjonen til AppStore f.eks. ble deaktivert ved bruk av kodelås el.l. Om ikke annet synes jeg sikkerhetsfunksjoner må kunne gjøres utfra den enkeltes vurdering, herunder at det skulle vært en valgfri funksjon.

Men som du sier, så har det versert rykter om at dette skulle bli utbedret ved iOS5, noe som åpenbart ikke ble tilfelle. Får bare krysse fingrene for at det kommer ved neste update :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som veit om det er mulig å slippe å skrive det forbanna passordet hver gang man skal kjøpe/laste ned noe på AppStore?

Jeg vil heller bruke litt lenger tid på å få lastet ned noe, enn at hvem som helst kan kjøpe hva som helst, og umiddelbart belaste kortet mitt. :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo at jeg er i mindretall hva gjelder valgfrihet. Jeg ser selvfølgelig poengene deres, men når padda kun ligger hjemme å slenger f.eks. eller andre steder hvor man har 100% kontroll (man bestemmer jo selv hvilke kompiser man drar med inn), så synes jeg det er unødvendig.

Men igjen, om man selv kunne velge hvorvidt man ønsket denne funksjonen aktiv, så kan man selv gjøre sin egen vurdering og valget deretter.

Lenke til kommentar

Huff, da kom jeg til å tenke på alle søksmålene fra de som ikke helt klarer å kjøre heis og tygge tyggegummi samtidig der borte i USA, de vil jo gå rett i baret, med mindre Apple klasker på dugelig med warning stickers både på esken og selve iPaden :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo at jeg er i mindretall hva gjelder valgfrihet. Jeg ser selvfølgelig poengene deres, men når padda kun ligger hjemme å slenger f.eks. eller andre steder hvor man har 100% kontroll (man bestemmer jo selv hvilke kompiser man drar med inn), så synes jeg det er unødvendig.

Men igjen, om man selv kunne velge hvorvidt man ønsket denne funksjonen aktiv, så kan man selv gjøre sin egen vurdering og valget deretter.

Nei, for da vil 99% ikke bry seg om å slå den på, og dermed får Apple ørten tusen unødvendige søksmål fra foreldre som "glemte å slå av ipadden" og ungene har gått berserk på spillsjappa med deres kredittkort.

Lenke til kommentar

Nå kjører nå både Android, Bada og Windows Phone med valgfrihet på slikt, og kan ikke huske å ha lest én enste sak på mobilrelaterte sider at det noen gang har skapt problem. Så da tenker jeg som så at når over majoriteten av mobiler har den muligheten uten at søksmålene tilsynelatende hagler, så burde jo Apple klare det like bra om ikke bedre. Igjen, det kommer nok ved en senere oppdatering, og lite vi får forandret her, så tror vi legger ned diskusjonen eller kjører egen tråd evt :)

Lenke til kommentar

Har hørt det tar lang tid å lade den nye iPaden men min lades på omkring fem og en halv time fra 0% til 100%..synes ikke det er så ille,regnet med at det tok en del lengre tid en det tar å lade en iPad 2.

Fra stikkontakt eller pc?

Lenke til kommentar

Stikkontakt vil jeg tro. Ladet min iPad 3 for første gang i natt. Ser ikke problemet at det tar "lang" tid å lade, egentlig. Man kan ikke både ha svært batteri som skal powere Retina-skjermen, samt opprettholde den gode batteritiden fra tidligere versjoner, i tillegg til å kunne lade den på "kort" tid.

Lenke til kommentar

Fra stikkontakt ja,klarer ikke se det som veldig lang ladetid når man tenker på hvor stort batteriet som sitter i iPaden er nei...er generelt meget fornøyd med den nye iPaden,har ikke en av disse såkalte feilene som man laget så mye blest over.

Lenke til kommentar

Nå er jeg mildt sagt irritert, jeg er på min andre iPad med feil. Den jeg fikk forrige fredag hadde støv under skjermen, fikk bytteenhet i dag, og den er det mørke/døde piksler på, i to klynger. Enda en bytteenhet er bestilt fra Humac.

Kan noen av dere andre ta opp en app med hvit bakgrunn, og se om dere ser mørke/døde piksler der? :)

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...