Gå til innhold

The new iPad - tråden

D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

1. 1. Skal du ha iPad 3?

• Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen en link på eBay til beskyttelsefilm på baksiden som dere anbefaler? Har bestilt iPad og får den på torsdag, å tenkte det kunne være greit og få på litt beskyttelse. Har allerede bestilt fremme itilegg til smartcover.

Lenke til kommentar

Må si at det er en fryd å lese bøker på denne skjermen! Bare synd at elektroniske bøker er latterlig priset med tanke på at det er elektronisk distrubisjon, og det at det er 25% moms på elektroniske bøker når bøker i utgangspunktet ikke er momspliktig engang gjør jo bare dumt verre..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Er det noe mulighet å få sett livestream fotball kamper på iPad?Sidene jeg pleier å bruke på pc krever jo flash

TV2 sumo / TV2 sporten.

Viaplay

Altibox Chill.

Koster ikke det da?

Klart det koster penger. Det er jo en betalingstjeneste. Eneste lovlige måten å se gratis PL på er vel å gå på en pub eller et sted som viser fotball.

Men når det er sagt, så finnes det sikkert noen streamesider på nettet som ikke er Java...

Lenke til kommentar

Kunne noen som er litt mer erfaren og dreven enn meg kommentert litt rundt iBooks vs Kindle på iPad? Ser jo en stor fordel med Kindel i form av det kan lastes ned og leses på alt fra Windows, OS X, iOS, Android og alt mulig rart mens iBooks er låst til utelukkende iOS og kan ikke engang åpnes i OS X?

Er der andre fordeler og ulemper med den ene løsningen kontra den andre? For uten om at jeg tydeligvis må innom Amazon sine nettsider for å handle til Kindle på iOS kontra på Android hvor du kan handle rett i applikasjonen sånn som du kan med bøker til iBooks på iOS.

Lenke til kommentar

Kunne noen som er litt mer erfaren og dreven enn meg kommentert litt rundt iBooks vs Kindle på iPad? Ser jo en stor fordel med Kindel i form av det kan lastes ned og leses på alt fra Windows, OS X, iOS, Android og alt mulig rart mens iBooks er låst til utelukkende iOS og kan ikke engang åpnes i OS X?

Er der andre fordeler og ulemper med den ene løsningen kontra den andre? For uten om at jeg tydeligvis må innom Amazon sine nettsider for å handle til Kindle på iOS kontra på Android hvor du kan handle rett i applikasjonen sånn som du kan med bøker til iBooks på iOS.

Jeg ville bare gått for kindle i første omgang da man nesten er garantert å få med seg bøkene sine en del år i framtiden på enhvert os man måtte bruke. Synes Kindle var like god å lese med. Hadde selv foretrukket om det var en løsning med like stort utvalg som solgte bøkene i et drm fritt format man selv kunne sikkerhetskopiere. Hvis noen har noen forslag der setter jeg pris på det.

Må foresten skryte av en vanvittig god leseopplevelse på den nye ipaden :)

Lenke til kommentar

Du kan glemme norsk fotball / tippeligaen foreløpig dessverre.

egentlig det er engelsk Premier League jeg ser på, pleide å se på nettsidene som justin.tv osv

Justin.tv har jo en app til ipad, men den koster 70 kr

Du kan glemme norsk fotball / tippeligaen foreløpig dessverre.

egentlig det er engelsk Premier League jeg ser på, pleide å se på nettsidene som justin.tv osv

Justin.tv har jo en app til ipad, men den koster 70 kr

ok jeg får prøve den takk;)

Lenke til kommentar

Må si at det er en fryd å lese bøker på denne skjermen! Bare synd at elektroniske bøker er latterlig priset med tanke på at det er elektronisk distrubisjon, og det at det er 25% moms på elektroniske bøker når bøker i utgangspunktet ikke er momspliktig engang gjør jo bare dumt verre..

Om valget står mellom Kindle og Ipad så velger jeg Kindle til lese bøker. iPaden blir for stor og tung til å holde komfortabelt. Hadde Kindle på ferie i vinter og det skjermen var helt glimrende i sollys.

Lenke til kommentar

Inntil nylig kunne man ikke fjerne DRMen på iBooks, men det kan man nå. Det gjorde iBooks totalt uaktuelt for meg. Men tror jeg holder meg til å kjøpe fra Amazon da man lett får refundert pengene hvis det er en dårlig ebok med feil i.

iBooks DRM kan fjernes med Requiem, mens Kindle fjernes med unswindle.

Lenke til kommentar

hei, jeg har ipad3, som jeg kjøpte her i USA, og er kjempefornøyd. Hadde fra før Asus Prime. Alt går raskere og bedre på iPaden. Ble litt skuffet der egentlig i forhold til maskinvaren. Når det er sagt, kan noen anbefale en app, gratis eller ikke, som kan gjette ord for meg når jeg skriver e-post på iPAD3? I Android så har vi jo Swiftkey til det, men jeg kunne ikke finne noen swiftkey versjon.

Noen som har et bra bluetooth keyboard å anbefale?

Lenke til kommentar
Er det noe mulighet å få sett livestream fotball kamper på iPad?Sidene jeg pleier å bruke på pc krever jo flash

TV2 sumo / TV2 sporten.

Viaplay

Altibox Chill.

Koster ikke det da?

Klart det koster penger. Det er jo en betalingstjeneste. Eneste lovlige måten å se gratis PL på er vel å gå på en pub eller et sted som viser fotball.

Men når det er sagt, så finnes det sikkert noen streamesider på nettet som ikke er Java...

Hørt om flashstøttende browser apps? iSwifter, Photon, Skyfire eller Cloud Browse. De funker.

Edit: Anbefaller Skyfire.

Endret av SamLamberts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...