Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et par videoer som fungerer fint i iTunes og på iPaden, eneste er at lyden er borte. Er den enkel måte og kun få konvertert lyden på?

 

EDIT: Jeg kan nevne at filene fungerer fint i Quicktime men lyden er borte i iTunes.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Er egentlig ganske uenig AllFather, jeg har iPad2 også (som riktignok samboern har tatt over). Men bare skjermen alene gjør den utrolig mye bedre å bruke - synes jeg iallefall.

 

Helt enig! Frydet meg over den gode skjermen hele helgen. I tillegg syntes jeg den er noe kvikkere på noen ting enn min x.iPad2. Ikke dramatisk, bare bittelitt. F.eks. VG+ lugger nesten ikke lenger.

Lenke til kommentar

I dag ble jeg ihvertfall 100% klar over at flash er ubrukelig. Var noen steder jeg savnet det. Skulle se en livestream på own3d.tv. Og så tenkte jeg faen, de bruker flash, neida funka helt find på ipaden det.

 

Nå er det ingenting jeg savner grunnet flash.

 

Folk også som ikke ser wow faktor på skjermen burde gå på fulle nettsider. ikke tablet.vg.no for eksempel. Men nytimes og theverge fks, så samtidig på ipad 2 eller 1, for meg er det temmelig syk forskjell. Er så ufattelig crisp

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på varmen, hvordan tror dere det blir feks man er i utlandet, sitter i solen i sånn 35-40C. Hvordan går det med Ipaden da hvis den blir varm uten noe form for oppvarming av lys, også steiker den i solen? Vil den ikke slå seg av da, gjerne litt kjappere, sånn som pleier å skje å skje med gamlere modell?

 

Og er det noen som vet hvordan denne nye iPaden er i sollys? Satt mot solen i helgen med iPad 1, og det var ikke så lett å se, selv med 100% brightness.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Denne appen obligatorisk :

AV Player HD

http://itunes.apple....d407976815?mt=8

Den appen kjører det som er av filer, og du kan i tillegg laste ned filmer, musikk etc. fra pc'en/NAS'en om du har satt opp FTP-server. Kan også anbefale filebrowser for å hente filer mellom iPaden og pc'en :)

Hjelper vel kanskje lite når det programmet der kan kjøre MKV (utenom MP4) og alt det andre så lenge det ikke er støttet i fra hardwaren.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Denne appen obligatorisk :

AV Player HD

http://itunes.apple....d407976815?mt=8

Den appen kjører det som er av filer, og du kan i tillegg laste ned filmer, musikk etc. fra pc'en/NAS'en om du har satt opp FTP-server. Kan også anbefale filebrowser for å hente filer mellom iPaden og pc'en :)

Hjelper vel kanskje lite når det programmet der kan kjøre MKV (utenom MP4) og alt det andre så lenge det ikke er støttet i fra hardwaren.

 

 

*Støtte i programvaren / operativsystemet tenker jeg vi sier.

 

Stemmer at 1080P av diverse formater utenom MP4 fungerer dårlig uten maskinvare aksereling fra programvaren, men 720P ser ut til å fungere fint heldigvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...