Gå til innhold

The new iPad - tråden

D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

1. 1. Skal du ha iPad 3?

• Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor bestilte du fra og hvor bor du?

Midt på tykkeste vestlandet. Normalt vil ikke pakke som går over natten til Bergen bli skannet og sendt videre før mandag morgen, og derfor rekker det ikke utkjøring med landpostbud før tirsdag morgen.

Nå er pakken skannet i Bergen i dag 10:58, så jeg kan jo være heldig og de har lagt den på bilen nordover i dag - da har jeg pakken i morgen. Nå står det ankommet og BLIR videresendt, så da er det mulig den fortsatt ligger i en tralle i Bergen og da blir det vel ikke kjørt biler igjen før mandag. I beste fall kjøres det nordover i helgen og jeg har den på mandag, men sannsynligvis ikke før tirsdag.

Lenke til kommentar

Noen som har et bra heldekkende cover/mappe å anbefale for iPad? Jeg kommer nok til bruke iPad'en dalig til og fra jobb (tog), og faren for at den raskt blir slitt er absolutt tilstede.

Liker magnet-prinsippet, men ser ikke ut til at noen "mapper" har dette, men er rimelig fersk på dette :)

Lenke til kommentar

Tok meg en tur til Eplehuset her i Trondheim for å se på den nye padden, og ble ikke så imponert som jeg trodde jeg skulle bli. For all del, det er en forbedring, den er like rask, om ikke raskere, kameraet er mye bedre og skjermen er selvsagt også mye bedre. Likevel, jeg hadde håpet at jeg skulle få samme følelsen som jeg fikk da jeg første gang prøvde Retina-skjerm på iPhone 4, men det fikk jeg ikke. Det var mer behagelig å se på, kanter var jevnere osv, men jeg opplevde det ikke som veldig imponerende eller, for meg, en stor forbedring.

For all del, jeg vet at det er en teknologisk stor forbedring, og skjermen er svært imponerende, spesifikasjonsmessig. Personer som ikke er vandt til retina-skjermer vil nok også få en lignende reaksjon som jeg fikk da jeg først prøvde iPhone 4, men for meg, stod det rett og slett ikke opp til forventningene. Det var ganske kjipt, for jeg hadde virkelig håpet at den opplevdes like imponerende som da jeg første gang fikk se spesifikasjonene. Likevel, nå har kjenner jeg ikke lenger ønsket om å kjøpe med iPad igjen. :)

Edit: Hadde forresten en litt morsom opplevelse i butikken. Jeg stod og lekte med en av iPadene, mens det kom et gammelt ektepar som stilte seg ved siden av meg. Det var ingen ledige kundebehandlere da, så de spurte om jeg kunne hjelpe dem litt, noe jeg gjorde. Etter en stund kom en selger bort til dem og tok over, og jeg fortsatte med mitt, men dette ekteparet ville heller høre på meg enn selgeren. Mens vi stod der, spurte de også om hvordan de kunne få større skrift i iBooks, og selgeren begynte å rote i innstillingene for å skru på zoom ved dobbeltapp med tre fingre, så da brøt jeg inn og viste dem den enkle zoomknappen inne i appen, som er langt bedre enn skjermzoom. Det hjalp ikke på troverdigheten hans, og den eldre mannen sa flere ganger at de burde ansette meg og at jeg var så flink osv, mens jeg tror selgeren ble litt irritert og bare svarte at han skulle ansette meg etterpå. :p

Endret av ChrisReeve
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjermen er den store vinneren ja, men dessverre gjør Apple akkurat nok til å "lure" til seg flere kunder. iPad 3 kontra iPad 2 er ikke så stor forskjell som man forventet av en oppgradering. Skjermen er bedre, prosessoren er bedre, men hva med resten? USB mangler fortsatt, det samme gjør støtte for minnekort. Apple påstår at batteriet er større, det er det og, men det blir dog borte når skjermen og prosessoren spiser mer strøm.

For at jeg skulle ønsket meg den nye iPaden måtte den gitt meg mer for prisen. Altså, 32GB med 3G er det mest aktuelle. Synes det er dyrt å betale 5500 kr for en iPad 2 med bedre skjerm. Jeg kunne forstått prisen bedre hvis noe av det jeg mener mangler var støttet. Det blir på noen måter ikke et fullkommet surfebrett så lenge flash støtten ikke er tilstede. På mange måter ikke det et must, men det er utrolig greit å få hele inntrykket av siden man besøker - ihvertfall når man til stor grad ønsker å bytte ut nettbrett med PC.

Regner med at Samsung har sett hva Apple har levert å kommer til å komme med noe som kan matche skjermen i stor grad også gi forbrukeren tillegg som også øker brukeropplevelsen. Nå vet jeg at Apple har mange kjøpere som kjøper pga. det er Apple og det er ingenting feil med det. De kaprer også mye nye kunder ettersom Apple er medias yndling og kommer ut som en god vinner. iPad 3 har vel fått 100 ganger så mye oppmerksomhet som f.eks. Asus Transformers Prime fikk.

Lenke til kommentar

Altså, du får jo et bedre produkt til samme pris? Er vel ikke noe luring det vel? Med fare for å høres ut som en fanboy.

For min del er skjermoppløsningen mitt største ankepunkt på de to første iPad'ene. Nå som det er fikset med en oppløsning som oversteg mine forventninger (ryktene hørtes utrolige ut) er jeg ganske fornøyd. Det jeg lurer på er hva de skal finne på NESTE gang for at jeg skal bli sugen på å oppgradere. Akkurat nå (som 4 timer gammel iPad 3 eier) kan jeg ikke helt se for meg hva de skal gjøre for at jeg skal oppgradere med det første. Jeg trenger hverken raskere, lettere eller lenger batteritid. Litt tynnere kanskje, men gidder ikke oppgradere bare for det.

Lenke til kommentar

Dette er foreløpig bare rykter, hvis du ikke har noen sikre kilder? Uansett vil 3G holde lenge for vanlig surfing etc, så fremt man ikke skal streame.

Hvis du tenker på ny modell for europeisk LTE nettverk, så er det ikke sikkert nei.

Lenke til kommentar

Altså, du får jo et bedre produkt til samme pris? Er vel ikke noe luring det vel? Med fare for å høres ut som en fanboy.

For min del er skjermoppløsningen mitt største ankepunkt på de to første iPad'ene. Nå som det er fikset med en oppløsning som oversteg mine forventninger (ryktene hørtes utrolige ut) er jeg ganske fornøyd. Det jeg lurer på er hva de skal finne på NESTE gang for at jeg skal bli sugen på å oppgradere. Akkurat nå (som 4 timer gammel iPad 3 eier) kan jeg ikke helt se for meg hva de skal gjøre for at jeg skal oppgradere med det første. Jeg trenger hverken raskere, lettere eller lenger batteritid. Litt tynnere kanskje, men gidder ikke oppgradere bare for det.

Tja, hva med Micro USB støtte, og mulighet for ekstern lagring direkte mellom iPad og disk? Så sper de kanskje på med litt vanlig Apple-krydder. Apple er flinke til å finne de små tingene som gjør produktet enda litt smartere, og enda enklere å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...